/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
lyset tænder lige pludselig
Fra : soren-v-jensen
Vist : 1201 gange
100 point
Dato : 24-02-11 10:29

jeg har en chevrolet lacetti som har det problem at lyset tænder selv om bilen har stået stille uden nøgle i 4 dage har fået skiftet dørkontakter og målt nøglebundstykke igennem dette fejler ikke noget
er der nogen der har prøvet dette før da man river sig selv i håret over hvad det kan være min mekaniker gør snart det samme

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-02-11 11:32

Jeg må ud fra din lidt mangelfulde udredning, konkludere at der er tale om kabinelyset???

Hvis du har en automatik, som holder lys i kabinen i en periode efter du har lukket døren, så kan det være den som er i udu!

Kommentar
Fra : soren-v-jensen

Dato : 24-02-11 13:03

nej det er lyset på selve bilen

Kommentar
Fra : pims

Dato : 24-02-11 14:40

Måske en fejl i kørelysralæet.
Pims

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 24-02-11 16:20

Hvis lyset under normale forhold tænder når motoren startes kan fejlen ligge i generatoren.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 24-02-11 17:54

Uden, at kende den omtalte model vil jeg stille spørgsmålstegn ved, hvad dørkontakterne har med bilens nærlys / kørelys at gøre ?
Hvis lyset normalt aktiveres over tændingsnøglen, er der givetvis "noget" der trigger og så må næste trin være: Hvad er det, der styrer pågældende lys ? En spænding fra generatoren ? En mere eller mindre tilfældig styrestrøm via tændingen ? I nogle tilfælde kan en diode i spærreretningen over relækontakterne være nok til, at forhindre utidig aktivering. Andre gange kan det være mere kryptisk.