/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
X10 mini slukket
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 20-02-11 08:10

Min x10 mini slukkede pludseligt. Jeg går ud fra, at det var fordi batteriet kom så langt ned, at den slukkede selv. Men siden har jeg ikke kunnet tænde den igen. Den har siddet til opladning længe, men blev ved med at lyse rødt. Når jeg slutter telefonen til computeren, kan PC companion godt finde den, men skifter mellem at der er en telefon tilsluttet og at der ikke er en telefon tilsluttet. Der er en lille grøn diode øverst til venstre på forsiden, som lyser ind i mellem, så længe den er tilsluttet computeren. Når jeg tager telefonen fra lyser den samme diode rødt. Når jeg forsøger at tænde telefonen kommer der nogle gange bare et lille brum – men den tænder ikke. Hvad er der sket og hvad kan jeg gøre for at få gang i den igen? Er det noget med batteriet og kan det genoplades. I x10 mini kan batteriet ikke tages ud.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-02-11 08:18

Du kan evt. lægge den i en frysepose og lægge den i fryseren et døgns tid, det kan i visse tilfælde vække batteriet igen.

Et spørgsmål er selvfølgelig; hvor gammel er telefone egentlig? Er der noget garanti?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-02-11 08:53

Den er få dage gammel.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 20-02-11 09:17

du har vel ikke været ved at opdatere den, da den løb tør for strøm, for så har du et problem.
prøv at downloade her.
http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice/xperiax10minipro?cc=dk&lc=da

hvis altså din pc kan finde den.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-02-11 09:27

Nej, jeg var ikke ved at opdatere den.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-11 09:54

ad den helt op til den lyser grønt, oppe i venstre hjørne, og download det program ovenfor. og prøv at opdater den. og følg instruktioner meget nøje.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 20-02-11 09:57

det kan være din lader der ikke dur, når den er sat til pc. kan du tænde den der. for der skal den også oplade.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-11 10:27

Få dage gammel, aflever den hvor den er købt!

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-02-11 10:36

Jeg kan kun få den grønne lampe øverst til venstre til at lyse grønt, når telefonen er tilsluttet computeren. Den almindelige ladelampe øverst til højre lyser slet ikke, hverken når telefonen er tilsluttet computeren eller når den sidder i stikkontakten. Jeg kan godt benytte update service og opdatere, men telefonen kan stadig ikke tændes.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 20-02-11 10:50
Kommentar
Fra : edison

Dato : 20-02-11 10:52

prøv at tage sim kort ud kan den så starte, altså uden simkort.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-02-11 11:18

Jeg har prøvet med og uden simkort og med anre simkort. Kan stadig ikke starte.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-02-11 11:54

Citat
Den er få dage gammel.

Aflever den der hvor du har købt den!

Der er jo ingen grund til at eksperimentere og derved ødelægge muligheden for at få pengene tilbage eller telefonen ombyttet...

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-02-11 18:03

Den havde ladet op hele natten, både ved computer og i stikkontakt. Men i løbet af dagen kunne jeg igen tænde for den, uden at der skete mere. Senere kom det almindelige startbillede og indikatoren for batteriet, der trods den lange ladetid, stadig stod på 30%, men stigende. Senere kom det grønne lys og dermed kunne den startes normalt. Tak for svaret edison.