/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Windows Movie Maker- klippe-klister
Fra : EA_HS
Vist : 872 gange
100 point
Dato : 23-02-11 13:58

jeg har klippet nogle sekvenser ud af en video,.. faktisk prøvet flere videoformater,
men jeg kan ikke gemme det færdige resultat,
får beskeden, :
"kan ikke gemmes, kontroller at kilde filen findes, og at der er plads nok på HD, mm."
(noget i den retning)

hvad er der galt, eller hvad gør jeg forkert ?

findes der evt. et bedre, eller mege enkelt videoredigeringsprogram,
skal kun klippe sekvenser ud af nogle video,er.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-11 14:04

Har du brugt ( importer video og GEM FILMFIL, der kommer flere foreslag )

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-02-11 14:04

Citat
importer video

eller bare trække filen over i programmet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-02-11 14:09

Andre programmer til redigering
Du får rigtig meget for pengene her, og lynhurtig til at klippe afsnit ud
http://download-free.programas-gratis.net/php/software.php?id_programa=14940&download-TMPGEnc-XPress-4.4.0.234

Denne er bygget ind i MediaPlayer (plugin) og rigtig hurtig, deler en 2 timers film på under 2 minutter
http://www.solveigmm.com/en/products/wmp-trimmer-plugin/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-02-11 14:15
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-11 17:18

Citat
Har du brugt ( importer video og GEM FILMFIL, der kommer flere foreslag )

på min PC,.. og under win XP, kaldes det noget så fint som 'åbne / hente, et projekt',..
(men den kan åbnes på flere måder,)

herefter vises videoen ved siden af afspilningsruden,
så trækker jeg den ned på tidslinien,.. hvor jeg så kan klippe ud, hvad jeg ikke vil have,

det virker fint nok,
problemerne opstår når den færdigklippede video skal gemmes,

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-02-11 17:36

Dit problem e ret enkelt.
Den kan ikke finde de oprindelige videofiler når den skal til at gemme, ligger de evt på et kamera eller en usb disk du har fjernet/slukket

Bedste metode uanset hvilket program du benytter er altid at kopiere de originale videofiler ind på computeren inden du starter redigering.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-11 17:42

de ligger skam på PCen,.. har prøvet med flere, (formater)
ligger på skrivebordet, det samme har jeg sat 'udgangen' til,

ps, .. det er ikke kamerafiler,.. det er mest filer fra youtube o,lign,.. konverterede i forskellige
wmv, avi, flv, osv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-11 17:44

kan det have noget at gøre med at 'klippene' eller stumperne skal 'limes' sammen (paste)
eller 'optages',.. ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-02-11 18:26

Citat
kan ikke gemmes, kontroller at kilde filen findes

Betyder i 99% af tilfældende at der mangler en fil
Citat
kan det have noget at gøre med at 'klippene' eller stumperne skal 'limes' sammen (paste)
eller 'optages',.. ?

det er jo det du har moviemaker til

Prøv lige at gemme projekt, luk movimaker, dbltklik på projektet, når moviemaker så har åbnet og indlæst klippene kigger du lige igennem. den plejer at være flink til at lave et fint stort rødt kryds istedet for de klip den ikke kan finde

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-02-11 21:19

Citat
Dit problem e ret enkelt.
Den kan ikke finde de oprindelige videofiler når den skal til at gemme, ligger de evt på et kamera eller en usb disk du har fjernet/slukket

Også min første tanke = MEN når programmet kan finde filen og redigere samtidig,
kan det ikke være det.
Jeg har selv oplevet det før, men kan ikke huske hvordan jeg rettede DET.

MEN, det skulle vel ikke være en såkaldt TEMP fil du prøver på at redigere
Eller = dbltklik på projektet, du tænker på..=

Citat
win XP, kaldes det noget så fint som 'åbne / hente, et projekt',..

Sådan kan jeg ikke åbne en fil (har også xp_pro) den skal importeres som
enten IMPORTER eller BARE TRÆKKE filen over og så ellers gemme = SOM VIDEO-FIL
ikke som et projekt, det har jeg aldrig haft held med!!!!!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-02-11 02:01

Det er da utroligt at det kan være så besværligt at klippe lidt i en video,..

Nu har jeg prøvet på at køre Movie Maker i Win 7 på den anden PC,
der virker det fint,.. (med en lille test)
det ser også noget anderledes ud,........ så tilbage til Win XP igen,
samme (negative) resultat,

nu viser det sig så at det sandsynligvis skyldes videoformatet,
en 'WMA' fil virker ikke,..........
hvorimod det åbenbart virker men en 'AVI' fil,.. til trods for at de fleste filer skulle virke iflg. MS.
men nu gider jeg ikke mere i dag / nat,
prøver igen i morgen,..

er der nogen af jer der har erfaring med video formater i Movie Maker ?

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 24-02-11 23:16

Tak for svaret nomore.