/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Favoritter
Fra : bjarnebr
Vist : 524 gange
200 point
Dato : 16-02-11 19:19

Hvordan får man menuen favoritter vist som et link i startmenuen?
Jeg har sat dokumenter og billeder mm til at vises som et link, hvilket betyder at jeg skal klikke på dem for at se hvad de indeholder men menuen favoritter vises som en menu (i startmenuen) så jeg bare skal holde musen hen på ordet, når jeg så gør det kommer der et nyt felt frem hvor der også står favoritter og så flytter jeg musen lidt for at se indholdet i mappen favoritter, det er meget iriterende og langsommeligt, jeg vil hellere bare klikke på favoritter for at åbne mappen.
Jeg har windows 7/64bit, men har også prøvet det samme i 32bit og i tidligere versioner af windows.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 19:47

Prøv at kigge under option two
http://www.sevenforums.com/tutorials/265-start-menu-customize.html

tror ikke det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 20:34

Fandt lige en anden, det er til Vista, men mon ikke det er det samme til Win7,
der kan du erstatte Spil med Favoritter
http://www.winhelponline.com/blog/add-favorites-links-folder-to-the-vista-start-menu/

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-02-11 23:39

Hej Klaudi
Jeg har nu prøvet begge forslag, men de virker ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:43

Den første virker fint, men kun som Menu! og som jeg skrev, så tror jeg ik det kan la'sig gøre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:45

og den anden er jo nok fordi det er til Vista, men troede egentligt at den virkede,
du skal merge den lille fil man downloader, og det skal nok gøres med Administrator rettigheder

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-02-11 23:59

Hej Klaudi
Jeg har nu prøvet metode 1 og har ændret verdien til 2 (menu) og genstartet maskinen dernæst har jeg ændret verdien til 1 (link) og genstartet, men det er det samme som jeg skrev i mit spørgsmål, altså ingen ændring, og jeg har også prøvet metode 2 hvor jeg fik besked på at nogle verdier er blevet tilføjet til registreringseditoren, det virker heller ikke, så nu vil jeg prøve at spørge Microsoft, selv om jeg skal betale for svaret.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 00:02

ok held med det

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 00:13
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-02-11 00:19

Hej PrivateDK
Dit tips er det samme som Klaudis andet forslag, det er som jeg har det, men dette hak betyder at Menuen favoritter vises som en menu, jeg vil have den ændret til et link, lige som jeg har når det gælder Dokumenter og billeder mm. (se mit oprindelige spørgsmål øvers oppe)

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 01:41

OK, den havde jeg ikke lige set.
Tror det du vil er at 'fastgøre til menuen start'.
Du skal finde den mappe der har dit bruger navn, måske 'Bjarne'? Jeg gætter bare.
Der kan du finde en mappe der hedder Farvoritter.
Den 'tager du ved' med musen. Trækker den ned på start knappen. Bliver ved at holde ved mens start menuen åbner. Trækker den op hvor du vil have den og slipper den.
Så skulle den være der.

Er det det du mener??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 08:00

Citat
Er det det du mener??

Her kan du se hvad det er der menes, som jeg har forstået det!
http://www.winhelponline.com/blog/wp-content/uploads/favlinks.jpg

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 13:56

Nej Klaudi, det var det du og jeg foreslog først, Som jeg forstår det, er det det jeg foreslår lidt oppe.
Spænd på at høre det når bjarnebr vender tilbage

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-02-11 17:23

Dt der er vist på Klaudis sidste link er nøjagtigt det jeg søger, i øjeblikket skal jeg holde musen hen på ordet favoritter og så fremkommer der et nyt felt med ordet favoritter og når jeg så flytter musen hen på det åbnes listen over mine favoritter efter et lille øjeblik, hvis jeg derimod holder musen hen på Dokumenter sker der ikke noget før jeg klikker på ordet hvorefter jeg straks kommer ind i den mappe, og det er det samme jeg vil have når det gælder favoritter, da den anden fremgangsmåde er for langsom, og jeg har prøvet de to ændringer som Klaudi har foreslået tidligere uden at det virkede.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-02-11 22:44

Find mappen favoritter på harddisken.
Den ligger på windows 7 i din brugermappe. Højreklik på favorit mappen og hold knappen nede, og nu træk ikonet ned i startmenu'en. Nu har du en genvej til mappen. (den vil dog ikke optræde i den højre liste, men til venstre)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-02-11 22:53

Det kan jeg blive nødt til at gøre som den allersidste udvej, men det irriterer mig at jeg ikke kan få vist favoritterne i højre side af startmenuen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 23:00

Ja det løser jo heller ikke problemet, med at fastgøre det i startmenuen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-02-11 23:04

Jeg har ikke svaret lige nu, - men imorgen aften, kan jeg eksperimentere!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-02-11 23:07

Hej Klaudi
hvis man har trukket mappen over til startmenuens venstre side og så går ind i egenskaberne for startmenuen og fjerner fluebenet ud for menuen favoritter så vises den ikke i højre side, men genvejen i venstre side fungere perfekt, der er bare det at det irriterer mig at microsoft har lavet den brøler at man ikke kan få favoritmenuen at se som et link i den venstre side.
(Jeg har vist glemt at sige at min windows er på dansk)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-02-11 23:09

Undskyld jeg skrev venstre side i slutningen af mit sidste indlæg, jeg mente selvfølgeligt højre side.
Bjarnebr

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-11 00:17

Ja det er jo li'som at fastgøre et prg til Startmenuen, det er så bare en mappe, så må du jo nøj's med det

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-02-11 01:27

Hvis jeg gør følgende:
Højreklikker på start og vælger egenskaber.
Trykker på tilpas.
Scroller ned i menuen, så får jeg følgende valg:
http://dl.dropbox.com/u/2604991/Menu.jpg
Og så ser min start visning sådan ud:
http://dl.dropbox.com/u/2604991/Farvoritter.jpg

Som jeg forstår det nu, er det det du vil, men den skal ikke automatisk rulle undermenuen ud før du klikker på farvoritter, da du selv vil vælge når den åbner.

Jeg har win 7, 32 bit

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-02-11 01:52

Hej PrivateDK
Det er netop det jeg vil, men det virker bare ikke i Windows 7 64 bit, hos mig ruller den selv menuen ud.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-02-11 02:32

Det gør den også i 32 bit!

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-02-11 09:03

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-11 09:25

var så lidt