/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvor længe må man gemme video/billeder?
Fra : allanni
Vist : 1127 gange
200 point
Dato : 21-02-11 08:30

Når man bliver filmet eller fotograferet ved butikker, broer, centre o.l. hvor længe må disse billeder/film så gemmes?
Er der nogen der ved det?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-02-11 08:47

tror du skal søger i dataloven, hvis der skulle være et maks på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-11 09:13

Citat
•Indsamlede oplysninger skal slettes eller anonymiseres, når det ikke længere er nødvendigt for den dataansvarlige at være i besiddelse af oplysningerne i en form, der gør det muligt at identificere den enkelte person (persondatalovens § 5, stk. 5). Også denne regel skal sikre mod dataophobning.

http://www.datatilsynet.dk/offentlig/tv-overvaagning/opbevaring-sletning-og-videregivelse/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-11 13:08

Rent lovmæssigt kan de bevares til evig tid - hvis det har et legitimt formål at bevare dem.....

Du er allerede fra fødsel registreret - og det slettes ALDRIG

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 22-02-11 03:58

Hvis du kommer med på et billede, hvor du ikke er hovedmotivet, altså bare tilfældigvis med på billedet, er der ingen forældelsesfrist på det overhovedet.
Et sådant billede kan opbevares og sælges til hvem som helst (af fotografen) til evig tid.