/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Tælle rækkerne i databasen
Fra : Hausbaer
Vist : 1034 gange
200 point
Dato : 26-02-11 10:47

Hejsa

jeg har en tabel der hedder bremdal og i den ligger der nogle data

fornavn efternavn distance
A B 5 km
C D 10 km
E F 21 km

Jeg kun godt tænke mig at tælle hvor mange der løber de forskellige distancer...så jeg har prøvet med flg. linie.
Jeg har forbindelse til data basen. jeg kan trække alle data ud.

www.thyholmloebeklub.dk/test/index.php

mysql_query("SELECT count(*) FROM bremdal WHERE distance='10 km',") or die(mysql_error());

Hvad laver jeg forkert i den forespørgsel??

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 26-02-11 10:49

Fandt selv første fejl...

$getdata = mysql_query("SELECT count(*) FROM bremdal WHERE distance='10 km'") or die(mysql_error());

der var et komma for meget.. men får kun Resource id #2 ud på skærmen og ikke et tal...

Håber i også kan hjælpe mig med den gåde...

Henrik

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 26-02-11 11:02

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvad problemet er. Kan du ikke være lidt mere specifik?

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 26-02-11 11:41

Databasen er en tilmelding til et løb hvor distancerne er 5, 10 og 21 km...

Jeg vil gerne ha talt op hvor mange har tilmeldt sig 5 km, 10 km og 21 km.

Det tal vil jeg så bruge på hjemmesiden til at vise hvor mange deltager i de forskellige distancer.

www.thyholmloebeklub.dk/test/index.php

jeg har lavet en tabel som hvis hvor mange deltager i de enkelte distancer.

Så jeg skal ha fundet en metode at tælle antallet af rækker i min database hvor der i kolonnen 'distance' står 10 km.

Håber det hjælper lidt med mit kryptiske spørgsmål

Henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 26-02-11 11:42

Alle tallene i tabellen tilmeldinger er skrevet ind direkte...

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 26-02-11 11:47

Det ser helt rigtigt ud med den SQL du har postet "26-02-11 10:49".
Kan det være håndteringen af de forespørgsel, der er noget galt med?
Har du evt. lidt mere kode at vise?

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 26-02-11 11:49

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>PHP/MySQL afstemning</title>
</head>
<body>
<table border="1">
<?php
mysql_connect("localhost", "xxxx", "xxx") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxxx") or die(mysql_error());

$getdata = mysql_query("SELECT count(distance) FROM bremdal WHERE distance='10 km'") or die(mysql_error());

print $getdata

?>
</table>

</body>
</html>

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 26-02-11 11:51

Hvis jeg undlader

print $getdata

skriver den det samme...

burde $getdata ikke være et tal??

Henrik

Accepteret svar
Fra : Bjerner

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-11 12:03

Nej, $getdata er en samling af alle de rækker, som din forespørgsel returnerer (i dette tilfælde kun én række).

En af måderne at gøre det rigtigt på er følgende:
$hentet = query("SELECT count(distance) FROM bremdal WHERE distance='10 km'");
while($data = mysql_fetch_row($hentet))
{
echo $data[0];
}

Hvis du ved, at der kun er én række, kan du evt. udskifte "while" med "if".

MVH
Bjerner

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 26-02-11 12:13

SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fik lige tilføjet mysql_query i linien

$hentet = query("SELECT count(distance) FROM bremdal WHERE distance='10 km'");

så virkede det....

Mange tak for hjælpen

God weekend..

P.S. det kan godt være der dukker nogle flere spørgsmål op i weekenden...

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 26-02-11 12:15

Hov ja, det havde jeg lige glemt, det er en metode jeg selv har lavet, som bruger mysql_query

MVH
Bjerner