/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad har I fundet - og hvor?
Fra : Tonganeseren
Vist : 688 gange
100 point
Dato : 27-02-11 14:45

Fandt I så rådyr - ofre for den influenza man mente ville decimere den danske bestand af rådyr?
Selv fandt jeg ingen - og har heller ikke hørt om at andre gjorde det - her i Nordsjælland, nord for Hillerød til Tisvilde/Gilleleje.
Jeg har heller ikke observeret nogen iøjnefaldende nedgang i bestanden. Altså stadig masser af rådyr.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-11 17:34

Hej Tonganeser.

Vi har fundet 3 lam og en gammel rå, men jeg vil tilskrive dødsfaldene den extremt kolde vinter.
Lokation Midt-Sydsjælland-Sydhavsøerne.

Jeg har heller ikke nogen grund til at tro der er sygdom i råvildtbestandene - der er faktisk rigeligt af dem ! Vi skal have decimeret bestanden en del når den tid kommer - mon ikke nogle unge nyjægere kunne tænke sig dét ? Det plejer vi ikke have problemer med at rekruttere til !

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Maribo City

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-02-11 06:57

Jeg har ikke konstateret syge rådyr, men derimod 2 døde lam, som formentlig er gået til p.g.a. sne og kulde. Derudover har ræven nok også høstet lidt, men det er den vel undt - det er ikke rart at gå sulten i seng !
Er bosat i midt/vestsjælland - nu har bb1 lidt at pejle efter, når han nu sætter sit efterretningsvæsen i gang med at lede. Derudover vil han nok forsøge at få dele af DJ-lokalforeninger til at lede !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Jyderup 28

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-02-11 09:38

Et enkelt sygt dyr på vores jagt.

HH.

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 28-02-11 09:50

I har mistet en "klog" debattør (bb1)
Men betyder det noget -I har fået 2 nye.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-02-11 10:53

Hvor har du ret Better-known

Hvilket minder mig om:" For de gamle som faldt, kom der ny overalt " Hvorfra stammer dette uddrag ?

Øjenvidnet4
Pladderballe-hallen
Moskva

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-02-11 11:59

Jeg vil svare.....jeg vil svare...for jæ ved det......

Det haver så nyligen regnet.
Tekst: Johan Ottosen

- Og vi fortsætter din linje..."De vil møde, hver gang der bliver kaldt."

HH.
Spurven sidder stum bag kvist..

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-03-11 09:16

Tak for svaret Provsten1.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-03-11 09:50

Mange tak for points, Tonganeser

Med venlig hilsen
Provsten1