/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Beregning af tilskud ?
Fra : rumleskaft2
Vist : 412 gange
35 point
Dato : 17-02-11 16:11

Har prøvet at finde ud af om der var et skema så jeg kunne beregne de tilskud,

som der kan gives ved ene forældres død, men har ikke kunne finde en har tjekket

borgerservice skat osv .Der står der kan gives særligt tilskud + ekstra er det

børnebidrag de mener eller er det ved siden af ?for er sådan når man står alene

skal man selv spare op til konfirmation og den slags så ville være godt med et svar

på det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-02-11 16:48

Hej.
Det er da langt nemmere for dig at henvende dig på borgerservice.
Der har de tjek på det hele .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 17:01

Jeg kan ikke komme frem til selve blanketten, da det kræver at jeg skriver kommunenavnet

https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sider/fakta.aspx?sbid=8654

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 17-02-11 17:08

nej piaskov for hvis de har lavet en fejl for 7 år siden vil de da prøve at gemme den

for vi taler om mange penge dem vil de da ikke udbetale i disse krisetider hvis de kan slippe

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 17-02-11 17:09

ja ved jeg nordsted1 derfor jeg prøvede at skrive her måske nogen var i mit sted

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 17:17

Rumleskaft, du skal jo bare skrive din kommunes navn, så fremkommer planketten vel?

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 17-02-11 17:41

nej nordsted1 gør den ikke ,vi må ikke selv lave beregninger for er større beløb ,end de små
som kan gives ved uddannelse og den slags ,på den måde kan de skjule det for ikke alle er inde
i de regler, selv jeg er det ikke, men er blevet mere vågen vi taler om 252000,00 så derfor må
jeg tjekke det inden så jeg har retten på min side .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 17:48

Prøv at ringe til en anden kommunen (lad som om du bor i kommunen)og hør hvilket beløb de når frem til

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 17-02-11 17:53

den slags skal man henvende sig i alle komuner for at få oplyst

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 17:54

Særligt børnetilskud
Særligt børnetilskud ydes bl.a. til børn, som af forskellige grunde er afskåret fra at modtage bidrag til forsørgelse fra den ene af forældrene. Det kan fx være, når faderskabet til barnet ikke har kunnet fastslås, eller når kun en af forældrene lever.

Det særlige børnetilskud er på 3.168 kr. per kvartal plus et tillæg på 411 kr. per kvartal (2011).

Citat
Hvis du modtager ordinært børnetilskud, kan du derudover få et ekstra børnetilskud, hvis du som enlig forsørger har forældremyndigheden og har barnet boende hos dig. Det ekstra børnetilskud er på 1.263 kr. i kvartalet (2011) - uanset antallet af børn.

Så ud fra den indsatte tekst, må det også gælde for dig, altså alm. tilskud og det for enlige....3.168+411+1263 --- sådan som jeg forstår det - men jeg er altså ikke helt sikker - hvis du føler din kommune snyder dig, så ring til en anden kommune og spørg

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 17-02-11 21:10

Som jeg skrev tidligere er særligt tilskud istedet for børnebidrag fra faren så?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-02-11 21:32

Du kan ikke få hjælp til konfirmationen hvis far'en er død.

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 17-02-11 21:34

nej det ved jeg godt troldepige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 21:52

Citat
Som jeg skrev tidligere er særligt tilskud istedet for børnebidrag fra faren så?

Som jeg forstår det - ja - det er det, men som jeg skrev tidligere... jeg er ikke helt sikker

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 17-02-11 22:14

så må jeg undersøge det først

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-02-11 04:21

1. kontakt en advokat

for vær sikkert på at kommunen tager RØVEN på dig hvis du ikke er sort

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 18-02-11 13:25

Tak rotw må lige undersøge det er født under det danske flag ja har oplevet det før
men andre ting som jeg nu har fået told og skat til at ordne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-11 19:19

Citat
for vær sikkert på at kommunen tager RØVEN på dig hvis du ikke er sort

Det er jo netop derfor jeg foreslår at du ringer til en anden kommune, du skal ikke fortælle, at du bor i en anden kommune, men hør hvad de kan sige, og først derefter kan du ringe til din egen kommune, ... hvis du stadig er i tvivl, så ringe til flere kommuner før du kontakter din egen kommune

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-11 19:46

Ordinært og særligt børnetilskud kan du få når du er reelt enlig.
Særligt børnetilskud kan du få hvis den anden forælder ikke er i stand til at betale (f.eks. ved død).

Se her:
https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/boern/boernepenge/Sider/boernetilskud.aspx#RichHtmlField2Bookmark3