/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installation af WinXP pro
Fra : andreasf
Vist : 303 gange
20 point
Dato : 14-05-03 16:48

Jeg er ved at installere winXP pro på min pc. Jeg opgradere windows 98. Når instalationen analyserer omputeren kommer der pludselig en dialogboks op, hvor der står: "Library load failure. Err = 1157 485". Og så lukker installationen.
Er der nogen bud på, hvad jeg kan gøre for at få installationen til at virke.
mvh

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-05-03 16:56

BOOT FRA DIN XP CDROM OG PRØV MED DEN GUIDE DER ???
du sætter den til at boot fra cdrom i bios delete/f2 under start eller hvad der stå på skærmen,
og finder i bios menuen der hvor der stå noget om boot sættes til cdrom først - husk save and exit derpå (f10)

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 14-05-03 17:06

Hvordan gør jeg lige det?
mvh

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-05-03 17:34

ja det er lidt svært hvis ikke du før har prøvet...
det kan selvfølgelig osse noget støv på din cdrom
vask den med vand tør forsigtigt af...prøv derpå igen som før

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-05-03 19:25

Her er taste kombinationer jeg kender til at komme ind i bios,prøv dem enkelvis,hold en af de foreslået taster nede når du booter op(starter pc'en)
ESC, DELETE, F1, F2, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC,når du så er kommet ind i
bios så går du ind i Advanced setup og her vælger du 1'st boot device og
sætter den til cdrom,navigering er som reglen pil op pil ned og page op page
ned også enter, men der plejer at stå hvordan du navigerer inde i bios eller
i manualen til dit bundkort,når du har gjort det så sætter du cd'en i drevet
og starter op igen og følger instruktionerne på skærmen,når du er færdig med
operationen så sætter du bios til bage til at boote fra din harddisk som du
selfølig har skrevet ned,altså de indstillinger du havde før du ændrede 1 boot
device.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-05-03 19:27

Dit bundkort skal selvfølig understøtte at du kan boote fra cdrom drevet,se i din manual eller gå ind i bios og tjek.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-05-03 19:40

hov,husk på at du skal læse instruktionerne grundigt før du laver et valg
så du ikke laver en ren indstalition,hvis du gør det så sletter du de filer
du måske vil gemme.( du vil sikkert lave en update?+)

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/upgrading/default.asp

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 17-05-03 13:34

Det virker altså heller ikke. Hvad skulle forskellen være. Er der ingen der ved hvad beskeden betyder.
mvh