/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Personlig og faglig integritet ?
Fra : kondivand
Vist : 8007 gange
50 point
Dato : 18-02-11 08:00

Hvis der i en jobannonce forventes, at ansøgeren har personlig og faglig integritet, hvad betyder det så ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-11 08:18

Integritet er sammenhængen i handlinger, værdier, metoder, foranstaltninger, principper, forventninger og resultat. Som en holistisk begreb, bedømmer det kvaliteten af et system eller værdisæt i form af evnen til at nå sine egne mål. Dybden af et værdisæts abstraktioner og viften af relevante interaktioner, kan også fungere som vigtige faktorer til at identificere integritet, på grund af deres kongruens eller manglende kongruens med empirisk observation. Et værdisæt kan udvikle sig over tid og samtidig bevare integritet, hvis de, som går ind for de værdier, tager højde for og løser uoverensstemmelser.

Integritet kan ses som kvaliteten af at have en følelse af ærlighed og sandfærdighed i forhold til motiverne for egne handlinger. Udtrykket "hykleri" anvendes i modsætning til integritet for at hævde, at en del af et værdisæt beviseligt er i konflikt med et andet, og kræve, at parterne der tilsyneladende besidder modstridende værdier, tager hensyn til uoverensstemmelsen eller ændrer deres tro for at forbedre den interne konsistens.

http://da.wikipedia.org/wiki/Integritet

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 18-02-11 09:02

Ret filosofisk - savner nogle konkrete eksempler.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 25 point
Dato : 18-02-11 09:23

Simpelt - det er såmænd bare "at du er den du giver dig ud for at være".

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 18-02-11 09:31

Eyvind - hvordan vil du koble det op på faglig integritet?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-11 09:33

At du opfører dig ordentligt og kan stå inde for det arbejde du udfører.

Faglig integritet betyder kort fortalt, at du ikke vil være bange for at sætte dit navn på den opgave du afleverer.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 18-02-11 09:42

Hvis det er så ligetil, så undrer det mig, at det næsten er umuligt at opdrive så ligefremme og konkrete fortolkninger på nettet - med mindre jeg ser de forkerte steder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-11 09:46

Det er da klart nok. Så flot et ord som "integritet" kan da ikke slæbe rundt på en simpel forklaring.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-02-11 13:25

Det betyder at du kan stå inde for det du laver, og ikke lader dig "overtale" til at lave noget de ikke dur.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-11 13:50

Det er som de andre skriver.

Du skal opføre dig ordentligt, lave et ordentligt stykke arbejde og har du tavshedspligt, så siger du ikke noget om arbejdet. Du er høflig i din omgang med mennesker og hensynsfuld. Og du behandler andre mennesker ordentligt.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 21-02-11 22:19

Tak for svaret Eyvind.