/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gulpladebil til personbil, skat
Fra : PS.BMW
Vist : 1537 gange
200 point
Dato : 22-02-11 12:47

Er her et bud på hvad skat vil have for omregistrering fra varevogn (betalt moms) til personbil.

Det drejer sig om en HONDA CR-V EXECUTIVE AUT. 2005 model

1. registrering 12 md. 2004. Kørt 90 000 km.

Værkstedsregning for ombygning inkl. sæder er kr. 17 500,-

Mvh

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 22-02-11 12:55

du skal spørge hos told og skat få det skriftlig

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 22-02-11 14:24

For at beregne det skal man vide om det er en 50 % eller 95 % varevogn (oprindelig afgiftsklasse)
Vognens nypris og handelspris nu
Hvor meget den går på literen

Men sådan lige løseligt så ca 140000 i afgift (jeg går ud fra det er en 50 % varevogn = tilladt totalvægt over 2000kg)

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101

Og bilens nypris kan findes her:

http://bilmodel.dk/Biler/Honda/CR-V/Mk_II/

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 22-02-11 15:06

"For at beregne det skal man vide om det er en 50 % eller 95 % varevogn (oprindelig afgiftsklasse)"

Hvor ses det

På registreringsattest står under anvendelse: Godstransport privat. Må bruges søn & helligdag.

Tilladt totalvægt: 2025 kg

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-02-11 17:29

Hej Dova fint beregningsside.
Handelspris i Dk, er det ikke brugtværdien ? jeg skulle lige prøve for sjov og jeg får det ikke til mere end 35.000 ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-11 21:13

Snaptil, der mangler sgu desværre et et-tal foran din beregning,...vi har at gøre med en bil til en nypris op mod 400000 og en brugtpris mellem ca 170- og 300000 alt efter hvilken model m.h.t. motorstørrelse o.s.v. det er.

Citat
Tilladt totalvægt: 2025 kg

Så er det en 50 % afgift

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 22-02-11 21:25

Det kan kun undtagelsesvis betale sig med sådan en manøvre.

ToldSkat har særdeles effektivt luget ud i alle tidligere eksisterende sprækker i afgiftssystemet.
I en sådan grad at det som udgangspunkt ikke en gang kan betale sig at slå efter på deres hjemmeside.

Mit krystalklare råd : glem det !

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 23-02-11 17:08

Har fået besked fra trold og skvat, 66.837 kr. i afgift.

Med ombygning og syn bliver der ca. 85.000 hvilket er for vildt.

Kan man klage eller er det spild af tid.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 23-02-11 21:30

Man kan ikke klage over deres "tilbud".
Det eneste effektive er et lade dem gro til i støv og spindelvæv.

Så bliver de sparet væk på et tidspunkt, når det går op for nogen, at der ikke kommer nogen ekstra afgift i kassen med den griske indstilling.

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 24-02-11 09:35

Tak for svaret dova.

Projekt opgivet

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-02-11 10:12

Hej Dova
Kan se jeg var tættest på (-:
Derudover brugte jeg bilpriser.dk