/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke opdatere ?
Fra : lemax
Vist : 1878 gange
500 point
Dato : 27-02-11 14:33

Hej.
Jeg bruger xp og kan ikke fuldfører instal. af windows update til denne.Jeg har nu 15 windows update prog. og den kører det fint igennem ....
men når jeg så genstarter skrives der tilsidst: windows update kunne ikke instal.opdateringer til computeren + nogle ændringer kunne ikke fuldføres.
Har kørt div.programmer med antivirus og oprydning ,-uden held

-Har fået flg.fejlmelding:------------------------------------------------------------------------
fejl i c:windows/system/nvcpl.dll
mangler : nnstartup
--------------------------------------------------------------------------
windows blokkerer nogle startprogrammer
--------------------------------------------------------------------------
Her er kopi af en enkelt fejlmeldingdatering til Windows Vista (KB2345886)

Installationsdato: ?27-?02-?2011 12:36

Installationsstatus: Mislykkedes

Fejldetaljer: Kode 80071A91

Opdateringstype: Vigtig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-02-11 14:52

nvcpl.dll er en fil der umiddelbart skulle være en del af en nvidia driver, har du evt. et nvidia grafik kort så prøv og opdater driveren.

nnstartup kan jeg ikke lige få til og passe ind i billedet når man skal huske den forrige fil, hvis man kigger på den alene så har den noget med apache servere og gøre, kigger man på filen i sammenhæng med den forrige fil så bliver man igen henledt til nvidia.

Til og starte med ville jeg fjerne driveren til dit grafik kort fjerne enheden i enhedshåndteringen, genstarte computeren og lade windows finde hardwaren igen, dernæst installere nvidias egen driver og til sidst installere de opdateringer du har problemer med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-11 15:00

Det er ligeledes vigtigt ved opdateringer ...at dit system er sat op til korrekt og aktuel:

Årstal, Dato og Tid !!!

Tjek lige om dette er på 'plads'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-11 15:17

Citat
Her er kopi af en enkelt fejlmeldingdatering til Windows Vista (KB2345886)

Citat
Jeg bruger xp

Er der ikke noget galt her?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-02-11 17:23

Den opdatering hører til vista og win 7 så den skal du ikke hente.

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=86992ff9-4457-441e-967c-780f7cdcce44

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 27-02-11 18:33

Hej igen.

Beklager,jeg fik nævnt styreprogrammet som xp, det er selvfølgelig VISTA.

Jeg har checket årstal-dato-tid = ok

HJÆLP

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-02-11 18:44

Har du prøvet det jeg skrev 27-02-11 14:52?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-02-11 19:35

Prøv at se, dette er en mulig løsning http://www.24.dk/group/pc-hjlp/forum/thread/2094109 det er den bruger der hedder regmos der løser problemet med linket til DETTE FIX

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-11 20:33
Kommentar
Fra : lemax

Dato : 28-02-11 17:11

Hej igen.
Har prøvet dit forslag webnoob,men desværre uden held
Windows melder :konfiguerer opdateringer = 0 % udført.Dog hæfter jeg ved at der dukker fejlmelding op : windows blokerer nogle startprogrammer !kan dog ikke få at vide ,hvad problemet er .....

Hvad betyder dette ?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-02-11 17:55

Det sker på alle windowsmodellerne fra tid til anden. Jeg har gjort det, at jeg har været inde og slette nogle af de seneste 3-6 opdateringer og pludselig er autoopdate igang med at opdater og har så selv løst problemet inden for 2-3 uger!

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 28-02-11 18:02

Hej Alka.

Hvordan skal jeg slette nogle af de seneste opdateringer ?.................jeg har 25 opd.stående

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 18:10

Citat
Det sker på alle windowsmodellerne fra tid til anden.

Den tror jeg ikke helt på, jeg har aldrig oplevet at Windows har blokeret nogle af mine programmer.

Har du været inde i enhedshåndteringen og se om der er nogen beskrivelser af problemert?

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 02-03-11 16:05

Hej igen.

Har fundet ud af, at der er samme fejlkode på missede opdateringer : 80071A91
Har været inde og se hvad den betyder,men er meget i tvivl hvad jeg skal gøre,da jeg ikke har helt styr på det tekniske engelsk.Er der en der kan guide mig igennem dette ? på forhånd tak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 19:10

Prøv lige der her.
Find programmet 'Commando Prompt', højre klik på det og køre det som Administrator. Inde i 'Commando Prompt' skal du skrive følgende fsutil resource setautoreset true C:\ og så tryk enter. Du skal så genstarte computeren og prøve og installere de opdateringer som har fejlet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-03-11 11:27

Er der fremskridt i sagen, den har stået stille i næsten 14 dage?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-11 10:43

Er det ikke ved og være på tide vi får en tilbage melding?

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 21-03-11 22:06

Hej.

Er ved manuelt at opdatere update,men det tager bare lang tid.Har samtidig mistanke om Trojan virus ,så det arbejder jeg også med.
Pt.mangler jeg 16 opdateringer...har opdateret 8 uden problemer,dog er der nogle der ikke vil opdateres
Jeg vender tilbage snarest

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-11 13:44

Trojan'er? ...eller et Root-Kit?

Trojanere detekteres og fjernes ..så vidt det ka' la' sig gi' sig ..med: SuperAntiSpyware

http://www.spywarefri.dk/software/superantispyware-free/

..og Root-Kit's med:

1.) http://www.spywarefri.dk/software/rootkitbuster/

..eller:

2.) http://www.sophos.com/products/free-tools/sophos-anti-rootkit.html

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 27-04-11 15:53

Hvornår vender du tilbage?

Godkendelse af svar
Fra : lemax

Dato : 28-04-11 20:19

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-04-11 15:45

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.