/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC lort :s
Fra : jeb3
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 24-02-11 18:34

Min pc fik pludselig en masse virusskrammel. Der kom en melding på skærmen: warning og en masse mere.
Jeg formaterede. Og ville hente servicepack2.
Men pc'en lukkede ned, midt i at downloade
Jeg prøvede igen og den lukkede ned.

Hvad sker der lige, og hvad kan jeg gøre???

Kommentar
Fra : nopops

Dato : 24-02-11 18:37

den er sq svær at svare på når man ikke sidder foran den...
håber det lykedes dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-11 19:04

Har du også installeret de drivere som hører til din computer.
Du kan også hente sp2 og lægge den på en CD, og så installere derfra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-02-11 19:46

Måske du lige kan fortælle os hvad det er for en version af windows du har og har installeret SP 2 til.

Er du sikker på du har slettet partitionen din windows installation lå på og formateret den?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-11 19:59

Prøv at hente Servicepack 2 og gem på computeren, du kan så installere den bagefter:
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-02-11 09:02

Citat
Men pc'en lukkede ned, midt i at downloade
Jeg prøvede igen og den lukkede ned.

VIRUS
Du skal have en firewall der kan holde skidtet ude, ellers er din pc som en hullet si,
åben for alle.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-11 11:00

trin 1) opret diskette/ usb pen eller deslige hvor du har samlet:
Antivirus program ( måske avast?)
evt. firewall
evt. servicepack 2
trin 2) formater pc
trin 3) installerer windows
trin4) installerer antivirus
trin5) installerer sp 2
trin6) foretag andre installationer
trin7) gå på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-11 14:40

Er du sikker på at du formaterede? Ikke kun geninstallerede oveni den Windows der var? Ellers kan det meget vel være en virus som har gemt sig og forhindrer dig i at installere Servicepack 2.
Kan du installere en antivirus, opdatere og scanne?
Et godt gratis program er Malwarebytes Antimalware:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Kan du komme på internettet og foretage en online scanning for virus?
Et par gode online scannere:
http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm klik på Komplet scanning

http://www.f-secure.com/en/web/home_global/protection/free-online-tools/free-online-tools