/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Arne Jacobsen 7 stol
Fra : futze
Vist : 4558 gange
100 point
Dato : 16-02-11 22:13

ER der et godt råd til hvordan man kan få løftet 7 stolen i højden.
Mine har en siddehøjde på 44 cm, men et par cm til i højde ville være fint.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-02-11 22:29
Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 16-02-11 23:46

Jeg tror ikke det er en Arne Jacobsen 7 stol du har sat ind PIA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-02-11 01:18

Ved et nærmere kik på et andet billede fra lauritz.com ser det ud til at understellet er monteret vha maskinskruer der går ind i en bøsning fastsiddende i træet......ganske som nogen billigere stole jeg samlede for en veninde for kort tid siden.

Du kunne lave nogle underlægsskiver i samme størrelse som de plastklodser der sidder omkring rørene, og så bruge en længere skrue......som dog skal være nøje afpasset i længden for at holde stellet fast uden at den bliver skruet op igennem sædet.

Du kunne også finde nogen hynder i meget hård skumgummi.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 17-02-11 06:48

Stolen er en 3107 så det jeg evt. tænker på er om de plastyller der sidder på stålbenene kan ændres til nogle længere typer uden det går ud over siddekomforten.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-02-11 10:18

Citat
Jeg tror ikke det er en Arne Jacobsen 7 stol du har sat ind PIA

Nej det var det så ikke. Men et link havde da hjulpet en del

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-11 11:29

Nu skriver du ikke, hvor du har købt stolene, men standard sædehøjde er 46,5 cm.

Det er også muligt at få en sædehøjde på 44 eller 48 cm.

Jeg tror ikke, at du selv kan ændre på stolenes sædehøjde uden at det vil gå ud over siddekomforten.

http://www.3falkeshop.dk/designer/arne-jacobsen/arne-jacobsen-3107-stol-hvid-lak.html

Kommentar
Fra : futze

Dato : 17-02-11 16:33

Stolene er købt brugt og ikke nye så derfor er de kun 44 cm.
Men kunne man sætte feks. nye propper i stål benende og løfter stolen 10 mm ville det være fint nok.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 19-02-11 15:38

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : jhs1234

Dato : 19-05-12 21:58

Hej brug at chekke denne hjemmeside har købt forhøjer der selv, og vi er rigtig glade for den ekstra højde, de giver 2 cm mere.
www.syver.dk