/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Svchost.exe ram forbrug->superfetch win7
Fra : Caine
Vist : 1934 gange
500 point
Dato : 24-02-11 15:22

Hej

Jeg sidder med en lidt irriterende bug i superfetch. Jeg kører win 7 ul x64. Det skete efter en service pack 1. Efter hver boot går der et par minutter hvorefter svchost.exe begynder at konsumere meget hukommelse. Jeg kan se med process explorer hvad der foregår i netop den fil. Jeg fandt ud af at der var flere ret vigtige service der kørte fra den svchost:

Windows Audio
DHCP Client
Windows Event Log
HomeGroup Provider
Superfetch <-----------Denne er subjektet
TCP/IP NetBIOS Helper
Security Center

Jeg har brugt en lang række andre apps pga. at jeg havde noget malware på godt 2 uger siden. Så det kan ikke udelukkes pga de vilde rootkits der er der ude.
Jeg har scannet for malware med:
-alle er updateret-
SUPERAntiSpyware Free Edition
ComboFix
HiJackThis
MalwareBytes Antimalware
GMER->startup
Startup Control Panel->startup
Autoruns
Comodo Internet Security
m.m.

-APPS til Process viewing-
Process Explorer
ProcessActivityView
Svchost Viewer
WinPrefetchView
Svchost Viewer
m.m.

Ud fra det jeg kunne finde så er det Superfetch der skaber problemet. For så snart den service bliver disablet(ikke holdbart) stopper svchost med at krylle min laptop.
Jeg har arbejdet med IT problemer som levevej og har altid kunne løse det... Men jeg mistænker den SP1'er for at have et bug. jeg stiller dette spørgsmål på baggrund af reaktionen, om der er andre der oplever dette. Jeg venter dog med at prøve reinstallere sp1 til jeg finder problemet
Im a fighter

// C a i N e

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 24-02-11 15:26

Hov glemte at skrive at når svchost begynder at tosse går der max 5 min hvorefter explorer.exe fryser. Her taler vi totalt. ingen run, taskmanager----no reaction----
samt at der ikke var malware på pc'en jf. ovenstående post

// C a i N e

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-02-11 15:50

Var det så ikke en ide, at afinstallere denne service pakke 1, og se om det ikke løser dit problem. Du kan jo altid hente den igen, hvis det ikke ændre sig.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 24-02-11 16:27

Hej Severino

Jo helt klart men jeg vil gerne rode lidt med det først. Det kunne være der var en af jer der have løst det uden sp1 uninstall. Jeg har ret dårlig erfaring med uninstall af sp'er
Denne tråd er også tænkt til hjælp af andre/kommende eksempler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-11 17:15

Hvis du har dårlig erfaring med uninstall så kan du jo lave en systemgendannelse til før sp1, måske!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-02-11 19:42

Jeg har ikke hørt om nogen der har haft problemer med superfetch i Windows 7, men jeg har fundet en artikel tildig om superfetch funktionen som jeg synes du skal læse, den kan måske give dig en ide om du kan gøre for at løse dit problem.
Hovedsagligt skal du tænke på dine ram, hvor meget har du i din computer, hvad laver du på din computer? Har du tit mange programmer åbne eller har du mange programmer som starter sammen med din computer? Det vender alt sammen tilbage til dine ram, hvor hurtige er de, hvad stor mængde har du i din computer.
http://www.osnews.com/story/21471/SuperFetch_How_it_Works_Myths