/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Legacy 6 gemmes
Fra : Rytterknaegten
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 23-02-11 00:03

Hej.
det store indtastningsarbejde jeg har lagt på Legacy, hvordan laver jeg en kopi, på dvd, eller usbnøgle, så jeg har en kopi hvis pc skulle gå i stykker?

Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 23-02-11 04:39

God morgen. Du kunne evt. købe en extern harddisk og lægge det hele over på, der vil så også være plads til billeder, så kan du opbevare den et andet sted...Så vil du altid kunne lægge det over på Pc igen. hvis der skulle opstå en fejl.
Hilsen herfra Falster. Jytte.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-11 07:00

http://legacydansk.com/forum/index.php

Hvorfor ikke spørge her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-11 07:09

For øvrigt så er din version gammel, den nyeste er 7.5
Opdaterer du vil den automatisk gemme din gamle oplysninger og
overføre til V 7.5

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 23-02-11 09:05

Under menuen Filer er der et punkt, som hedder Backup fil...
Den laver en backup af din indtastning.

Du bestemmer så selv hvor du vil lægge backup'en.
Punktet nedenunder kan du så bruge til at gendanne fra backup.

Skal du senere kunne bruge det i et andet program må du eksportere til Gedcom. Og så importere igen.

/f.larsen

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 23-02-11 15:48

Hej larsen
Det der med gedcom har vist aldrig helt forstået???
Mvh

Accepteret svar
Fra : f.larsen

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-11 09:37

Det er et format som alle slægtsprogrammer forstår.

Hvis man f.eks. vil udveksle data med en slægtsforsker der bruger Brothers Keeper, kan man eksportere til en Gedkom-fil. Vekommende Importerer denne gedkom-fil og får de fleste af dine indtastninger i sit program uden at skulle taste det hele igen.

Jeg ahr brugt det til at skifte program, så slap jeg for at taste det hele igen.

/f.larsen

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 24-02-11 10:35

Tak for svaret f.larsen.
og Tak til alle der deltog.
Mvh
John

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 24-02-11 13:40

Selv tak.