/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Problemer med komfur
Fra : Gummers
Vist : 1002 gange
100 point
Dato : 23-02-11 10:43

Hej.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.

Jeg er flyttet i en ny lejlighed, hvor der hertil hørte et helt nyt komfur.

Da jeg i fredags forsøgte at bruge ovnen for første gang (har brugt kogepladerne tidligere) og satte den på varmluftsovn, kom der en masse gnister og røg op.

Vi gik ud og kiggede på hovedsikringerne og her var den ene røget. Den skiftede vi ud, men nu virker kun 2 af kogepladerne, og ovnen er helt færdig.

Hvad kan dette skylde, og hvordan kan jeg få lavet mit komfur?

Håber virkelig nogen kan hjælpe, da jeg virkelig ikke ønsker at skulle ud og købe nyt.

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 60 point
Dato : 23-02-11 10:55

Når du er flyttet til en lejlighed hvor der er komfur med i lejen, skal du henvende dig til en vicevært eller udlejeren. Det er udlejeren der skal få det repareret.

hawaii7

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-02-11 11:07

Nu kommer det jo helt an på hvilke aftaler der er indgået, og hvad der står i din lejkontrakt.
Men normalt vis er det din udlejer der står for at tilhørende hårde hvidevarer, såsom komfur, køleskab, emhætte o.s.v. er i orden og virker - så få fat i udlejer eller vicevært !
Desuden skriver du at det er et helt nyt komfur, så hvis du har lavet specielle aftaler, så er det leverandør eller montør du skal have fat i - der må vel være garanti på komfuret ?
Pas på med at gøre en masse selv hvis det slet ikke er dit område - så får du bare skyld for at det er dig der har ødelagt komfuret !!!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-02-11 11:15

Hvis du vil have et andet/bedre svar end tidligere, burde du måske omformulere spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : Gummers

Dato : 23-02-11 11:15

Tak for svaret hawaii7.

Jeg har købt lejligheden, så det ændre vel en helt del?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-02-11 11:19

Nu kunne jeg se i dit andet spørgsmål, at det er en ejerlejlighed det drejer sig om - hvis du ikke vil risikere at stå med udgiften selv, så må du kontakte sælger og evt. høre om hvem der har leveret og monteret det "nye" komfur - det kan jo være sat op af sælger og ikke være monteret af aut. elinstallatør - så som jeg skrev i mit første indlæg - Pas på hvad du selv roder med - i alt fald indtil du ved hvordan forholdene er - og som nævnt, så må der jo være garanti på det komfur ?
Hvis det er et nyt komfur, så er der vel også fulgt nogle papirer med på dette ? Brugsvejledning, garantibevis evt. kvitering ...........

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-02-11 11:21

Det er vel også en smule dumt at godkende og lukke et spørgsmål før du har fået et svar

....... men du kan jo altid oprette det igen .............

hav en god dag
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Gummers

Dato : 23-02-11 11:33

Har jeg lukket det?

Sørens også.

Jeg er ny herinde, så har ikke lige regnet det helt ud endnu.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-02-11 11:40

Hvor store er dine sikringer? De skal normalt være på 16 amp. hvis der er fuld blus på komfuret.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-02-11 11:40

I det øjeblik du accepterer et svar, så tilkendegiver du, at dit spørgsmål er bevet besvaret og du ikke behøver lere forslag.

Opret spørgsmålet igen, og lad lidt flere byde ind, nu ved vi, at der er tale om en ejerlejlighed og så kan der komme forslag baseret på det