/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Priser på briller
Fra : Gucci1704
Vist : 4064 gange
100 point
Dato : 17-02-11 08:56

Hejsa

Er der nogle der har et godt tip om, hvor der er gode penge at spare på briller.
Briller er som mobil-telefoner,- en jungle at finde ud af m priser og hvad man reelt får.
Min kone skal have briller med flerstyrkeglas.
Hun var på solo-tur en dag i byen, og kunne fortælle mig, da hun kom hjem,- at hun havde prøvet en test der der endte i et tilbud på 7500 kr.
- øh...Ja, sorry,- jeg er lidt forarget over de vanvittige priser,-det er da fuldstændig forrykt at to stk glas på størrelse med en 2-krone skal koste 7500kr....
Men nok om min forargelse...har du et tip ?

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 09:07

Hvis i bor i nærheden af Sverige, så kan jeg anbefale at få lavet dem der.

Godt nok er den svenske kronekurs på vej op, men det er billigere derover alligevel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-11 09:12
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 17-02-11 09:59

Hos Louis Nilsen, får man det man betaler for.
Især deres atirefleks og farveskift er den rene elendighed.
De er flikne....
Det var min vurdering.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 10:07

Jeg deler nul7 mening om Louis Nielsen.... dårlige glas og betjening, ikke pengene værd

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-02-11 11:22

Citat
.... dårlige glas og betjening, ikke pengene værd

Klart man kan være uheldig.
Men modsat jer har jeg kun gode erfaringer med Louis Nielsen.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-02-11 12:00

Citat
Hun var på solo-tur en dag i byen, og kunne fortælle mig, da hun kom hjem,- at hun havde prøvet en test der der endte i et tilbud på 7500 kr.

Der gav jeg for fire år siden. Det er prisen.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 17-02-11 12:24

Den ene kæde tilbyder glas for en korne. En anden stel for en krone. Kan du selv klikke glasset på plads, er løsningen ligetil

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 17-02-11 12:25

ups, Krone, selvfølgelig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-11 13:17

Sønder jeg tør næsten vædde med, at man ikke kan få lov at købe glas eller stel til en krone, og så smutte ud af forretningen. Tilbuddet på en krone er sikkert købsbetinget af at man også køber stel eller glas.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-11 14:53

Men det er da en kanon ide sønder kommer med.

Men desværre har Nordsted ret.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-02-11 17:06

hos Louis Nielsen måtte vi aflevere brillerne og få pengene tilbage, da de ikke var i stand til, at lever briller vi kunne se ordentligt med. Ydermere, så kan de ikke bruge det gamle stel, næææ, glas bliver lavet i England, så der skal et nyt stel til hver gang. Kom igen om tre uger!

Vi har ikke været der siden! Nu skal vi snat til at have nye briller igen. Vi prioiterer synet i første række, så må prisen afspejle kvaliteten, men selvfølgelig vil vi hellere nøjes med 3.000 kr. end 10.000 kr. pr. brille!

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 17-02-11 18:57

Profil Optik bare helt OK.
Briller er faktisk noget man ikke må spare på stel kan se meget ens ud men der er kæmpe forskel på pasform og holdbarhed, glas er jo det man kigger igennem og pigerne er meget kønnere når glassene er rigtigtige. Har prøver Louis Nielsen og det er en ringe kvalitet.
Profil Optik giver ikke op hvis man ikke er tilfreds, jeg køber hos dem igen næste gang.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-02-11 21:27

Citat
Profil Optik bare helt OK.

Enig.

Og man kan få en afbetalingsordning hvor der ikke løber renter på.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 17-02-11 23:10

Har nogen erfaring med Hallmann optik

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 18-02-11 00:03

Skal du på ferie så er Dubbai meget billig,du kan sparre ca 70% i DK -priser,den pris har holdt over en 10-12 årrige periode lev.2-3 dage flydende overgang,antireflex,solbrilleefekt,osv

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 18-02-11 00:11

Hej Gucci1704

Jeg forstår din forvirring.

En brille er ikke blot en hyldevare, men derimod et avanceret stykke værktøj, eller nærmere, glassene og tilpasningen er. Derfor er det ikke lige meget hvad og hvor du køber. Du behøver selvfølgelig professionel hjælp. Glem alt om, at købe briller på nettet, du har ikke en chance for ordentlig tilpasning, specielt ikke når vi taler om glidende overgang.

7500,- er ikke unormalt for en komplet veltilpasset brille med glidende overgang, men som du selv og andre nævner, kan det gøres billigere hos nogle forretninger - også med succes.

Overordnet set, er der ikke synderlig meget til forskel på glassene, de bliver måske ikke produceret samme sted, men "støbeformen" ligner hinanden.

Hvorfor er der så stor prisforskel?
De store kæder har ofte fælles indkøb, dvs. store partier af gange, dette sænker selvfølgelig prisen. Nogle har centralværksted, hvor glassene bliver slebet, andre har fælles bogholderi osv.

De mindre butikker kan ofte tilbyde services, som nogle kæderne ikke kan. fx. danske designer stel, specielle lupper, special-kontaktlinser, kikkerter, specielle undersøgelser osv. - dette har selvfølgelig sin pris.

Noget du også bør tænke på, er garantier og service, dette klarer kæderne ofte bedst. Service er jo ikke kun kaffe på kanden eller Jyllands-Posten på bordet, men også ting som reparationer, reklemationspolitik og fleksibilitet. Som Alka nævner, kunne brillen afleveres tilbage og herefter få pengene retur, det er flot og god service, at han så ikke fik en brugbar brille, er en helt anden snak.

At vægte synet højt, kan vi vel alle blive enige om, er en vigtig ting. En almindelig brillekorrektion kan dog ikke skade øjnene, så det skal du ikke være bange for.

Hvis du vil have en brille til lav pris, bør du gå til en af de store kæder, men vil du have et specielt design eller mærke, bør du overveje fx. Nyt Syn eller Profil Optik.
Mange butikker tilbyder desuden afdragsordning både rente og gebyrfrit, måske det var en løsning?

Har du derimod været glad for din nuværende optiker, hvorfor så ikke tage en snak med denne først

Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-02-11 10:44

Jeg tager synoptik næste gang, evighedsservice....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-11 20:28

Jeg kan bare ikke forstå at de briller koster 7500, mine sidste briller hos Synoptik kostede 2300 kr kontant.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 18-02-11 21:03

Hej granner01

Nu ved jeg jo ikke hvad du har købt, måske en enkeltstyrke brille? eller måske med synlig læsefelt?

2300,- afspejler ikke prisen på en brille med glidende overgang, hvor der ligeledes er stort og brugbart læsefelt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-11 23:12

Jeg har forskellige styrker i mine glas med har synligt læsefelt.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 19-02-11 10:52

Jeg skriver lige igen.
Hos PROFIL OPTIK har jeg fået byttet stel flere gange, og jeg har også fået byttet glas på grund af coting (en pålagt belægning).
Det er så vigtigt at man har denne gode og venlige med et smil tilfredsheds betjent garanti.
En gang PROFIL OPTIK så må man sande at prisen det koster, alligevel er den billigste løsning.
Mvh.
Kai.