/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvilket brænderprogram?
Fra : lillelyst
Vist : 1075 gange
50 point
Dato : 19-02-11 13:05

Hej. Jeg benytter CDburner xp (til windows7) men er ikke helt tilfreds da det ikke nøjes med at tilføje nye filer til en eksisterende brænding.
Alt e-mail bliver kopieret (brændt) over på en DVD-rom og når jeg nu har lavet en total kopiering af alle e-mailene ønsker jeg kun tilføjet de nyeste.
Kan I anbefale et program som tager højde for dette så jeg ikke skal slette samtlige eksisterende filer for derefter at lave en ny 100% kopiering/brænding?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 19-02-11 13:21

Dengang jeg brugte Nero så var det lige nøjagtig hvad den kunne, altså nøjes med at tilføje de nyeste filer, Nero findes i en gratis udgave med begrænsede funktioner, men når jeg tænker tilbage at det var Nero 5 som kunne allerede dengang, så kan den gratis Nero 10 det sikkert også:
http://download.cnet.com/Nero-BurnLite/3000-2646_4-10964576.html

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 19-02-11 13:34

Jeg bruger BurnAware Fre -
Free Burning SoftwareBurnAware Free is a full-fledged disc burning tool – fast, lightweight, feature-packed and, most importantly, 100% free. The program burns all types of CD, DVD and Blu-Ray discs containing data, digital photos, music and video. With BurnAware Free, you will be able to create bootable or multisession CDs and DVDs, high-quality audio CDs from your collection of MP3, WAV, WMA, OGG, M4A, AAC and FLAC files, burn disc images, copy discs to backup ISO images and do a whole lot more
det er et nemt program at betjene og giver hvad man har brug for uden problemer.
http://www.burnaware.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-11 13:41

Nu glemmer jeg helt den brænder jeg bruger nu Ashampoo som er meget let at finde ud af, allerførste mulighed er at tilføje filer til en multisessions disk, jeg bruger ikke at brænde mine sikkeheds kopier mere, de ligger på flere harddiske og en af dem er ekstern, muligheden for at miste noget er forsvindende lille med en kopi på flere diske, men du får lige et link til "verdens nemmeste brænder program" og så er den på dansk: http://download.cnet.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-11 13:45

tjek lige dette, måske det kan opfriske huskeren
http://www.kandu.dk/spg153837.aspx

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 19-02-11 13:53

Fine tilbagemeldinger. Jeg prøver dem af og vender tilbage med pointdelingen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-11 15:24

Hvis du laver e afsluning (finale) på din skive efter brændinge,så kan du IKKE tilføje mere på skiven.
Så hvis du undlader at afslutte skiven, så er det muligt at tilføje mere. Men så kan du kun læse skiven fra det drev der har brændt den.

Du kan også vælge at bruge RW skiver hvor du kan tilføje og slette på, men det kræver at drevet er forberedt på det (hvilket de fleste er idag).

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-02-11 11:28

Hej igen. Har nu fået afprøvet Ashampoo programmet, men jeg synes ikke det virker på den måde jeg gerne vil have det. Programmet brænder som det skal men...........hør her.
1) Jeg brænder en tilfældig mappe (med f.eks 100 undermapper) over på min dvd-rom som jeg efterfølgende lader stå "åben" så der kan tilføjes data senere.
2) Senere åbner jeg så programmet og går ind under BRÆND FILER OG MAPPER menuen. Her kan jeg vælge mellem 3 muligheder: a) fremstil en ny cd/dvd b) opret ny data cd/dvd med autostart c) opdater en eksisterende cd/dvd.
Her vælger jeg pkt. 3. Når dette sker undersøger programmet om skiven er ok - herefter skal jeg så manuelt tilføje flere filer osv. - og det er her det går galt, fordi jeg mindes et tidligere nero express program, hvor jeg blot satte min dvd skive ind brænderen hvorefter programmet selv scannede skiven igennem for data og MARKEREDE (med sort fed skrift) hvilke filer + mapper der var nye i forhold til den oprindelige brænding. Disse blev så naturligvis accepteret og jeg kunne sætte brændingen i gang.
I dette her program skal jeg selv tilføje de nye data og det er ret umulig at overskue efter lang tid da jeg jo ikke brænder hver dag.

Er det mig der bærer mig forkert af eller??? måske skal jeg alligevel gå tilbage til nero som jo havde denne super funktion - at den selv finder de nye data og MARKERER DISSE.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 22-02-11 14:32

Tak for svaret o.v.n og I andre.
Jeg har afprøvet nero 10 og den virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-11 20:15

Selv tak - godt du fik dine filer brændt som du ønsker