/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel formler
Fra : k_m_s
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 25-02-11 17:58

Hej.

Når 2 tal skal ganges med hinanden f.eks. "=A1*B1" ser jeg nogle steder at der er skrevet et + foran A1. Altså "=+A1*B1"

Ved godt at det ikke laver om på udregningen, men er der en funktion med at gøre det.

God week end

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 18:02

Citat
ser jeg nogle steder

HVOR ?????

Har aldrig observeret noget sådant med mindre der er paranteser indblandet....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 18:43

Er det ikke et $ tegn og ikke et +

$ betyder jo at tallet ikke ændres ved kopiering ned eller hen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-11 19:39

$a1 betyder at du kan kopiere din udregningscelle til højre eller venstre og stadig hente data i A1
$a$1 betyder at du kan kopiere din udregningscelle i alle retninger og stadig hente data i A1

Accepteret svar
Fra : voo

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-11 20:29

Hej
Når jeg skriver formler ind i excel skriver jeg +A1*A2 det bliver så efter Enter til =+A1*A2
Grunden er at + giver en beregning med det samme istedet for at man skal finde = på tasteturet.
Voo

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-02-11 21:18

Det har ingen som helst betydning.

Grunden til at nogle bruger plus eller minus eller et lighedstegn foran er at så angiver man automatisk at der er tale om tal og formler. Et minus gør selvfølgelig den forskel at tallet så er negativt. Men et plus er ligegyldigt.

At skrive =+ er altså dobbeltkonfekt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-02-11 21:33

Nu ved jeg ikke hvor du har set at man gør dette.

Men jeg kan huske da jeg var barn, var jeg irreteret over at banken skrev - foran belbøet når jeg satte penge i bankern.

Så tallet med minus på min bank bog blev større og større når jeg satte penge ind....

Da jeg have være irretet over de åndsvage minustegn længe nok, var der en der forklarede mig at det skyldes at det var penge banken skyldte mig. Fordi jeg lånte banken penge - når jeg satte penge ind... Så de der stod på min bankbog var den gæld banken havde til mig...

Dette var en vane at banker lavde notation sådan på grunde af deres bogføringsregler.

I matematikens verden undler lader vi almindelighed "+", fordi vi antager at tal er positive, med mindre andet er angivet.

Når man regner i elektroniske strømløb, angiver man normalt om spændingen er + eller minus, man antager ikke blot at spændingen er positiv, medmindre andet er angivet.

Men da det knytter sig til skik og kultur, kan der i nogle tilfælde være fornuft i at skrive hvad man gøre, også uden at dette har stor betydning... Men det har det jo hvis man glemmer at angive et -...
vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 26-02-11 16:19

Tak for svaret voo.
Jeg har prøvet det samme, med det resultat du siger.

Hilsen
Kim