/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Godt råd til alle.
Fra : EiHaBr
Vist : 891 gange
100 point
Dato : 19-02-11 10:00

Jeg har ikke et spørgsmål, men et godt råd som så mange som muligt skal se.
Når man stiller spørgsmål syntes jeg, man bør lave så præcise og evt. lange overskrifter som muligt, således, man ikke behøver at åbne et spørgsmål, som man ikke er interesseret i og ikke har nogen komentarer at bidrage med.
Der er rigelig spørgsmål nok endda, til den enkelte at at bruge tid på, af dem man er
interesseret i alligevel.

Bare lige en tanke og en god ide´
Point til den første der vil give mig medhold og kommentar.

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-11 10:05

Citat
der vil give mig medhold

Ja - det siger lidt om Kandubrugerne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-11 10:05

Ja, selv prøver jeg altid at finde en overskrift der både skaber interesse
og nogenlunde fortæller hvad det drejer sig om...

Måske fordi jeg engang har været i en salgsafdeling og har gået på sælger kursus?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-02-11 10:24

Citat
Måske fordi jeg engang har været i en salgsafdeling og har gået på sælger kursus?

godt gået Svend - nogle kan jo sælge sand i Sahara og andre er villige til at sælge deres gamle bedstemor - med eller uden tænder.

Ellers er forslaget helt OK

god week-end allesammen

mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-02-11 10:28

Okay refi.

"det siger lidt om Kandubrugerne"

Denne kommentar må du gerne lige uddybe lidt, mener du positiv eller negativ ???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-11 10:38

Det siger meget om kandu brugerne...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-11 10:40

Fint råd, men du mangler lige at tilføje et par ting,
oplys hvad for et system(xp, vista, win 7, linux, mac osv) der bruges,
hvad for et program(version mm),
og DELTAG selv i spørgsmålet,
husk at lukke spørgsmål, i stedet for bare at lade som ingenting når man har fået et svar der er ok,
et "Tak for hjælpen" er dejligt at få!

Go' weekend

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-11 10:51

Åh Klaidi hvor kan du sige det. Vi er helt enige.

Afskaf point og indfør et tvunget tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-11 10:57

Citat
mener du positiv eller negativ

Begge dele - alt efter hvilken side du ser det fra.....

De færreste på Kandu accepterer at få SANDHEDEN at vide.

Derimod vil de hellere acceptere en "profil" der "slikker" dem lidt et vist sted....

"Blacklistning" er MEGET yndet når man bliver "modsagt" Kald lige det DEBAT...

Bortset fra det er Kandu IKKE længere det der oprindelig var meningen (ud fra deres eget udsagn), nemlig hjælp til at løse problemer. "Folk" vil IKKE have hjælp, de vil bare have RET

Det hele har blot udviklet sig til EN STOR social brevkasse hvor de SAMME 7-10 "profiler" (ofte blot under ANDRE profiler) diskuterer deres personlige holdninger til aviser og deres (sjovt nok oftest en ven eller nabos) "sociale" problemer.

90% af alle "link" på Kandu er UBRUGELIGE da det er "øjeblikssider" der ikke længere eksisterer.

Men hvis det er det man vil med Kandu, så står det dem jo frit for at fortsætte "stien" - resultatet er givet på forhånd.......................................................................

En "brevkasse" hvor de samme mennesker diskuterer "dagens brok" samt deler LIDT erfaring

Jo - Messenger ER opfundet

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-02-11 11:54

Ja med mit råd mener jeg jo også, at man skal have så fyldestgørende overskrift som muligt, og ved PC spørgsmål f.eks er det jo rart med styresystem og evt. PC type, det er rigtig man glemmer det jo nok også selv en gang imellem.
Netop for ikke at risikere, at komme ind i tråde der er kedelige, som dem klaudi skriver om,- derfor ønsker jeg bedre overskrifter.

Mvh og tak for indslag indtil videre, det er altid rart at få velment kritik og ros.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-11 13:33

Du glemmer at opfordre spøgsmåls stilleren til selv at deltage og komme med flere oplysninger så svarerne nemmere kan hjælpe og sige tak for hjælpen når en løsning er fundet, spørgsmålet er låst endnu men jeg kopierer ind hvad spørgeren skrev da probelemet var løst:
http://www.kandu.dk/Spg153210.aspx
Citat
det virker fuck jeg er glad!!!!!! mange mange mange tak så slipper jeg for at sende den til reperation igen!
se det reddede lige min dag dengang, at få en positit respons

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-02-11 13:40

Hej OVN.
for det meste takker jeg pænt for svarrene og somme tider også lidt oplysninger som du skriver, jeg vil også gerne give point.
Det sker da en gang i mellem jeg roder mig ind i så meget, at jeg ikke får brugt svarret rigtig i en lang periode, men er da glad for den viden jeg får alligevel.
Det er da ikke altid jeg bruger mærkelige ord, men er meget glad alligevel uanset ordbrug (fuck)

mvh

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-02-11 13:40

Fuldstændig enig o.v.n. - som granner01 skrev
Citat
Afskaf point og indfør et tvunget tak for hjælpen.

så kan det betyde meget at få, bare et lille TAK FOR HJÆLPEN i stedet for at se spørgsmålet annuleret når spørgeren har fået den efterspurgte hjælp.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-02-11 13:50

Jeg synes endog, at det er blevet bedre det sidste par år.

Godt, lige at stramme lidt op af og til.

Uanset, hvor man befinder sig, vil der være folk, som bare vil være på tværs.

Forsøg at ignorére dem, så keder de sig, og måske holder op på et tidspunkt....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-02-11 17:58

Citat
Godt råd til alle

Skulle dit spørgsmål så ikke hedde?

Godt råd til alle, TIP

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-11 09:46

Et råd mere, følg op på dine spørgsmål og deltag i dem
Citat
1 19-02-11 100 Godt råd til alle. (14)
2 17-02-11 100 Bærbar, hvad bruges knapperne til (15)
3 13-12-10 100 Live mail eksperter (8)

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-02-11 10:17

JA tak til alle indlæg.

Jo jeg burde nok følge mere op men en gang imellem sker der noget i hverdagen så man ikke lige får gjort så meget ved det som man burde, det har du - klaudi ret i, men du skal vide at jeg selv får meget ud af jeres svar.
Det sker også at nogle svar er så gode/tekniske at jeg ikke få fulgt op på sagerne før jeg får fat i en PC nørd.

Og til nomore, ja du har også ret - det er jo netop et eksempel med min egen indlæg, jeg burde have lagt den ind som tip og skrevet længere overskrift, - f.eks. Tip: Lav en overskrift er fortæller om indholdet i jeres indlæg.

Det er det samme med avis overskrifter, man bruger tid på at finde en artikel, der i bund og grund fortæller det modsatte af overskriften, eller en kringlet overskrift der løber ud i sandet når man læser artiklen.
Det samme med tv programmer, det var rart af overskriften at kunne se hvad udsendelsen handler om.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-02-11 10:51

Tak for svaret Klaudi.

Tak for omfattende deltagelse

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-02-11 11:07

var så lidt