/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skrifttype til eventyr?
Fra : Camilla100
Vist : 8035 gange
100 point
Dato : 18-02-11 01:23

Hej

Jeg har uden held forsøgt at finde en velegnet skrifttype til eventyr i word 2007. Jeg har søgt på nettet og fundet ud af, at man kan købe sig til sådanne skrifttyper, men findes der ikkke nogen i word, så man slipper for at betale sig fra det?

Ligeledes vil jeg gerne lave et stort krummelureagtigt begyndelsesbogstav i teksten, som der også er i mange eventyr. Kan man det lade sig gøre i word?

Håber I kan hjælpe.

Venlig hilsen
Camilla

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-02-11 06:36

her skulle du kunne downloade 12 fonts gratis

http://www.fontspace.com/category/fairy

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 18-02-11 08:09

French Script, Harrington og især Uechi har flotte kapitæler. Jeg kan ikke huske hvilke, der ligger i Word og hvilke, jeg har hentet, men jeg har aldrig betalt for en skrifttype, så hvis du ikke har dem, så prøv at Google dem.
Men husk, at man skal ikke bruge en fancy skrift til hele teksten, for så bliver den for vanskelig at læse. Nøjes med at bruge de flotte skrifter til overskrifter og afsnits-begyndelsesbogstaver. Hvis du bruger formatpenslen er det såmænd ikke så tidskrævende.
Endelig er der jo mulighed for at bruge funktionen Uncial, der ligger i Formater

http://www.freefonts.dk/details.html?d=9436

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-11 11:20

Citat
Ligeledes vil jeg gerne lave et stort krummelureagtigt begyndelsesbogstav i teksten
Det kan du godt du kan eventuel bruge din krummelure til begyndelse bogstav og skifte skrift type til resten af teksten, der mange gratis skrift typer du kan hente på nettet, de 2 link som er ovenfor er fine eksempler, find den eller de skrift type du vil bruge og installer den på computeren.
Skrift typer er installeret på computeren (ikke i Word) og Word henter den eller dem du vælger derfra.
Spørg efter mere vejledning hvis du er i tvivl om noget

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-02-11 15:31

Her finder du også gratis fonts til download og installation under FONTS.

www.fontfreak.com/
www.fortunecity.com/skyscraper/skylon/673/fantasy.htm
www.1001freefonts.com/
www.abstractfonts.com/
www.321fonts.com/

Der findes mange flere free fonts, - blot søg i Google efter free fonts.
Men vær opmærksom på, at Æ, Ø, Å - ikke findes i alle skriftsnit.

Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-11 15:43

Det er nemt at installere en ny skrift type, når du henter så er det i de fleste tilfælde en zip fil og den pakker du ud, så klikker du på Start og på Denne computer den hedder Computer på Vista og Windows 7, dobbelt klikker på drev C, finder og dobbelt klikker på mappen Windows, finder og dobbelt klikker på mappen Fonts og nu sætter du muse markøren på den udpakkede ttf som du hentede før og holder venstre musetast nede mens du trækker ttf filen over i mappen fonts
så kan du bare starte Word og finde den nye skrift type i menuen med skrift typer

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-11 20:10

Hva så Camilla100 har du fundet en krummelure du kan bruge? Er det lidt den retning som jeg har siddet og leget med du ønsker, det var bare for sjov og der er mange flere muligheder:
http://peecee.dk/upload/view/291088
det første afsnit er med Gothic Flourish - det andet afsnit er med Uechi Gothic der er ikke æ-ø-å i de skrifttyper men de er gratis

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 19-02-11 23:18

Tak for alle jeres svar. Ville gerne give point til alle, da I hver især har hjulpet på vej.
Mange tak.

Godkendelse af svar
Fra : Camilla100

Dato : 19-02-11 23:18

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-11 23:44

Selv tak - jeg tror på at du får sat et flot eventyr side op