/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiat Brava 1,6 100 Steel
Fra : Mokof
Vist : 973 gange
100 point
Dato : 21-02-11 21:20

Jeg er ved købe anden bil og har bla. kigget på flere af ovennævnte model. Men det undrer mig lidt at de er forholdsvis noget billigere end andre biler med samme km/år. Jeg har læst nogle ejeranmeldelser på bilbasen, og der nævnes svagheder i elektronikken. Er der nogle ejere, af denne model, der kan be/afkræfte det, og fortælle om andre erfaringer med bilen.
http://lovbilcenter.dk/3324.cms?id=731100230
http://www.dba.dk/fiat-brava-16-100-steel/id-71868854/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-11 21:27

Det er noget af det værste lo... der nogensinde er lavet....

Men hva´ Det var Skoda jo også en gang......

Visse biler skulle ALDRIG have været sat til salg....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-02-11 08:48

Tag og køb Toyota eller Mazda der får du kvalitet for pengene. Og hold dig fra franske biler.
alimak

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-02-11 14:28

det er med biler,.. som alt andet,.. du får hvad du betaler for,
forstået på den måde at udbud og efterspørgsel bestemmer i høj grad prisen,

jeg har altid selv været tilhænger af Italienske biler, også Fiat,
det skyldes at Italienske biler giver høj ydelse, køreglæde, udstyr, køreegenskaber,
sammenlignet med andre biler i samme prisklasse,.. især op gennem 60,erne 70,erne og 80,erne

i 6o,erne var det svært at låne penge i bankerne til køb af ny bil,
medmindre man købte en VW (boble).. måske derfor den var så populær,

men i dag, er der ikke den store forskel på ydelse / præstationer,. og udstyr, mm.
og som,.. 'alimak',.. skriver er Toyota nok det mærke med størst slidstyrke / holdbarhed,
til gengæld er prisen også betydelig højere,... "udbud og efterspørgsel"

så hvis du ikke har noget specielt forhold til Fiat,.. og er villig til at betale merprisen,
så køb en Toyota, det sparer dig muligvis for flere rep. end Fiat,

du kan dog være heldig / uheldig med alle mærker,
det afhænger i høj grad af den tidligere ejer / ejere,..
en velholdt, velplejet Fiat med lavt km. tal, er at foretrække, frem for en misligholdt Toyota,
og omvendt,... naturligvis,
det kræver at du har forstand på biler, eller kender en mekaniker der kan hjælpe dig,

på den anden side set, ville verden være trist hvis der kun kørte Toyota biler rundt på vejene,
eksempelvis er der tre hovedmærker i Thailand,.. Toyota, Nissan, og Honda,
det er F..... trist at se på,...
de aner dårlig nok hvad europæiske biler er,.. p.gra. de høje reservedelspriser,
der er dog den variation at de både findes som ’sedan’- ’pickup’ og ’van’,...

Ps….. på Fiat Brava / Bravo,…
kik især efter rust i de bageste hjulkasser / støddæmpertårne,
afprøv ALT det elektriske,
og vær sikker på én ting,.. speedometer / antal km. er noget af det nemmeste at ”ændre”,..

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 22-02-11 21:40

Hvem vil købe en bil, udtænkt og produceret i et land, hvor Berlusconi er en afholdt præsident

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-11 01:12

Citat
Hvem vil købe en bil, udtænkt og produceret i et land, hvor Berlusconi er en afholdt præsident

Hmmm,.. tænke, tænke,..
tilsyneladende vil samtlige Ferrari købere / ejere,.. de står i kø,.. laaaang kø,....

dertil kommer alle dem der drømmer om en Lamborghini, eller Maserati
3 af verdens fineste, og mest eftertragtede bilmærker,

for ikke at glemme,.. Alfa Romeo, Lancia, Autobianchi, Arbarth,…..

+ et antal Italienske bilmærker der er mindre kendte i Danmark, fx :
Ansaldo, Aquila, ASA, ATS, Bandini, Bianchi,
Bizzarrini, Chiribiri, Cisitalia, Cizeta, CMN, Colli, De Tomaso,
De Vecchi, Diatto, Ermini, FATA, Fissore, FLAG, FOD, Ghia,
Giannini, Intermeccanica, Iso, Isotta-Fraschini, Itala, Lombardi,
Moretti, OM, Osca, OSI, Pagani, Pininfarina, Qvale, Savio, SCAT,
Scioneri, Serenissima, Siata, SPA, Stanga, Stanguellini, Temperino,
Vignale, Viotti & Zagato...

Ikke at forglemme Lancia Delta integrale rally,..
en af de mest vindende rallybiler i verden,… såå et eller andet kan de tilsyneladende med biler,

på motorcykel siden er de heller ikke bagud,.. noget af det ypperste kommer fra Italien,
såsom Ducati, Moto Guzzi, Benelli, Aprilia, Cagiva, Gilera, mm.