/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Eksempler på positive points spørgsmål
Fra : svendgiversen
Vist : 786 gange
67 point
Dato : 25-02-11 16:32

Det koster jo at spørge i kandu, men når man lukker får man 5 points retur,
og herefter koster det 10% for andre end spørgeren og den accepterede svarer, at se spørgsmålet.

Nu er det jo sjældent at hele 10 kandu brugere benytter sig af den mulighed,
men i flere af mine spørgsmål har det været tæt på...

Er der nogen der har haft en sådan positiv points indtjening ved at stille spørgsmål?
Hvilke??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-02-11 16:39

Du kan ikke tjene mere end 50% ind igen, af hvad det har kostet dig i point at stille spørgsmålet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 16:41

Udover de 5 point, du får, når du lukker et spørgsmål, så kan du maksimalt få 50% retur af de "udlovede" point.

Hvis du har stillet et spørgsmål til 100 point, så kan du maksimalt få 50 point retur.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-02-11 16:42

Andre brugere køber dit svar
Hvis du har købt dig til et svar for nogle af dine ledige point (hermed menes, at du har accepteret et svar til dit spørgsmål), så vil spørgsmålet blive lukket. Fremover vil det koste andre brugere point at læse dette svar. Du vil få tildelt 10% ledige point af, hvad du selv har givet for svaret, hver gang en anden brugere køber det. Dvs. du får nogle af dine point igen, hvis andre finder svaret til dit spørgsmål interessant, du kan dog maksimalt få 50% af værdien igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-02-11 16:43
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 16:53

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608&bpn=3#bpn

Her kan du se, hvordan det ser ud når et "spørgsmål" har været så interessant, at spørgeren har fået det maksimale retur.

Spørgsmålet er markeret med en pose penge (det ligner mere en bombe) det er nr. 36

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 16:59

Og så kan jeg se her, at du bl.a. har fået 50% retur på spørgsmål 144

http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=49399&bpn=10#bpn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 17:14

Godt det vidste jeg ikke...

Da jeg spurgte sidst for 74 points, kom jeg ned på 8000,
det er jeg nu igen efter at have spurgt for 67 points:

5 + 6*7 + 20 = 67
altså har 6 svaret med 7 points hver = 42
42 * 2 = 84 og mere end 74, hvad er der galt med det regnestykke??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-02-11 17:19

Har du i dit regnestykke husket, de point du får af kandu for selv at lukke dine spørgsmål?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 17:29

Det er jo de første 5 points, men rigtigt, de sidste bortset fra de 20 for at åbne i dag

Men stadig 6 * 7 points overstiger 50 % af 74 points?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 17:38

Hvad er dog det interessante i de point....

Jeg har 18000 at stille spørgsmål for - dem kommer jeg nok ALDRIG af med....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 17:40

Nej, rækkefølgen er da rigtig nok:

Jeg lukker og får 5 points,
først herefter kan 6 spørgere jo ofre hver 7 points for at se svarene...

Plus de 20 for at åbne kandu i dag, bare som kontrol for mine igen 8000 points.

Jeg ofrede 74 points og fik 6 * 7 = 42 points, plus 5 points for at lukke, no doubt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 17:45

Citat
først herefter kan 6 spørgere jo ofre hver 7 points for at se svarene

NEJ - KUN 5 brugere

Det koster 10% og du kan HØJST få 50% retur

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 17:48

Det interessante er at svendgiversen ikke kan finde ud af, hvor han får sine point fra.

svendgiversen

Når du får returpoint, så får du en email fra kandu.

Er du nu sikker på, at de returpoint er fra det samme spørgsmål?

Du har et her

http://www.kandu.dk/Spg153518.aspx

Det koster også 7 point at købe + dette

http://www.kandu.dk/Spg153968.aspx , som du mener du får point fra.

Tjek lige dine emails fra kandu, så kan du se, hvor du får dine returpoint fra.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 17:52

5 points for at lukke
5 * 7 som I siger er max = 35 ialt 40 points, plus de 20 for at åbne kandu i dag,

og da jeg sendte dette spørgsmål kom jeg eksakt ned på samme points som i går = 8000,
hvor kommer de sidste 7 points fra, sjovt nok svarer det lige til den 6 spørger??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 17:55

Jeg tror, at jeg har ret i, at du får 7 returpoint fra 2 forskellige spørgsmål ..... det kan jo også være svært når det ene er til 73 point og det andet til 74 point ... begge spørgsmål vil give 7 returpoint, hvis det bliver købt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 17:58

svendgiversen

Læs nu de emails, som du har fået fra kandu om returpoint.

Jeg er sikker på at returpoint kommer fra 2 forskellige spørgsmål, som hver koster 7 point.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 17:58

Jeg tvivler stærkt på Kandu regner i decimaler

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-02-11 18:07

Er det ikke ret ligegyldigt problem, for hvad kan vi bruge de point til ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 18:19

Citat
Jeg tvivler stærkt på Kandu regner i decimaler

Det gør kandu heller ikke.

Men på nuværende tidspunkt har svendgiversen bl.a. 2 lukkede spørgsmål, som hver især koster 7 point at købe.

Så er det jo bare for svendgiversen at finde ud af .... om det er fra samme spørgsmål .... det kan da ikke være så svært, da kandu jo sender emails om returpoint.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 18:35

Her er points for mine sidste spørgsmål:

Kandu svarene for points for spørgsmål har jeg forlængst slettet,
men teoretisk kan ans have ret i at et af de 6 svar kunne komme fra det nederste spørgsmål,
men næppe sandsynligt, den med min kones tromlebremser er for længst uddebateret...

Mere sandsynligt er at kandu ikke har helt styr på de små marginaler,
og rigtigt det er jo komplet ligegyldigt.

Nu ved jeg i hvert fald at man ikke kan tjene points ved at spørge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 18:40

Citat
Nu ved jeg i hvert fald at man ikke kan tjene points ved at spørge.

Har du da virkelig troet det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-11 18:42

Kun 5 stk giver dig 10 % point tilbage = 50% - resten af dem der "kigger ind" afleverer til den store Kandupointkasse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 18:46

Tjene nej,

men jeg har fået over 50 % på mit forrige spørgsmål...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 18:46

Desværre er livet jo sådan indrettet at MANGE blot stiller spørgsmål for SPØRGSMÅLETS SKYLD - svaret er ret ligegyldigt....

Andre stiller spørgsmål fordi de derved "tror" de bliver interessante (det har vi et lysende eksempel på i Mr. mangeprofil)

Og så er der nogle FÅ der faktisk stiller spørgsmål for at få LØST et problem eller i det mindste få debatteret PROBLEMET seriøst.....

De sidste er der desværre ikke mange af i "nutidens" Kandu

Kandu har stille og roligt udviklet sig til et "plagiat" af messenger - en masse ævl og kævl om naboens eskapader og verdens gang i øvrigt....

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 67 point
Dato : 25-02-11 18:56

Spørgsmålet om bremserne ... ja ja det kan da godt være det for længst er uddebateret, men derfor kan du jo ikke vide, om nogen har købt "svaret" da du ikke gemmer på emails fra kandu.

Har du set i "slettet post" om du ikke kan finde det der.

Citat
Mere sandsynligt er at kandu ikke har helt styr på de små marginaler

Den køber jeg ikke.

Jeg tror mere, at nogle brugere ikke har "styr på det"

Citat
Nu ved jeg i hvert fald at man ikke kan tjene points ved at spørge.

Der har du ret og det har på intet tidspunkt være muligt at få de samme point retur, som der er blevet brugt til at stille et spørgsmå med.

Men, men, men du tjener jo stadig point, du kan tjene 50% i returpoint (hvis du er heldig)+ 5 point for at lukke/annullere spørgsmålet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 19:00

Citat
: svendgiversen

Dato : 25-02-11 18:46

--------------------------------------------------------------------------------
Tjene nej,

men jeg har fået over 50 % på mit forrige spørgsmål...

Hvordan vil du bevise det ??????????????

DU HAR FÅET RETURPOINT FRA 2 FORSKELLIGE SPØRGSMÅL, SOM HVER ISÆR GIVER 7 POINT

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 19:07

Ja ans, ingen kender reglerne som du...

Iøvrigt har jeg lige fået 5 + 5 + 10 points for andre lukkede spørgsmål, så ikke umuligt.
Er der én der har åbnet vort tromle bremse spørgsmål, over3 uger efter, så sig til...

Ellers er det kandu der ikke kan regne, ikke jeg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 19:11

Citat
Ellers er det kandu der ikke kan regne, ikke jeg.

Jeg tør godt GARANTERE at der ikke er nogen "kassemester" hos Kandu der "betaler".....

Det er siden der er sådan indrettet HELT AUTOMATISK

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-02-11 19:12

Svendgiversen - nu har jeg købt dine låste spørgsmål - så burde du min. modtaget 100 point.

Og selvfølgelig kan du tjene point ved at spørge.
smuller54 havde det samme spørgsmål d. 11-2-2011
http://www.kandu.dk/Spg153674.aspx
Og hvsi du kigger under svaret d. 11-2-2011 kl. 18.12 kan du se en beregning.

Men den gælder kun, hvis du stiller billige spørgsmål f.eks. 10 point og logger på hver dag, samt at dine spørgsmål er så interessante så mange køver svaret.

Citat
1: Du modtaget hver dag 20 point
2: Du stiller 2 spørgsmål af 10 point
3: Du accepterer et svar på hver spørgsmål og modtager så 2 x 5 point
4: Og så kan du jo håbe på, at der er nogen der gider at købe svaret, og hvis mange gør det, kan du modtage op til 50% af pointsummen, for hvert spørgsmål - endnu engang 2 x 5 point
Så dit samlede regnestyke er:
Du har stillet 2 spørgsmål.
Du har fået dagens point = + 20 point
Og brugt 2 x 10 point = - 20 point
og fået 2 x 5 point for accept = + 10 point
+ evt. købs point 2 x 5 point = + 10 point
Slutresultat = +20 -20 +10 +10 = 20 ekstra point hver dag!

Det største problem vi nok være, at du kommer til at "spamme" Kandu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-11 19:14

Citat
Iøvrigt har jeg lige fået 5 + 5 + 10 points for andre lukkede spørgsmål, så ikke umuligt.
Er der én der har åbnet vort tromle bremse spørgsmål, over3 uger efter, så sig til...

Så kan du jo se, hvilke spørgsmål, det drejer sig om.

Ingen kan "åbne" dine spørgsmål, men de kan købes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 19:14

Og så holder den KUN ved spørgsmål til 20 point (Jørn-spørgsmål)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 19:16

Nu har jeg så fået yderligere
16 + 8 +13 + 4 + 12 + 21 points for andre lukkede spørgsmål

Og må så stille et 94 points spørgsmål for igen at komme ned på 8000 points,
måske har jeg overset en enkelt tromle bremse sen åbning, men jeg tror det ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 19:28

Jeg tror blot du skal konstatere

Kandu´s veje er URANSALIGE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 19:29

Citat
Det er tilladt for os at ændre kandu.dk eller hvad som helst på siderne præcis når vi ønsker det. Det er fordi det er vores sider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 19:29

Citat
Det er tilladt for os at ændre kandu.dk eller hvad som helst på siderne præcis når vi ønsker det. Det er fordi det er vores sider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 19:29

Selv at sende kommentarer dobbelt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-11 20:07

Suplerende spørgsmål. ¿ ¿ ¿
#1. Jeg har glemt spørgsmålet........................hvad svarer jeg på.
#2. Hvornår må vi købe spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-02-11 09:02

Citat
URAN-SALIGE

Det var Niels Bohr m.fl. også i 1940-erne .

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-11 09:07

Tak for svaret ans.

Så er der jo nok alligevel én der sent har åbnet mit tromle bremse spørgsmål?
Undskyld min stædighed...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-11 21:04

Spørgsmålet her er købt og betalt med 7 point.
Det er egentlig frækt, da 7 point er mere end 10% af 67 point.