/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsætte ræk/kol i excel
Fra : k_m_s
Vist : 1128 gange
100 point
Dato : 23-02-11 19:08

Hej

Man kan jo indsætte EN ny række eller kolonne i excel ved at højre klikke mellem tal eller bogstaver.

Men er der en smart måde hvis det er mange nye rækker der skal indsættes?

Det er excel 2007.

Hilsen Kim.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-11 19:28

Jeg bruger at markere den første insatte række og så indsæt
så markeres de 2 indsatte rækker > indsæt
nu er der 4 rækker som markeres > indsæt.......................så er der 8 rækker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 19:32

Indsætte rækker i et regneark
1.Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere de rækker, oven for hvilke du vil indsætte rækker. Marker det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f.eks. vil indsætte tre nye rækker, skal du markere tre rækker.
http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/indsaette-eller-slette-celler-raekker-og-kolonner-HP001216391.aspx#BMinsertrows

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-02-11 19:48

jeg gør ligesom Eyvind.

Men husk at du også får kopieret formler ind bagefter ved at kopier på den række/kolonne til dem du har indsat. eks. kopier fra en række med formler- og marker de nye rækker og indsæt. Så følger formlerne med over i de nye rækker.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-02-11 19:52

Ups. det sidste glemmer du, det er kun når du kun bruger indsæt nye rækker og ikke anvender kopier fra de forrige rækker, at du skal sikre dig at formlerne er med.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 20:26

Indsætte kolonner i et regneark

1.Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Hvis du vil indsætte flere kolonner, skal du markere kolonnerne umiddelbart til højre for det sted, hvor du ønsker at indsætte kolonner. Marker det samme antal kolonner, som du vil indsætte. Hvis du f.eks. vil indsætte tre nye kolonner, skal du markere tre kolonner.

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/indsaette-eller-slette-celler-raekker-og-kolonner-HP001216391.aspx#BMinsertcolumns

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-02-11 22:18

gentagelse fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 22:22

Det var så'n set ikke en gentagelse, den første er rækker og den anden er kolonner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 22:51

At det så er samme fremgangsmåde gør det jo bare nemmere at huske til en anden gang!

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-11 08:14

Hej

Når jeg skal indsætte rækker (tilsvarende for kolonner), så bruger jeg følgende:

Markere en eller flere rækker

ctrl og "plus-tegnet"

så indsættes en (eller det antal rækker du havde markeret)

Du kan tilsvarende slette rækker (og kolonner) ved at markere dem og bruge

ctrl og "minus-tegnet"

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforering.dk
www.fidus.dk

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-02-11 08:39

Det var et fedt tip Leo !
Hvis det stod til mig løb du af med pointene
Undskyld jeg blander mig

Højris

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-02-11 08:44

Hej

Skal jeg være helt ærlig, så brugte jeg indtil for en månedstid siden samme metode som beskrevet højere oppe - men mine "pølsefingre" ramte en dag forkert og det gav en ekstra søjle.

Efter at jeg havde leget lidt med det, så sagde min elev - "prøv med minus" og det slettede så søjler.

Efter vi opdagede den genvej, der har vi brugt den næsten dagligt.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogfoering.dk (pølsefingrene tastede forkert i URL i første indlæg)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-11 08:46

Fedt man , det er jo kommet 2 gange(række, kolonne)

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 24-02-11 15:13

Tak for svaret alle sammen, jeg kan jo desværre ikke gi point til alle, så svaret der jo nærmest også var et tip får point.

Mange tak Leo.pedersen

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-02-11 15:23

Hej

tak for point.

Det er forøvrigt ikke alle som ved hvordan man markere rækker (og søjler) - det gør man med:

"shift" + "mellemrum"

og markering af søjler er:

"ctrl" + " "mellemrum"

med disse to genveje, og dem jeg skrev tidligere, så går det lynhurtigt med at markere søjler og derefter indsætte eller slette søjler (tilsvarende med rækker).

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-11 15:29

var så lidt