/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddiske i Smartphones/ipads
Fra : jarl246
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 17-02-11 08:12

Det her er nok et lidt andet spørgsmål end i er vandt til

Jeg overvejer at købe aktier i Western Digital som producerer harddiske. Jeg tror fremtidens vækst ligger i smartphones/ ipads lignende - og ikke stationære computere.

Ved i om Western digital producerer til dette segment / hvem der er den største producent hertil

På forhånd tak

Jan

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-02-11 08:38

Hvor mange telefoner kender du som bruger harddisk ?
Det vist nok mere mirkochips de bruger til at gemme data.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-11 09:16

Fremtiden for harddiske ændres nok til SSD hukommelse som ikke har nogen bevægelige dele og derfor er meget robust overfor bump og slag.
Men Western Digital vil nok følge med denne udvikling.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-02-11 12:28
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-02-11 20:13

Intel, som jo også er kendt for i386, Pentium, og Core (Core2, Core2 duo, Core i7, o.s.v.) producere også chips til SSD-diskene, og hele SSD-diske. Du vil garanteret også finde chips fra dette firma i både smartphones og tablet PC'ere. Hvor meget Apple har puttet i Iphone og Ipad fra dette firma ved jeg ikke, men de har lavet Mac-pc'ere men Intel-chipset.

Godkendelse af svar
Fra : jarl246

Dato : 19-02-11 09:32

Tak for svaret Eyvind.