/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
havetraktor
Fra : carlsen6
Vist : 1925 gange
300 point
Dato : 24-02-11 16:42

knækket nøgle,, er der en mulighed for bare at sætte en tænd og sluk kontakt på, det er en ældre murray, så det skal helst ikke være for dyrt, en ny tændinglås koster vel en 800,-kr ??det er hvad jeg selv har kunne finde ..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-02-11 17:00

Han du ikke demontere nøgles cylinder og skubbe nøglen ud bagfra ?

Skal den have `nøgle ?

Hvis du ikke bar behov for nøgle, kan du jo bare sætte en kontakt på?

Alternativt købe en nøglecylinder måske i en elektronik forretning...

vh Benjamin

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-02-11 17:02

altså nøglen sidder stadig i ?

kan det slet ikke lade sig gøre at fiske den ud med en klæbepude på en pind eller andet klæbemiddel- eks. tyggegummi ?

Og jeg mener det alvorligt- der går bare georg gearløs i mig - når jeg læser den slags.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-02-11 17:08

Det er vel en nøgle med 2 trin. En for tænding, og en for start, - det går jo ikke der er strøm til starteren konstant.
Jeg ville nok montere en vippekontakt for tænding, og en for starteren, og det kunne være en tudehornkontakt, -for den skal selv kunne gå i afbrudt, når motoren er startet.
Nu går jeg da ud fra at det er en traktor med selvstarter.
Men så skal du også lige vide lidt om at finde de rigtige ledninger.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 310 point
Dato : 24-02-11 17:11

Ny tændingslås -> Lyngby teknik -> koster ikke meget http://www.lytek.dk/shop/search-1.html?keyword=t%E6ndingsl%E5s

Spild af tid at gøre andet end at købe en anden!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-02-11 18:26

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/6/aft/67523/afv/topic

Her i denne tråd kan du finde lidt oplysning og evt en løsning på dit problem.
Mvh
Sverola

http://www.thansen.dk/search.asp?inputsearchtext=t%E6ndingsl%E5s&c=4940407673&n=0

Herover er et andet alternativ

Held og lykke

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-02-11 09:04

BOR nøglen ud, det virker.
Har selv gjort det flere gange på tændingslåse.

Godkendelse af svar
Fra : carlsen6

Dato : 04-03-11 07:20

Tak for svaret 3773.var inde og tjekke hjemmesiden,men der er utroligt mange forskellige typer,kærte ud til en af de lokale havereperatøre,ny tændings lås + ekstra nøgle under 300,-kr