/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Garanti, Reklamationsret, forældelses...
Fra : miss-tk
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 20-02-11 20:11

Hej, nu har jeg kigget rundt på nettet i mange timer, for at forstå alt korrekt, men synes at det hele er lidt forvirrende.

Jeg har en Hp bærbar, som om en måned er købt for 2 år siden.
Jeg sendte den for omkring 1 år siden ind til reparation, da den begyndte at blive hurtigt varm, og fik skiftet blæseren på den.

Nu gør den det igen, og har aftalt at få den sendt ind igen.

Garantien er på de 2 år som, men jeg kan jo ikke være sikker på, at den ikke gør det samme om 1 år mere.

Hvordan står det til med Garanti, Reklamationsret, forældelsesfrist, når det er den samme mangel der er på min bærbar?

Jeg læste det ene sted, at jeg skulle ringe og sige jeg vil have en ny, men synes jeg har hørt, at der skal være den samme fejl på computeren 3 gange, før man kan dette?

hvis én kan forklare mig om alt dette, ville jeg være ganske glad

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-02-11 20:22

Se her: http://www.forbrugerstyrelsen.dk/Menu/hotline eller ring på tlf 70131330 og spørg dem.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 20-02-11 20:23

Jeg har forsøgt at kigge på den side.. Og mange andre, så var i håb om, at der var én der kunne forklare det for mig..

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-02-11 20:27

Det kan de hvis du ringer til dem.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 20-02-11 20:44

Det er meget muligt, men åbent har de jo ikke nu, og ventetid er der også, så derfor ville jeg prøve herinde.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-02-11 21:32

Citat
sige jeg vil have en ny

Glem det, du får ikke byttet en snart 2 år gammel pc, bare fordi blæseren strejker.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 20-02-11 21:36

Nomore, heller ikke når det ikke er første gang?

Accepteret svar
Fra : ebg_888

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-11 21:51

Hvis du har fået repareret en fejl i din computer, har du fra reparationen derefter 3 års garanti med hensyn til den samme fejl.

Godkendelse af svar
Fra : miss-tk

Dato : 20-02-11 22:30

Tak for svaret ebg_888.
Det var noget i den stil jeg ledte efter :)
Kender du evt. en side, hvor man kan læse dette, hvis de nu siger andet?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 21-02-11 01:11

Jeg skulle have brugt ordet "reklamationsret" i stedet for garanti.

Reklamationsretten er den ret, som købeloven giver dig til at klage over fejl i de varer, som du har købt.

Jeg er desværre ikke god til at lave links, men hvis du googler:
"Reklamationsret efter de første to år" vil du komme ind på hjemmesiden Forbrug. dk, hvor du kan læse om de 3 års reklamationsret, som jeg nævnte.

Held og lykke med det.