/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar, hvad bruges knapperne til
Fra : EiHaBr
Vist : 944 gange
100 point
Dato : 17-02-11 13:35

Jeg har en bærbar ACER 5620 Z Extensa. Jeg har købt af brugt.

På den er der en museplade, derunder 3 knapper en til venstre musetast, og en til højre musetast, men den i midten hvad er den til den har 4 trykmuligheder tror jeg, der er 4 små streger på og en lille lavning i midten på knappen.

Hvad bruges knappen til.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 13:45

pile taster / joystick

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 13:45

navigering som på mange telefoner

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 14:41

Her er din manual
http://dl.dropbox.com/u/2604991/EX_5620_5620Z_5220_OLM_Dan.pdf
Se side 18 og 32

Det er her jeg fandt den. Her kan du også finde alle drivere
http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-02-11 14:43

Det er en scroll knap.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 14:48

altså pile taster / joystick navigering, lidt alá som på mange telefoner

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 14:54

Nej, det er en finger aftrykslæser.
Den kan du bruge i stedet for at bruge password på fler sites

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 15:01

* Midter-knappen fungerer som en 4-vejs rulleknap,
eller som en Acer Bio-Protection fingeraftrykslæser
(ekstraudstyr fra producenten), der understøtter Acer
FingerNav 4-vejs kontrolfunktionen (ekstraudstyr fra
producenten).

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 15:03

altså pile taster / joystick navigering, lidt alá som på mange telefoner

Midter-knappen fungerer som en 4-vejs rulleknap

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 15:16

Nej Klaudi
Ikke som som joystik - telefon mm som du skriver.

Det er en fingeraftryks læser, der kan erstatte at du skal bruge brugernavn og password på de sider der understøtter det. Samt sikkert også når du skal vække din pc fra dvale..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 15:20

Prøv lige at læse hvad der står, det er ekstra udstyr! så jeg tror på rulle mm

* Midter-knappen fungerer som en 4-vejs rulleknap,
eller som en Acer Bio-Protection fingeraftrykslæser
(ekstraudstyr fra producenten), der understøtter Acer
FingerNav 4-vejs kontrolfunktionen (ekstraudstyr fra
producenten).

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 15:27

Øhh ups, sorry.
Tror faktisk du har ret.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 18-02-11 17:11

PrivateDK tak for oplysningen, det var virkelig godt med en adresse til brugerhåndbogen, nu skal jeg bare have fundet ud af hvordan denne finger trykslæser virker.
Man må jo kunne justere et eller andet i kontrolpanelet af dette.
og til alle andre mange tak for indsatsen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 17:17

Citat
den i midten hvad er den til den har 4 trykmuligheder tror jeg

Det er stadig en...

altså pile taster / joystick navigering, lidt alá som på mange telefoner

Midter-knappen fungerer som en 4-vejs rulleknap

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-02-11 12:27

Ja jeg kan læse i bogen, at det er en navigationstaste 4 vejs og en finger genkendeses taste, tror jeg.
Alt efter hvilken model nr. man har.
Hvordan det virker ved jeg ikke endnu, jeg må se om jeg kan finde ud af det. Navigation virker i hvert fald ikke på min lige nu.

Men ellers tusind tak jeg har meget ud af at have fået downloaded bogen.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-11 19:55

Jeg slette manualen om et par uger.Til fremtidige læsere af spørgsmålet, kan den stadig hentes på Acer's hjemmeside jeg henviser til øverst. Kunne bare ikke lave det direkte link til den.
Tror let du kan se om det er en fingerprint genkendelses knap eller en joysti knap.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-02-11 10:44

Tak for svaret PrivateDK.

Klaudi havde også gode svar men det var rart med en manual. jeg kan ikke dele point men tak til alle.