/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor er vores krop ikke vores krop.
Fra : alan57
Vist : 796 gange
50 point
Dato : 27-02-11 10:32

Det jeg mener er hvorfor er det blevet så populært i verden at mennesker man ikke kender er begyndt at ville bestemme over andres kroppe og hvad de gør med den, det kan da ikke rage andre end den der ejer den.
Når jeg tænker tilbage kan jeg huske at en jeg kendte blev narkoman da jeg fandt ud af det var han ca 24-25 år gammel og jeg kan huske at jeg sagde til ham, at han ikke bare kunne gå og ødelægge sin krop på den måde og han sagde at det jo kun kunne komme ham ved for han ødelage jo ikke min krop.
Jeg ser ham stadigvæk og syntes stadigvæk han er en fin fyr også selv om han tager det Heroin endnu.
Han har jo ret, hvad kommer det da mig ved?
Den anden dag hørte jeg en samtale om det skulle være ulovligt at være ludder, hvad rager det andre hvis det ikke er tvunget, det er jo deres egne legmer ikke, skal vi som samfund så også til at forbyde kvinder abort?.
Jeg mener at det bliver værre og værre tag nu tobak, alle ved at det ikke er sundt at ryge, men flere gør det aligevel, så var det ikke nok nu skulle vi til at tage stilling til om naboen måtte ryge i sin egen lejlighed, på et tidspunkt hørte jeg en udtale at der nu var beviser på at flere døde af scekant hand smoking også selvom de røg selv, jeg var ved at falde ned af stolen, hvordan de havde regnet den ud ved jeg desværre ikke, men målet helliger åbentbart midlet.
Hvad jeg gør med min krop rager bestemt ikke andre, har vi da så lidt at give os til at vi SKAL blande os i sådanne småting pas jeres egen krop så passer jeg min.
For at sætte det på spidsen kender jeg flere gamle der er i 80 og 90 ne og som har røget som en skorsten siden de var ca 12-13 år gamle og de fejler intet så har jeg også kendt folk der døde af lungecanser som ca 50 årige man kan ikke forudsige hvem der vil dø, det kommer til at handle om man har gode gener eller dårlige gener.
Hvad med at hylde forskelligheden istedetfor at vi alle ska være ens, hvor er disse farverige mennesker blevet af? de var der i min barndom og de gav sku kulør i hverdagen idag har vi kun bistandsbumser tilbage og vi er blevet meget fattigt i samfundet idag hvor vi skal være sterilt alle sammen.
alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-11 10:36

Gør med din krop hvad du vil, og husk at betale regningen selv når du benytter systemet til at rette op på de helbredsmæssige konsekvener af dit misbrug.

Med andre ord, hvorfor skal JEG betale for at DU vælger systematisk at nedbryde din krop?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-02-11 10:55

Hvorfor skal jeg betale?
Det skal du heller ikke min ven, disse ting er der bare, man kommer på sygehuset hvis man er syg det samme med lægen.
Det er noget der er politisk bestemt at sådan gør vi det i danmark.
Hvad med dig selv lever du så sundt som man åbentbart skal for at få disse ting betalt af dig?
en det at du betaler skat giver dig ikke ret til at bestemme hvordan folk skal leve, jeg er ved at blive rigtigt godt træt af at folk hiver den op af hatten, HVORFOR SKAL JEG BETALE FOR AT DU KAN GÅ OG ØDELÆGGE DIN KROP, ja du kunne sikkert få en ny bil for de penge samfundet bruger på sådanne dårlige liv, men hvorfor skal jeg indånde din udstødningsrøg jeg kunne jo blive syg.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 10:57

Citat
Hvad jeg gør med min krop rager bestemt ikke andre

Det er jo der du tager GRUNDLÆGGENDE fejl....

For du vil jo IKKE fraskrive dig "samfundets" hjælp...... så det er dem der får "regningen"......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 10:59

Citat
Det er noget der er politisk bestemt at sådan gør vi det i danmark.

Nemlig...

Og derfor kan du heller ikke selv bestemme noget som helst der har INDFLYDELSE på samfundet....

Og det har det hvis du "misbruger" systemet med UNØDIGE indlæggelser osv.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-11 11:11

Jeg vil ikke betale for dig...
Fanden... hvor er det en TYPISK kommentar i lille Danmark
Til at brække sig over = Øh... hvem skal så lige betale for den oprydning, jeg vil ikke.
Ingen vil betale - men alle vil sg_ nyde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-11 11:26

For et par år siden læste jeg om en undersøgelse, der viser, at rygere, pga. deres tidlige død, faktisk er BILLIGERE for samfundet end ikke-rygerne, jeg har desværre ikke kunnet finde frem til et link.

Men i betragtning af, at vi hele tiden får at vide, at en nyfødt dansker giver et underskud på 850000 kr gennem hele livet (næsten 1000 kr/måned), lyder det ikke helt usandsynligt, at den 7 år kortere levetid for rygerne mere end opvejer udgifterne til deres ekstra sygelighed.

Jeg syntes grundlæggende, at folk må selv om de ryger, drikker, tager stoffer, spiser sig en pukkel til, ikke dyrker motion osv., men de må så ikke blive overrasket over en klar besked fra lægerne om, at de i flere tilfælde end raskere mennesker ikke kan klare at blive genoplivet!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-02-11 12:33

Jeg beder ikke om noget og der er hvis nogen der misforstår hvad jeg mener, hvem er det der er så smart at forbyde et normalt menneske at hænge sig selv, det er sku også forbudt, jeg kan da godt se at det ser sjusket ud at folk sådan hænger rund om i bla: træer, men at gøre det forbudt er totalt latterligt, men hvis man vil begå selvmord skal man ikke blande andre ind i det ved at få en stakkels togmand til at køre en over, det kan man ikke være bekendt, kik lige på ordet selvmord= mord på en selv.
Hvorfor gør vi livet helligt?
Jeg har lige lavet et livstestamente, skulle det ikke hedde et dødstestamente?
Så kan de tage hvad de kan bruge og øve sig på resten.
alan57

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 27-02-11 12:37
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-02-11 12:41

Helt enig med alan57.
Og med nomore.
Er vi ikke også med til at betale for alle plattenslagernes "bedrifter"??
Det være sig skattesnyd i mill.klassen.Snyd med moms.Dyre biler,man kun betaler en brøkdel af,hvad der er lovpligtig.(Ikke mindst firmabiler).Svindel med kontanthjælp.Dagpenge og arbejder samtidig.Proforma skilsmisser,og dermed dobbelt "skud",i enlig forsørgelse.
Ja,listen er lang.Orker ikke at forlænge den.Tror også de fleste ved,hvad jeg mener:Nemlig at alle disse "huller",er vi andre med til at udfylde.
Hvergang een,tilegner sig en (ulovlig) krone,er der en anden der må betale.Så`en er det.I alt sin enkelthed.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 12:43

Man kan jo KUN prise sig lykkelig over at det stadig er forholdsvis fornuftige mennesker der styrer denne verden

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-11 12:44

Tak, Maksimus, det var netop den jeg ikke kunne finde, og den bekræfter, at det ikke koster andre en bondegård, at nogle ikke er så kernesunde, som vi ustandselig bliver påduttet vi skal være!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-02-11 12:52

Citat
Man kan jo KUN prise sig lykkelig over at det stadig er forholdsvis fornuftige mennesker der styrer denne verden

Det mener jeg nu der kan sættes ? ved.
Efter min mening,har vi aldrig haft et SÅ socialistisk præget samfund,som nu.(I DK) Indført af en borgerlig/liberalt regering.Alt er jo topstyret i dag.En gammel kommunist,må jo gnide sig i hænderne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 12:56

Citat
En gammel kommunist,må jo gnide sig i hænderne.

Ja - andet kan han vel ikke bruge hænderne til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 13:07

Citat
Og så skal hele undersøgelsen tages med et gran salt,

Citat
og den bekræfter, at det ikke koster andre en bondegård, at nogle ikke er så kernesunde, som vi ustandselig bliver påduttet vi skal være!

Den BEKRÆFTER ikke en skid - den "leger" bare med tal... (i et hash-land)

Nå ja - dem der lavede det var vel ikke på hash - eller

For man kan jo udlægge den slags efter forgodtbefindende......

Samfundet ville da blive MEGET BILLIGERE at drive hvis vi allerede fra fødslen fik at vide at man HØJST må blive 65 år - derefter hedder det sprøjten

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-02-11 13:11

Man kan jo KUN prise sig lykkelig over at det stadig er forholdsvis fornuftige mennesker der styrer denne verden.
Jeg kan ikke rigtigt få øje på dem, tænker du på nogen specelt refi?.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 13:13

Selvfølgelig gør jeg det - men det forventer jeg ikke du skulle kunne gennemskue....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-11 13:15

Hvad mon ikke dette vil koste i Pysokolog hjælp = jeg vil ikke betale for det
Lad forældrene betale gildet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-37682438:ked-af-at-drenge-fandt-hoved.html?ss

Hvordan man så ikke lige finde DET, skal være usagt, måske de gik rundt og røg i arbedstiden,
for Staten´s regning.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-02-11 18:07

Det må du virkligt undskylde refi at jeg er så dum at lille mig ikke kan gennemskue hvem du mener, hvor er jeg glad for at det er kun mig der ikke kan gennemskue hvem du mener, jeg tror ikke at jeg kunne leve med det hvis der var andre end mig, det ville jo få uendelige følger for verden.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 18:57

Citat
at jeg er så dum

Så så - det har jeg INGEN STEDER påstået......

Men din INDSTILLING til politik og livet gør nok du ikke kan "omvendes"