/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SMS fra dinudbyder
Fra : timeglas
Vist : 8545 gange
300 point
Dato : 26-02-11 08:01

Har fået en underlig sms hvori der står flg.:

Du er tilmeldt servicen "forbrugsmax - indholdstjenester", der er aktiv fra 04/09-2010. FOrbrugsgrænserne er 750 dkk/dag, 1500 dkk/uge og 2500 dkk/måned. Mvh. din udbyder.
Spørgsmålet er så hvad betyder det? Jeg har ikke tilmeldt mig noget og kan ikke se hvilket nummer det kommer fra andet end at det kommer fra DInudbyder. Når jeg går ind på min mobiludbyder, så kan jeg ikke se at jeg har tilmeldt mig noget.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-11 08:17

Det betyder at du max kan bruge for de beløb der er nævnt, og derefter bliver tlf. lukket indtil den første, hvor beløbet starter forfra

Du må få fat i din udbyder, så du kan få slettet de max beløb igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-11 08:52

Hvorfor dog få dem slettet

Der er da ingen normale mennesker der ringer for sådanne beløb - så det er da en udmærket sikkerhed....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-02-11 08:53

De tre tal hænger sgu da ikke sammen......
Hvis man må have en forbrugsgrænse på 750 kr om dagen giver det 22.500 kr om måneden.

Det kunne være at udbyderen har sat de grænser efter at det er kommet frem at det er rasende dyrt at spille små downloadede spil på telefonen, en dreng havde f.eks spillet for 10.000 kr uden at han vidste hvad han lavede.

Morale: Købe en TELEFON og ikke en spillemaskine med internetadgang og storskærm.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-11 09:01

Citat
Hvis man må have en forbrugsgrænse på 750 kr om dagen giver det 22.500 kr om måneden.

NEJ - for det stopper efter 4 dage så er månedsgrænsen nået

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-11 09:49

Selv om man selv ØNSKER de begræsninger, virker de ikke optimalt

Min datter havde dem på, da hun var helt nybegynder med mobilen, og for at det ikke skulle blive en grim overraskelse når regningen kom, kontaktede hun sin udbyder og fik sat max. beløb på..... men beløbet bliver ikke registreret dagligt, så hun kunne godt overskride ret meget alligevel

Men når du ikke ønsker dine max. beløb, er der ikke andet at gøre, end at kontate DINudbyder og få det slettet igen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-02-11 10:06

LuffeA : Logikken er nok ikke at du skal bruge 750*30.
Det er nok mere normalt at enkelt dag kan svinge i forbrug og ikke en helt måned.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-11 10:26

Prøv lige engang at læse dette indlæg

http://ungmor.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=102&t=152525

Måske du også lige skulle tjekke din konto??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-02-11 11:29

Udbyderne sikrer sig vel også på den måde at folk er i stand til at betale..........måske.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-02-11 12:00

@Nordsted1: måske du selv skulle læse det indlæg, det havde intet med den sms at gøre, det var banken der havde hævet for meget husleje.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-02-11 12:05

Citat
· Forbrugsmax – indholdstjenester træder i kraft første gang du køber indholdstjenester – men der kan dog gå 24 timer inden servicen er aktiv.

Kilde: https://www.selvhenter.dk/selvhenter/Spoergsmaal_og_svar/emner/indholdstakserede_tjenester/

Mon ikke det er det der er sket, du har for første gang haft et forbrug og derfor fået den sms

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-11 12:21

Exterminator.... husleje hvor får du det fra???

Jeg kan godt se at problemet ikke er helt det sammen, men måske der alligevel er en "forbindelse"??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-02-11 12:41

nej altså Nordsted1, prøv nu lige at læse det du linker til.
Prøv at se indlæg tors dec 09, 2010 9:46 am
Citat
Så er der en update.. Banken er kommet til at hæve 3400 til Jimmys halvdel af huslejen på trods af at vi har indbetalt beløbet d.1 december.. Jeg har lige snakket med min udlejer og han ville overføre dem tilbage når han så dem! Puha.. Er så lettet!

og grunden til at vedkommende modtog den sms var som jeg skrev tidligere, det var første gang de benyttede indholdstakserede tjenester og derfor får de en tilmeldelses sms fra selvhenter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-11 13:09

Jeg kan altså ikke se noget om husleje - beklager -

Der står dette

Citat
Hej piger..

Min mand har lige oplevet noget meget mærkeligt og lidt tragisk! Han sad og hørte 100 FM og der kunne man sende en sms og donere 100 kr til børn der ikke får nogen julegaver og det ville han gerne støtte.. Lidt tid efter får han denne her sms: Du har dig tilmeldt servicen ''forbrugsmax-indholdstjenester'', der er aktiv fra 01/09-2010. Forbrugsgrænserne er 750 DKK/dag, 1.500 DKK/uge og 2500 DKK/måned. Mvh Din udbyder

Det er ordret hvad de skrev!

Da han imorges tjekkede hans konto stod der 6400 og pludselig står der 2900!!!! Hvem har dog hævet de penge?! Han ringer selvfølgelig til hans bank her kl.10.. Kan bare ikke lade vær med at tænke på at hvis vi ikke får de penge får vi da virklelig en l*rte jul! Så har vi kun 2900 til julegaver, juletræ,julemad,mad generalt, bleer,MME osv

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-02-11 13:27

og hvis du nu lige gad læse lidt videre og læse det indlæg hun satte i tors dec 09, 2010 9:46 am

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 26-02-11 13:57

Jeg stemte med i x faktor i går så tror det er derefter at beskeden er kommet.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 26-02-11 14:01

jeps, det ville kunne udløse det. er det selvhenter du har?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-02-11 14:11
Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 26-02-11 15:56

Tak for svaret EXTERMINATOR. Jeg har ikke selvhenter, men tanker op i bibob.