/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Rygeloven
Fra : mlvj
Vist : 848 gange
100 point
Dato : 17-02-11 14:28

Hey
Er der nogen der ved om rygeloven blev revideret til at der slet ik må ryges indendørs , altså heller ik på 1 mands kontore

Jeg har kikket og ledt men kan ikke finde nogen opdatering af rygeloven.

Nogen der kan hjælpe med det ??

Mikael

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 14:48

Rygeloven er ikke ændret - endnu - så indtil videre er det tilladt at ryge på enmandskontorer

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-02-11 15:19

Yes - man må ryge på eenmandskontorer - man må ryge hjemme og på gaden -
man må ryge på værtshuse under 40 m2 og på de værtshuse som bare betaler bøden
........ altsammen ENDNU - så skynd dig at få pulset noget røg i lungerne, bare vent det skal nok komme, vi skal alle sammen kriminaliseres så vi kan få bygget nogle flere fængsler (der må du heller ikke ryge) - i løbet af de næste få år bliver det lovligt at aflive sig selv (begå selvmord) -
men fan´me ikke ved at ryge smøjer .........
Det er jo også noget værre forurening at gå rundt på gaden og ryge, sådan imellem alle de
stinkende busser og lastbiler .........

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-11 16:04

Citat
•Må man ryge i enkeltmandskontorer?

Ja, hvis arbejdsgiveren har besluttet, at det er tilladt, og lokalet alene tjener som arbejdsplads for en person. Man skal være opmærksom på, at der kun må ryges, hvis der ikke er andre personer, der som led i deres arbejde har brug for at være i rummet samtidig. Med andre ord kan der ikke holdes møder, og sekretæren må ikke komme ind. Materialevalg i rummet og udluftning har ikke betydning for denne regel.

Lokalet kan benyttes af flere personer på skift, hvis der luftes godt ud mellem hvert skift.

Bemærk, at rygning i lokaler, der benyttes af en person ad gangen, kun er tilladt, hvis arbejdsgiveren har givet lov. Det er ikke en ret for den ansatte at måtte ryge på sit kontor. Arbejdsgiveren skal tage hensyn til, om lokalet også anvendes til andre formål, lokalets udluftningsmuligheder og adgangsforhold mv.

http://www.at.dk/~/link.aspx?_id=DC19B93770D34325B596B21A25DFD3A1&_z=z

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 18-02-11 08:36

Tak for svaret ans. Nu eer jeg da sikker på at jeg ik har overset en stramning af rygeloven.
Mikael