/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Håndopmadning af kanarieunge? HASTER!
Fra : Mike87
Vist : 1141 gange
50 point
Dato : 22-02-11 15:07

Hej.

Efter en uges skiferie, hvor naboen har passet volieren med kanarier, opdager jeg at en kanarie har bygget rede og rugede. Der er nu kommet en unge, men er bange for den vil fryse ihjel. Reden er bygget i den indendørs del af volieren, hvor der er frostfrit, men ikke mere end et par grader varmt. Mit spørgsmål er nu, om jeg skal tage ungen ind og håndopmade den? Er dette muligt? For synes ikke forældrene ligger og varmer den særlig meget.

På forhånd tak

Mvh

Mike Petersen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-02-11 15:35

Hejsa.
Bare rolig.
Citat
For synes ikke forældrene ligger og varmer den særlig meget.

De skal nok passe på deres unge.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 22-02-11 15:42

Det håber jeg også, men synes bare det er alt for koldt. Jeg ved også godt at det "kun" er en kanarie, men jeg synes jo også den lille unge har ret til liv, selvom dens forældre allerede har fået forårskulder.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-02-11 16:32

Citat
selvom dens forældre allerede har fået forårskulder

Hvis du har mulighed for det så skil moderen og faderen fra hinanden.
Så kun moderen går med ungen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-11 21:21

Det er bedst at lade dem klare det selv..og jo mindre du blander dig jo bedre,
og hvis ungen ikke overlever er det jo sådan noget der sker.

Men forældrene skal have noget foder at give ungen.
De skal have Ægge/kraftfoder t/kanarier samt insekt- og eller universalfoder

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-11 21:23

piasjov, det er da forkert at opfordre til at fjerne hannen...han fodrer på lige fod med hunnen og når ungen forlader reden er det KUN ham der sørger for at fodre videre på den