/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forsikring
Fra : Footprint
Vist : 3968 gange
100 point
Dato : 22-02-11 10:58

Hej

Hvis man selv vælger at udbedre en forsikringsskade, hvordan takser forsikringsselskabet så en arbejde??

skal man bare accepter det tilbud som forsikringsselskabet kommer med, eller er det til at prutte med??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 22-02-11 11:13

De har faste takster, men det skulle ikke undre mig, om nogle kan få ændret på timelønnen

Tror det er ca 100 kr i timen, men det kan forsikringen svarer dig på.... men pas på ikke at blive snydt.

Vi fik et timeantalt af forsikringen, men spurgte en håndværker om hvor mange timer han skulle bruge... og selvfølgelig skulle han bruge flere end vi havde fået af forsikringen, så vi sagde til forsikringen at så kunne de sende proff ud og lave det for os... så fik vi forhøjet timeantallet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-02-11 11:43

Hej.
For det første skal der en taktsator ud og kigge på hvor meget der skal laves.
Derefter får du fat i 2-3 tilbud fra håndværkere.
Når du så har fået en pris forhandler du med din forsikring.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-02-11 17:50

Forsikringsbranchen har en aftale med SKAT om, hvor meget de må udbetale for eget arbejde på en forsikringsskade, så man ikke skal betale skat af beløbet. Dit selskab kan oplyse dig om, hvor meget det er pr. time.

Du skal aftale med selskabets taksator, hvor mange timer du kan får, samt materialeomkostninger - og få det på skrift, så i har en aftale. Der er mange hoveder der er involveret i en skade, og den mnr har aftalt det med er ikke altid "lig at få fat i" derfor er det altid godt med en skriftlig aftale med selskabet, så risikerer du ikke, at der opstår problemer eller tvivl om, hvad der er aftalt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-02-11 17:53

... hov, jeg glemte at skrive, at der godt kan komme lidt "prutteri" ud af det. Udgangspunktet for, at man sel kan rep. en skade er, at den altdi udføres håndværksmæssigt korrekt. Hvis fx en håndværker skal have 10.000 incl. moms og materialer og selskabet kan få dig til at lave det for fx 4.000 kr. skal du gøre op med dig selv, om du er tilfreds med det - der skulle du nok kunne hente en slat penge yderligere hjem!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-11 17:55

Alka, ser vi er helt enige

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-02-11 17:54

Jeps Nordsted1. I øvrigt, så kan man også brug den med, at håndværkeren får fx 10 arbejdstimer til at udføre rep. på, men da jeg ikke har samme rutine, så kan fx 14 timer være aftalen - 14 timer af fx 100 kr. = tre håndværkertimer, så her ernoget at forhandle om! MEN husk, en aftale er en aftale.

Jeg har en gang været ude for, at der gik ild i en frikturegryde hos min kunde. Der var en del sodskader som følge deraf. Vi aftalte, en sum de kunne få for selv at klare rengøringen - de fik ALDRIG soden fjernet helt i køkken, stue og første sal. Jeg frarådede dem det, da selv profferne, skal bruge mange skrappe midler til at fjerne soden - efterfølgende fortrød de det, men sleskabet ville naturligvis ikke betale for proffer, selvom kunden gerne ville tilbagebetale hele beløbet!

En aftale er en aftale!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-11 18:05

Det var da også utroligt, at nogle kunne sige ja tak til pengene, liiige med en sodskade, troede jeg at folk da viste, hvor svært det er at få det renset..

Vores var to tage der skulle skiftes

Godkendelse af svar
Fra : Footprint

Dato : 25-02-11 19:56

Tak for svaret Nordsted1.