/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Svar til Vrigsted
Fra : Rfou
Vist : 393 gange
200 point
Dato : 14-05-03 16:12

Citat
Hvad har man gang i Tagaardsdal?
Man kan da ikke skrive fire ENS tips.............

http://kandu.dk/dk/Userhist.asp?uid=78282

Ovenstående Tip skrevet af Vrigsted med overskriften ???

Tippet var skrevet i 4 forskellige relevante kategorier: Madlavning - Børn - Hus og Have - Ernæring.

Det forekommer mig logisk nok.
Derimod forekommer det ikke særlig logisk at forme et Tip som et spørgsmål. Da man kan ikke svare på et Tip får det let karakter af et surt opstød, og det var vel ikke meningen. Eller ????

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-05-03 16:17

Citat
Hvad har man gang i Tagaardsdal?
Man kan da ikke skrive fire ENS tips

http://kandu.dk/dk/Userhist.asp?uid=78282

Sorry - Der var vist en fejl i linket i spørgsmålet. Jeg prøver lige igen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-05-03 16:53

En kommentar kunne jo være hvad man havde gang i i Vrigsted. 6 tips på en dag omhandlende sådan lidt specielle emner er jo nok også rigtig godt gået. Ligeledes erindrer jeg et eller andet om en flok højst specialiserede spørgsmål omkring stjernebaner og hvad det nu var, til mange point, sjovt nok besvaret af vrigsted. Jeg mener at kunne erindre at et par af pigerne vistnok har råbt "snyd", men hvad ved jeg?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-05-03 16:57

Tagaardsdal har iøvrigt ret i tippet, Vrigsted!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 14-05-03 17:21

aaarrrh come on!!!

Det er da klamt at sende det samme tip ind 4 gange! Selvom det er under 4 forskellige emner..
Meeen, hvis det den slags folk gider bruger deres tid på, sååå...

Desuden er tippet tyndt. Budskabet er ok, men tror I selv på det rykker noget?

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-05-03 18:12

Til NielsPT
Det kan vel tænkes at der er folk der bare søger i specifikke emner for at finde det er interesserer dem, og derfor ikke pløjer alt igennem (for at finde fejl eller andet at kritisere). Om tippet er tyndt eller ej viser sig vel ved vurderingen af tippet, og vi er da nogen stykker der mener at netop det med det rene vand er vigtigt, og ikke kan pointeres tit nok.
Og selvfølgelig tror vi på at det rykker.

Men måske var det Vrigsteds Tip Du mente var lidt tyndt. I så fald har Du helt ret, og det var tillige fejlplaceret. Og det drejer sig ikke engang om det budskab der er i tippet om at holde vores vand rent af hensyn til kommende generationer.
Men tak for at jeg fik en ny lejlighed til at tage det egentlige emne op på ny. Det kan ikke ske for tit.
mvh

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 200 point
Dato : 14-05-03 18:42

hej rfou! Rart at du prøver at råbe vrigsted op...men jeg tror du kæmper en forgæves kamp! Se http://www.kandu.dk/dk/spg/14757 hvor jeg forsøgte at komme i kontakt med ham ang. præcis samme emne! (det var ang. sentas tips og jeg formulerede mig vist desværre ikke særlig pænt ang. senta).
vrigsted har selv skrevet 10 tips på 14 dage, så jeg ved ikke hvad han har at lade andre høre!
jeg er bange for, at hvis vrigsted skal råbes op skal det være som et tip...og det dur jo ikke!!!
mvh Christina

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-05-03 19:06

baa buu baa buuu baa buu

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 19:11

nårh...jeg synes nu ikke det er så strisseragtigt...men det gør melander tilsyneladende

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-05-03 21:25

det er ikke første gang nogen skriver et tip og lægger det er flere forskellige katagorier, og det er bestemt heller ikke sidste gang.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 21:36

næh...og man kan jo bare lade være med at sidde her på "seneste 25" og lade sig irritere!!! (det lyder ironisk...det er det ikke!!!!)

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-05-03 23:13

Hvis man vil lade sig irritere så skal man nok blive det, og det er jo en privat sag. Men når man hænger en navngiven person ud som det er tilfældet her bør man vistnok undersøge et par ting først.
F. eks er Tagaardsdal's første login d. 12/5 - 2003 så det er åbenbart hans/hendes første indlæg på Kandu, og så er det ikke rart at blive mødt med sure opstød.
Desuden kan jeg sagtens se logikken i at bringe tipsene på de relevante steder. Det er jo ikke sikkert at havemanden interesserer sig særlig meget for madlavning eller børn og vice versa og som ny på Kandu har man endnu ikke opdaget at der findes en mere eller mindre fast stab der studerer alt simpelthen. Måske for at se om man kan hjælpe hist og her eller endda selv lære noget af spørgsmålene og de mange svar.
Det kan også være for at finde en mulighed for at score nogle point. Enkelte er dog tilsyneladende mere optaget af at søge efter en eller anden, man kan komme til at kritisere og på den måde demonstrere sin egen (indbildte) ufejlbarlighed.

Opmærksomme brugere og superbrugere på Kandu vil vide, at der er meget langt mellem de fuldstændigt fejlfrie. Vi falder alle i en gang imellem. Så hvad med lidt overbærenhed.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 23:26

Hej igen rfou...vi er helt enige!
(når jeg læser indlæg læser jeg vist højt inde i hovedet...det er svært at sige "rfou"...hvad betyder det egentlig?)

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 15-05-03 16:44

hej Rfou,

Det var Vrigsteds tip jeg mente, så vi er enige!!
Bakkede dig sådan set op ;)

Hygge. NielsPT

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 15-05-03 18:06

Tak for svaret skingur

rfou er bare en forkortelse af Rudolf Foustad. Men for enkelte står det sikkert som synonym for en "Gedigen nævenyttig pensionist" fordi jeg ofte farer til tasterne når jeg kommer ud for tilfælde som dette.

Kandu er et udmærket sted hvor man kan få hurtige og gode svar på alt muligt, og mange dygtige brugere leverer utallige gode tips og indlæg, som vi alle kan blive klogere af.

Men der er nogen der mener sig bedre end alle andre, og derfor føler sig berettiget til revse sagesløse brugere, der i en god mening vil dele sine erfaringer og meninger med andre. Og det er ikke kun Vrigsted der har tirret mig til dette - der er flere andre der tidligere har optrådt meget provokerende og som er den egentlige grund.
Måske har de læst denne tråd og måske tager de budskabet til sig, og måske hjælper det lidt i en periode.
Også tak til de øvrige debatører - det glæder mig at vi er enige.
mvh. rfou

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-05-03 19:03

Årh helt ærligt Rudolf - kom dog over den sætning - du kan da ikke blive ved at tærske langhalm på den ( der har jeg da godtnok ramt plet !!! )

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 15-05-03 20:27

Hej Karina - Fnollerpige
Hvem tror Du der sidder og griner i skægget lige nu.
Jeg kan faktisk godt lide sætningen. Gedigen betyder: "Massiv -ægte - solid" og nævenyttig må vel betyde at man ikke bare sidder med hænderne i skødet. Min alder (pensionist) skammer jeg mig ikke over, det er jo ikke min egen fortjeneste.
Set på den måde har Du ganske rigtig ramt plet.