/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
website vises ikke korrekt i IE? html
Fra : rossedk
Vist : 390 gange
77 point
Dato : 20-02-11 22:06

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvorfor mit website ikke vises korrekt i IE (jeg bruger IE9) For det første er der den hvide linje allernederst på siden - jeg ved at det må være en slags margin eller padding - men uanset hvad jeg gør så forsvinder den ikke.

Dernæst - hvorfor forsvinder min menubar(footer bar) når jeg vælger kompatabilitetsvisning, kan ikke umiddelbart se noget i min kodning der skulle være grund til at den gør det.

Siden ser fin ud i Chrome og Firefox - det er altid IE der driller.

Sidens url er www.roseanna.dk

Er bare løbet tør for ideer, og at forsøge noget der har virket for andre men som ikke virker i mit tilfælde.

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 20-02-11 22:21

Sikkert ikke meget hjælp jeg kan give, har også altid selv problemer med IE.
Men tjekket din side igennem med noget der hedder html validator som er noget add on du kan hente til firefox og der var 26 fejl og 5 advarsler omkring din kode hvor af 2 af dem var omkring at du havde lavet 2 ord istedet for kun et. Begge lægger i et billedetag under div med id'et footer.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-02-11 00:04
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-02-11 10:12

Din baggrund er alt for stor.
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Kommentar
Fra : rossedk

Dato : 21-02-11 12:34

grunden til at siden ikke kan valideres er pga et billedgalleri - script som jeg bruger. Så den vil aldrig kunne valideres så længe jeg bruger den - og er egentligt også lidt ligeglad for det betyder ikke så meget til det formål jeg skal bruge den.

Men jeg har fået hjjælp fra anden side til det problem jeg havde - og for at hjæølpe eventuelle andre der måske ender med samme problem, så er her løsningen:

Internet explorer laver et lille mellemrum mellem body og content - da jeg har min baggrund lagt ind i min content div, men ikke i min body div var mellemrummet synligt. Men jeg har så lagt hele min baggrund ind i min body istedet så nu kan mellemrummet ikke længere ses.

Annuller spørgsmålet
Fra : rossedk

Dato : 21-02-11 12:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål