/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad hed Anna Johanne til efternavn
Fra : Ove_Blach
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 14-05-03 12:40

Chresten Pedersen 06.02.1838 Grinsted, Hammer S Kær H. gift med Rasmine ????, Rasmines mor Anna Johanne og blev aldrig gift, jeg har hørt at Rasmines far blev sendt til København da det blev kendt at Anna Johanne var gravid.
Hvad er Rasmines efternavn min Oldemor
Hvad hed Anna Johanne til efternavn og hvor er hun fra. min tipoldemor
MVH Ove Blach

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-05-03 19:28

Hvor blev Chresten og Rasmine gift? Hvornår?
Hvor og hvornår blev Rasmine født?
Hvad hed deres børn, hvornår og hvor blev de født?

Hvis du kan svare på nogle af disse spørgsmål, er det måske lettere at hjælpe.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Ove_Blach

Dato : 15-05-03 00:47

Chresten Pedersen døbt Grinsted Kirke. Hvor de er gift er jeg ikke Klar over (midt skud er at de er gift i Grinsted da Rasmines mor ikke var gift og pengene derfor kunne være små)
Hvor og hvornår blev Rasmine født? Jeg ved det ikke
Hvad hed deres børn, hvornår og hvor blev de født? Hammer S kær H Aalborg A

Ejner Pedersen
Edvart Pedersen g m Agnes
Lars Peter Pedersen
Anton Pedersen
Othilie Pedersen g m Peter Jakobsen
Johanne Pedersen g m Jens Hansen
Jens Peter Pedersen gift med Ida

Anna Petrea Pedersen Mormor
Født.. 18.05.1887      i Hammer S Kær H Aaborg A
Død.. 25.05.1957      i Binderup ved Nibe
Begravet.. 28.05.1957   i Nibe Kirkegaard
Gift med.
Marinus Larsen. Morfar
Født.. 06.05.1870      i Binderup Vokslev S Hornum H Aalborg A
Døbt.. 04.09.1870      i Voxlev Kirke
Nyt Navn.. 20.10.1905 M L Hollesen   i by og herdesfoge for Nibe købstad
Død.. 05.02.1940      i Nibe
Begravet.. 11.02.1940   i Nibe Kirkegaard

Kommentar
Fra : Ove_Blach

Dato : 15-05-03 01:16

Der er et foto på anetavlen af Chresten og Rasmine. Og jeg et med alle ders børn.

http://www.anetavlen.dk/discus/

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-05-03 21:13

Hej Ove!
Måske skal du forsøge et opslag i Hammer sogn 1880 eller 1890. Der står formentlig Rasmines efternavn og fødested. Der står også alle børnenes fødested og alder. Det kan jo give dig en rettesnor for hvornår (og hvor?) de kan være gift. De kan også være gift i det sogn hvor Rasmine evt. tjente.

Spørg evt. om opslag i DIS-DKs markedsplads.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-05-03 21:13

Med opslag mener jeg naturligvis i folketællinger.
Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 17-05-03 12:48

Hej Ove!
En anden mulighed:
Du skriver til Kaj Christensen, gennem DIS:
http://www.dis-danmark.dk/opslord/o_ribe.htm#sl
Han har kirkebøger for Grindsted sogn indtil 1891.

Nogle af de ældre børn er muligvis konfirmeret i Grindsted inden 1891? Hvis de er, står forældrenes navne ved konfirmanden. Prøv at maile til Kaj Christensen.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : Ove_Blach

Dato : 19-05-03 20:22

Hej Jeannie.

Jeg har ikke fået noget resultat endnu men du skal alligevel have mange TAK

MVH Ove Blach