/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ah hvad.???
Fra : Heidi-Ho
Vist : 935 gange
50 point
Dato : 18-02-11 22:36

Nu har jeg gennemlæst Kartoflens spørgsmål indtil flere gange - og hvergang er jeg kommet til den konklusion; Det er dæleme grove løjer, det her.!
Kartoflen beskylder Dansk folkeparti for landsforræderi, samt at DF er i besiddelse af smånazitiske tendenser.!!
Man kan beskylde Dansk Folkeparti for meget - men landsforræderi kan man ikke beskylde DF for.
Og mht. de små nazitiske tilbøjeligheder Kartoflen beskylder DF for - vil jeg sige - intet er mere forkert. Jeg vil påstå, at DF er det eneste polititiske parti i Danmark der egentlig taler jødernes sag.

Ordet udansk....Ja hvad er det, at være udansk.?
Hvad er så, at være typisk dansk.?

Typisk dansk, var det f.eks. måden vi behandlede tyske flygtninge på, lige før og efter 2. verdenskrigs afslutning.? Læge hjælp blev f.eks, nægtet. Flygtningene blev spærret inde på bestemte områder, og civil befolkningen måtte på ingen måde have kontakt med disse flygtninge.
Var det Dansk - eller udansk.?

Er det dansk - eller udansk, at nægte egne, syge statsborgere hjælp, i form af kontanthjælp/invalidepension p.gr.a. en eller anden dødsyg regel, at når forsørgeren tjener over 25000 om mdr. - ja de fleste kender sikkert sagerne fra tv..... Alt dette forgår desværre anno 2011.

Er det dansk - eller udansk, at tilkende ambassadører og generaler fra mellemøsten, den højeste invalidepension, når de selv samme personer modtager løn fra hjemlandet i størrelsesorden, en lille halv million.?

Er det dansk - eller udansk, at indrette det danske samfund efter muslimske religionskikke, såsom halalslagtninger, adskillelse af kønnene i f.eks skoler

Er det dansk - eller udansk, at ha' ghettoer, hvor muslimske bander hærger, at f.eks. brandbiler skal ha' politieskorte for at slukke en brand.?
Endvidere må andre, ikke muslimer, flygte over hals og hoved - her tænker jeg på jøder og grønlændere.

Er det dansk - eller udansk, at forlange, hvis vi skal ha' flere flygtninge, så må fanden galemig også bidrage til det danske samfund. Det skal være slut med kræve mentaliteten.!!

Fagbevægelsens motto i 1930 - 40 var:

Gør din pligt - og kræv din ret.
Var det dansk - eller udansk.?

HH.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-11 22:56

Citat
og hvergang er jeg kommet til den konklusion; Det er dæleme grove løjer, det her.!

Jeg kan kun give dig ret - og nu bliver jeg nok kaldt racist, og hov det er jo kun indvandrene der må sige det om mig/os... hver gang der er noget der går dem imod af den ene eller anden art, så får vi det slynget i hovedet.

Selvfølgelig er det ikke dem alle, men det er de uheldige vi bemærker - alt for meget - deres krævementalitet og se ned på os. Hvorfor er de her, når de ikke kan li' os,... de er jo ikke flygtninge.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-11 23:17

Heidi-Ho og Nordsted

Vi er helt enige.

Og er vi danskere anderledes når vi flytter til eks. Spanien? Holder danskerne ikke sammen i en koloni. Jeg ser helt bort fra at de ældre danskere ikke brænder biler af eller generer det lokale brændvæsen. Men hedder det en koloni eller en getto?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-11 23:42

I en koloni klarer beboerne sig selv - beboerne i en ghetto er typisk lavindkomst grupper på offentlig forsørgelse
Citat
Det er dæleme grove løjer, det her.!
ja i den grad at jeg selv om jeg ikke er debattør og klarer mig dårlig i diskusion, har skrevet et par indlæg, hvorfor skriver du ikke selv i spørgsmålet?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-02-11 06:29

Som jeg har skrevet i det spm. HH henviser til savner jeg i den grad nuancer i etnerdebatten, både her og andre steder.

Jeg vil ikke fortabe mig i fortiden, men gerne forholde mig til nutiden:

"Er det dansk - eller udansk, at nægte egne, syge statsborgere hjælp, i form af kontanthjælp/invalidepension p.gr.a. en eller anden dødsyg regel, at når forsørgeren tjener over 25000 om mdr. - ja de fleste kender sikkert sagerne fra tv..... Alt dette forgår desværre anno 2011."

Det er i hvert fald noget, der er blevet forstærket under VKO. forkortelsen af dagpenge til 2 år fra før 4, ovenikøbet i krisetider, "starthjælp", også for danske statsborgere der har boet i udlandet, alt det har DF leveret stemmer til, så det må være "dansk på DF-facon", hellere ramme alle etnere og nogle danskere end ikke ramme alle etnerne.

"Er det dansk - eller udansk, at tilkende ambassadører og generaler fra mellemøsten, den højeste invalidepension, når de selv samme personer modtager løn fra hjemlandet i størrelsesorden, en lille halv million.?"

Hverken eller, det er strafbar svindel!

"Er det dansk - eller udansk, at indrette det danske samfund efter muslimske religionskikke, såsom halalslagtninger, adskillelse af kønnene i f.eks skoler"

Halalslagtninger er noget så dansk, det handler om at tjene penge, derfor dør alle køer og kyllinger mens de hører en båndoptagelse af en mullah, fordi det er for dyrt at lave to systemer på slagterierne. Jeg ved ikke om der sker kønsadskillelse på danske folkeskoler, men syntes efterhånden med min fremskredne alder, at jeg ville være glad for forhæng i brusekabiner, jeg vil gerne skåne andre for synet!

"Er det dansk - eller udansk, at ha' ghettoer, hvor muslimske bander hærger, at f.eks. brandbiler skal ha' politieskorte for at slukke en brand.?
Endvidere må andre, ikke muslimer, flygte over hals og hoved - her tænker jeg på jøder og grønlændere."

Begge dele er helt uacceptable, men med min stort set daglige gang i Avedøre Stationsby (en rejse i rum og tid, som en by i Østtyskland, totalt nedslidt, og fyldt med etnere, men ikke længere på ghettolisten) tror jeg det handler mere om at sørge for, at de unge har noget fornuftigt at tage sig til (uddannelse, job) end om at straffe dem ind i helvede. Pigerne er heldigvis stort set på rette kurs!

En lille solstrålehistorie her

http://www.erhvervsbladet.dk/ivaerksaetteri/fra-vollsmose-til-aarets-talent

"Er det dansk - eller udansk, at forlange, hvis vi skal ha' flere flygtninge, så må fanden galemig også bidrage til det danske samfund. Det skal være slut med kræve mentaliteten.!!"

Udansk, mange flygtninge kan næppe bidrage ret meget til vores samfund (analfabeter, traumatiserede osv), den danske opgave må være at sikre at deres børn kommer til at bidrage, og ikke opvokser i et parallelsamfund.

Udansk er det også, når DF vil have os til at opsige internationale konventioner om beskyttelse af mennesker i nød, fordi de vil have et Danmark for danskere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-11 07:23

Citat
Begge dele er helt uacceptable, men med min stort set daglige gang i Avedøre Stationsby (en rejse i rum og tid, som en by i Østtyskland, totalt nedslidt, og fyldt med etnere, men ikke længere på ghettolisten) tror jeg det handler mere om at sørge for, at de unge har noget fornuftigt at tage sig til (uddannelse, job) end om at straffe dem ind i helvede. Pigerne er heldigvis stort set på rette kurs!

Det berettiger ingen til at begå hærværk bare fordi de ikke har et job... hvor er jeg træt af at høre den undskyldning.

Citat
Udansk, mange flygtninge kan næppe bidrage ret meget til vores samfund (analfabeter, traumatiserede osv), den danske opgave må være at sikre at deres børn kommer til at bidrage, og ikke opvokser i et parallelsamfund.

Rigtig mange er IKKE flygtninge, men har sparet sammen for at komme hertil, og deres børn er født her i landet, men vil os ikke

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-02-11 09:29

>Nordsted1, jeg siger på ingen måde at lediggang berettiger til at begå hærværk, men som bekendt er lediggang roden til alt ondt. Der er intet der tyder på at straf hjælper, men at få et arbejde hjælper, ikke bare til integration, men også til et familieliv, der holder folk væk fra gaden.

Hærværk fandtes også da jeg var dreng, inden der var etnere i landet, og skete altid når vi kedede os.

HH spurgte om flygtninge, så det var det jeg forholdt mig til.

Men med den politik DF og VK fører, er der vist ikke mange chancer for at bekvemmelighedsflygtninge får lov at blive i landet, når vi end ikke overholder de internationale aftaler vi har skrevet under på. Og NEJ, jeg tror ikke på det var en forglemmelse, i hvert fald er Integrationsministeriet blevet gjort opmærksom på "fejlen" tilbage i 2006 uden at rette den!

Men som nævnt, jeg savner nuancerne i debatten, de fleste etnere opfører sig fornuftigt, passer et arbejde osv., men stort set al opmærksomheden i medier og debat går på de uintegrerede fjolser, som vi vist alle kan være enige om vi sagtens kunne undvære, ligesom vi kunne undvære de ligeså uintegrerede danske fjolser, HA'ere, Bandidos m. fl.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-11 09:55

Citat
Men med den politik DF og VK fører, er der vist ikke mange chancer for at bekvemmelighedsflygtninge får lov at blive i landet

Hvis de opfører sig som Kineserne/Vietnamesere, som vi aldrig har bøvl med,så er det helt ok, at de er her... for så er det ikke krævementaliteten vi bliver stødt over.

Det jeg har noget imod, er at de kræver og kræver, og ikke mindst ser ned på os, i stedet for at være bare lidt glade for hvad de får - uden at yde - (og igen, selvfølgelig ikke alle) og så hver gang de ikke helt får det som de vil - så er det fordi vi er racister eller - det er samfundets skyld... de er selv en del af samfundet, og får lige så meget hjælp som os andre.

Bekvæmmelighedsflygtninge, af den kaliber, må meget gerne tage hjem igen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-02-11 10:08

>Nordsted1, det du skriver kan vi heller ikke blive uenige om, fx tjener vietnamesere i Dk i dag MERE end gennemsnittet af befolkningen, flittige folk!

Kan du huske hvordan de blev modtaget af samfundet, med åbne arme!

Men som du skriver "(og igen, selvfølgelig ikke alle)", mit problem med debatten er især, at der er en tendens til at slå alle over en (negativ) kam, i stedet for at forholde sig til etnerne som vi forhåbentlig forholder os til alle andre, nemlig ud fra hvad den enkelte gør og siger.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-02-11 11:08

Med hensyn til flygninge/indvander har jeg kun et problem, det er at vi aldrig ser det store flertal af muslimerne blive gale og sure over at en flok løber rundt og slår ihjel i deres religions navn.
Vi her i de demokratiske lande føler ofte at de er mere enig med dem der misbruger religionen end de mennesker de nu selv er blevet en del af, ved at flytte herop.
Jeg mener at man er nød til at tage stilling til sådanne ting når vi nu er blevet naboer, ellers vil der ikke ske nogen udvikling og det må da være det, det gå ud på, eller hvad?.
alan57

Accepteret svar
Fra : No1Here

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-11 14:41

Kartoflen er selv så udansk, at han/hun på baggrund af en eller anden tilfældig sygeplejerskes udtalelser vedrørende rygning, går ind for TVANGSFJERNELSE af børn til rygerforældre.

Med forslaget om tvangsfjernelse af børn, udstiller Kartoflen sin EGEN syge fanatisme, og jeg kan derfor ikke tage ham/hende seriøs i sin kritik at hverken DF eller danskere generelt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-11 17:28

Jeg har boet i en begyggelse med mange mange fremmede, 70% af beboerne var ikke danske.

Det var et få tal, under 5 % der lavede ballade. Og de forsøgte at gøre noget ved det. De fleste der blandede sig fik dødstrusler af de få som var kriminelle. Så det lagde en dæmper på det.

Det er svært.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 19-02-11 22:57

D.F. er et popularitetsparti hvis taktik består i at gøre folk bange for noget folk ikke ved hvad er. Uanset om nogle kan li det eller ej så er det et faktum at d.f. er gået meget bevidst efter muslimer. De har bogstaveligt talt malet fanden på væggen og kommet med den ene udokumenterede påstand efter den anden. Især Krarup fætrerne synes at vide alt om islams uhyrligheder. Hvis man hopper på alt hvad d.f. siger så nærmer det sig den tyske befolknings reaktion på hitlers udsagn om jøder. Så ja. man kan godt sammenligne d.f. og nazisterne, specifikt deres måde at kriminalisere en hel befolkningsgruppe.
Sjovt nok tror jeg ikke at det er mange i d.f.´s top der nogensinde har været i kontakt med de såkaldte ghettoer. De fleste af dem residerer i nordsjælland eller på frederiksberg vil jeg tro.
Når det er sagt tror jeg ikke man skal tage let på truslen fra islamiske fundamentalister. Islam er en afskyelig ideologi og det behøver man ikke dansk folkepartis uendelig skræmmetirader for at vide. Men religion i det hele taget er noget ammestuesnak og det kan undre at mennesker i det 21 århundrede stadig er så overtrosike at det tror på guder.
Jeg er ike bange for islam. Jeg tror aldrig at hverken den etniske eller uetniske danske befolkning vil acceptere et islamisk kalifat. Dertil er vor demokratiopfattelse for stærk.
Religion er, heldigvis, på retur i hele verden. Det er på tide at et par støvede bøger og en håndfuld tyranniske gamlinge, præster og imamer, holder op med at forsøge at diktere frie menneskers liv.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-02-11 13:33

Tak for svaret No1Here.