/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flette celler i Excel UDEN datatab
Fra : Lincoln1242
Vist : 1903 gange
15 point
Dato : 27-02-11 10:30

Jeg forsøger at flette nogle celler i et ret stort regneark.

Jeg vil have al teksten til at stå i kolonne A. Men de rå data står fordelt i flere kolonner (A, B, C osv).

Den funktion, jeg har fundet frem til, duer ikke - for den sletter bare alt hvad der står i kolonnerne B og fremefter Så kunne jeg lige så godt bare slette indholdet i kolonne B og frem...

Nogen, der kan fortælle mig hvor jeg finder den ønskede funktion?

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 27-02-11 10:54

Jeg har prøvet at bruge funktionen "Kombinere indholdet af flere celler" og "sammenkædning", men selv om jeg slavisk følger vejledningen, så får jeg besked om at der er fejl i formlen

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 25 point
Dato : 27-02-11 11:13

Det kan du ikke. Når man fletter celler i Excel beholdes kun indholdet i den første celle.

Men selvfølgelig er der andre muligheder. Du kan jo f.eks. kombinere alle cellerne ved f.eks. formlen a1&b1&c1&.... osv. Herefter kan du så flette cellerne.

Men det at flette celler er noget rod. Det er meget bedre at bruge ting som wrap (tekstombrydning) og ellers at arbejde lidt med layoutet og cellebredden.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 27-02-11 11:28

Tak for svaret pedroso.

Jeg nåede også frem a1&b1 osv. Og så ellers kopiere formlen på de øvrige 5.000 rækker - så virkede det!