/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hvad hvis jeg ville bo i min camping
Fra : bibsamie
Vist : 5016 gange
300 point
Dato : 20-02-11 19:12

Hvis jeg valgte at bo i min campingvogn hele året , på forskellige destinationer, jeg er førtidspensionist, hvor skulle jeg så være tilmeldt folkeregistret ?? eller hvad er der af muligheder adresse hos en bekendt ell hva??

per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 19:21

Du skal hos kommunen/nerne melde dig som hjemløs iflg denne tråd

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=153238

Hvis du vælger at bo på en campingplads i flere mdr af gangen, så skal du ligeledes spørge kommunen om tilladelse, dvs campingpladsen kender nok reglerne, for det er langt fra alle kommuner der accepterer at man bor der i længere tid af gangen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-02-11 19:32

ja, netop ligesom nordsted1 skriver- du skal melde dig som adresseløs. Du kan så hos post danmark vælge en c/o adresse så du får din post.

Det virker skulle jeg lige hilse at sige

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 20-02-11 19:35

Hej Smuller 54

taler du af erfaring elle hva skriver mente jeg

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 20-02-11 19:36

vil det berøre udbetaling af min pension

per

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-02-11 19:55

Citat
taler du af erfaring elle hva skriver mente jeg

som det fremgår af mit spørgsmål som Nordsted1 henviser til, så drejede det sig om min datter, som p.t ikke har nogen fast adresse. Hun bor i en kuffert og overnatter hos venner og bekendte indtil hun finder et kollegieværelse.

Man skriver eller går op i borgerservice og udfylder en formular, hvor det så fremgår at man er adresseløs.
Hvad angår din pension, ville jeg lige kontrollere.

Min datter får også sine indbetalinger til s.u. osv via sin bank, og det har ingen betydning for adressen, så jeg kan ikke forestille mig at det stiller sig anderledes.
Nu ved jeg ikke omkring din pension om der er noget i forhold til diverse beregninger osv. eller om det er en arbejdsmarkedspension du får udbetalt, men det ville jeg undersøge hvis jeg var dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 20:15

Citat
vil det berøre udbetaling af min pension

Nej på ingen måde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-11 20:44

Citat
Nej på ingen måde

Pas nu liiiiige på....

Du skriver FØRTIDSPENSION - den bliver udbetalt af kommunen - såååååå

Jeg er ret overbevist om at kommunen IKKE vil betale til en der "bor" i en anden kommune....

Så TJEK du lige det først....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-02-11 21:08

Ja vi kender så nogle der er flyttet herned og har bosat sig på deres båd.
De fik den besked at den kommune de kom fra...her var det så Rødovre...skulle de bibeholde som deres hjemkommune.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-11 21:10

Det lyder så til det er muligt

Men jeg ville nu lige være sikker INDEN jeg meldte mig som adresseløs....

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 20-02-11 21:38

Jeg kender en der boede i sin campingvogn og var på pension. Han havde tilmeldt sin adresse til rådhuset og havde en postboks.
Ved at tilmelde sig rådhuset så boede man i kommunen og kunne så til forskellige ydelser udbetalt. At han så kørte rundt i landet, det var der ingen der sagde noget til. Han havde en til at tømme postboksen.

Jeg ved ikke om man kan i dag, men hvis man ikke prøver, så finder man heller ikke ud af det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-11 21:38

Spørg din sagsbehandler i kommunen. Jeg tror, at du der vil få et konkret svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 21:52

Førtidspensionen i Danmark er ens uanset hvor i landet man bor. Grundbeløb og evt. tillæg, hvis der kan være tvivl er det tillægget ikke selve pensionen

Spørgsmålet er mere om den kommende kommune vil accepterer at man bor i længere tid på den samme campingplads, der kan være et problem... men det kan både campingplads og den kommende kommune svare dig på.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-02-11 07:02

Citat
Spørg din sagsbehandler i kommunen. Jeg tror, at du der vil få et konkret svar.

Og hvis du så får et negativt svar, så bed lige om at få henvisning til lov og §.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-11 07:18

Stavnsbåndet er altså ophævet i Danmark

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-11 07:32

Citat
Stavnsbåndet er altså ophævet i Danmark

På papiret - JA

Tænk du blot på dem der købte hus for 3-4 år siden

Og så er der lige de jobsøgende der HAR fået job (om 2-3 måneder).....

Nå ja - skal vi lige tage dem med der er på barsel

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 21-02-11 09:23

Citat
Spørg din sagsbehandler i kommunen. Jeg tror, at du der vil få et konkret svar
Skulle det være nødvendigt, med alle de "sagsbehandlere" der er her.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-02-11 16:18

Hvis man vil bor på en campingplads, så er det i først omgang den pgl. kommune, der skal godkende det som folkeregisteradresse - og så naturligvis også af lejerchefen. Som udgangspunkt, hvis man ikke har noget med offentlige ydelser at gøre, vil en del mommune acceptere det.

Hvis/når man modtager offentlige ydelser fra en kommune, så er det den nye tilflytterkommune, der skal betale de offentlige ydelse. Ser vi på førtidspension fra før den 31. december 2002, så får kommunerne 50% i refusion. Er det efter den 1. januar 2003, så får kommuneren ingen refusion.

En ting der er meget vigtig, når man får offentlige ydelser, er netop situationen omkring hvor posten skal sendes han, idet kommunen SKAL kunne kontakte én pr. post.

Når man skal være tilmeldt en folkeregisteradresse, er det også for at undgå, at man kan være tilmeldt to kommuner - og få fx førtidspension eller andre offentlige ydelser fra flere kommuner.

Man kan således godt have folkeregisteradresse hos nogle bekandte/familie, så skal man blot huske på, at dem som man flytter ind til, skal rekvirere en attest fra den kommune man bor i, og anmelde, at man har pgl. boende hos sig. Dette kan evt. få økonomiske konsekvenser hvis de modtager offentlige ydelser som fx boligydelse/sikring!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-02-11 22:17

Hej alle

jeg kan da se at der er del faldgruber jeg skal tage mig i agt for, men forløbig tak for jeres oplysninger, jeg vil så gå igang og undersøge helt konkret hvad der kan lade sig gøre, og vender så tilbage

mvh
Per

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 10-04-11 11:33

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-11 21:04

Selv tak du.