/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
jagt gevær hvilket?
Fra : return
Vist : 1024 gange
100 point
Dato : 15-02-11 16:43

hej

er der nogen der ved hvad der er gode mærker når vi snakker jagt gevær ?

og er der forskel på et jagt gevær til rigtigt jagt og et jagtgevær til ler due skydning ?

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 16-02-11 00:56

Køb et Holland Holland eller Purdy. De Kan bruges til det meste.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-02-11 09:54

Hej return.
Lad starte med noget vigtig - nemlig størrelsen på din tegnebog - eller sagt på en anden måde, hvor meget vil du ofre på geværet.?
Når vi ved det, kan vi starte rådgivningen.

Mvh.

HH.
Jeg er sigøjner og hedt er mit blooood.
Nede i Spanien min vugge stod.

Lød det falsk eller hvad..?

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-11 13:02

Næh - Heidi-Ho. Det lød squtte falskt - og ved du hvad? Sammen med familiemusikanterne har jeg spillet "Jeg er zigeuner" til ydmyge sammenkomster, og når den "overspilles" pr. violin, harmonika, tenortromme m/whiskers, klaver og bas - lyder den dælme godt. En helt vild tango.

Til spørgsmålet:

Min mening er, at man bør bruge samme bøsse til jagt og flugtskydning - hvis man altså er jæger. Er man "kun" sportsskytte, søger man givetvis hen til specialgeværer med chokes der passer til ens temperament.
Men, som heidi-Ho skriver, så kunne det være formålstjenligt at vide lidt om du er på apanage, gift med et forlketingsmedlem eller blot er er en ussel lønslave.
Hvilke erfaringer har du med s/s og O/U-geværer?

Mvh.
Tonganeseren - som har været på kursus - mjaehhhh.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 16-02-11 16:10

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-02-11 18:42

Hej Tonga.
Det er lang tid siden - åh forresten, tillykke med pointene.!
50 gode point hensat i Kandu-banken - hvad mon de giver i rente.?

Vedr. zigøjnersangen. Min radio gik på fuld drøn og ud af æteren lød Lis og Pers version af sangen.... Tjaeee....hvis man er til leidermusik, så er omtalte fortolkning sikkert meget god - det vil jeg så undlade at kommentere på. Nogen kan lide moderen, nogen datteren - og enkelte typer - nej jeg nævner ikke Klaus Bondam ved navn, vil helst ha' faderen..

Nå...nu kalder fruen..... SPISETID.!!!!......vi skal ha' fiskefrikadeller....

Mvh.

HH.
Med 2 dage lange skægstubbe - og jeg har fået ordre på, at jeg møder nybarberet ved sengetid.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-02-11 20:15

Nåh! Hvor skal du da hen??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-02-11 20:16

Og tak til return for poingene
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-02-11 20:33

Citat
Nåh! Hvor skal du da hen??

I dette tilfæde er jeg nok lidt radikal - jeg kan ikke bestemme mig.......ind.....nej ud - ind....nej ud -ind....nej ud.....og så fremdeles.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-02-11 16:40

Heidi-Ho

Kvinden din forstår sgu' hvad der er godt når hun forlanger en nybarderet mand ved sengetid !!!

Radikal eller ej - bare det virker !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-02-11 17:12

Hej Øjenvidne..!!
Ja, så føler man sig som en and....fyldt med svesker.

Mvh.
Føler mig afslappet efter massagen - ingen stive lemmer.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-02-11 12:57

Hej Heidi

Du skrev:"Med 2 dage lange skægstubbe - og jeg har fået ordre på, at jeg møder nybarberet ved sengetid."
Senere:" Føler mig afslappet efter massagen - ingen stive lemmer."

Jamen for fanden menneskeHeidi - har du kun fået massage i ansigtet eller ???

God week-end !!

Øjenvidnet4
DølleFjelleMusse

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-02-11 16:03

Yes....over hele hovedet - med hud og hår og hele buletjavssen.
Jeg kan mærke, at jeg er begyndt at spænde op igen...........mere massage må der til.

Nu vil jeg ta' tyskeren og spadserer en laaaang tur langs avenuen i min Hugo Boss-habit.
Slå mig ned et sted i byen, på Cafe Kredit.
Sidde der og samle minder, som en anden parvenu.
Imens at borgerskabets kvinder - de passerer revy.

Mvh.
HH.
Nu med ny T-shirt af fineste kvali...........80 % nylon og 20 % bomuld.
Købt i Føtex. 3 par = 100 kroner...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-11 16:10

Lem (anatomi)
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg
For alternative betydninger, se Lem. (Se også artikler, som begynder med Lem)
Et lem er en arm eller et ben, dvs. det, der i lægesprog anføres som henholdsvis en over- og underekstremitet.
En ekstremitet er en medicinsk betegnelse for lemmer, for eksempel arme (overekstremiteter) og ben (underekstremiteter). Af latin: extremus: yderst: det yderste stykke.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-11 16:12

Mænd med de mere ydmyge er - - - - - - FATTIGLEMMER

mVH.
TONGANESEREN

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-11 16:26

Nu er det ikke kun mænd, der tager ud med geværet over skulderen. Kvinder jagter i stor stil også den lovpligtige tilladelse til at dræbe dyr. I Skive har kvinderne lige nu oversteget mændene i jagttegnsansøgninger.

Det er godt billede på kvinders stadigt stigende interesse for selv at skaffe maden på bordet. De nyeste tal fra Danmarks Jægerforbund viser, at hver 13. jæger er en kvinde.

Sammenhold, naturoplevelser og flugt fra mand og børn synes at være det tiltrækkende ved jagten. Lene Skovgaard er en af tovholderne i netværket Team Tøs, der er et netværk for jagtglade piger med over 200 medlemmer. Hun kan godt forstå den stigende interesse.

"Det er jo sjovt at skyde, og så er der et hyggeligt og godt sammenhold, når man jæger," siger Lene Skovgaard, der netop er på vildsvinejagt i Sverige sammen med seks andre kvinder.

Mere fokus på kvinder
"Man får lov til at nyde stilheden og filosofere og tænke, når man sidder der om morgenen i naturen og ser solen stå op. Her skal man ikke tænke på alt det huslige, der skal ordnes," siger en anden tovholder, Vibeke Granzov.

I Danmarks Jægerforbund er man glade for den stigende interesse og håber på, at endnu flere kvinder kommer til.

"Jeg synes, det er glædeligt, at flere og flere kvinder vælger at få jagttegn. Og vi arbejder meget på at blive bedre til at blive opfattet som en spændende og attraktiv organisation af de mange kvinder, der har taget jagttegn de seneste år," siger Hans Christian Fuglsang, der er formand for Jægerforbundets medlemsudvalg.

Han mener, at kvinders interesse for jagt skyldes, at det er blevet mere naturligt, at kvinder overtager de såkaldte 'mandejob'.

"Kvinders interesse for ligeberettelse er blevet stor, og derfor er der også flere kvinder, der går til golf eller jagt," forklarer formanden.

I 2010 havde over 16.000 kvinder i Danmark jagttegn.

Personligt tror jeg, at kvindelige jægere går efter dem med lem.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-02-11 17:05

Hej Tonganeser.

"Personligt tror jeg, at kvindelige jægere går efter dem med lem."

Enig, blot med den tilføjelse, at de IKKE er FATTIGLEMMER !!!!!!

Men bortset fra det, så er det hyggeligt når der deltager kvinder på lige fod med mændene - nogle af de saftigste historier til frokosten, bliver ofte serveret af kvinder !!!

Øjenvidnet4
Højbro Plads 6

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-11 18:10

He, he, der er jo altid mulighed for at få kroget en godsejer, hvis man er en giftelysten tidligere konservstiv politiker med kaos i økonomien.
Jeg troede egentlig, at kvinder i stigende grad lagde turen forbi golfbanen, hvor det faktisk sker, at nogen får "hole in one".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-02-11 18:39

Absolut dejligt, at vi får flere kvindelige jægere.
Men advarselslamperne blinker alligevel faretruende, idet kvinder i traditionelle mande-hobby, og mandefag, er mere et symptom på, at manden bliver et større og større skvat.
Så er det sagt.!!

I de sidste 30 år, er manden blevet mere og mere skvattet i sin opførsel. Alt overlades til konens beslutning.
Manden er stort set blevet degraderet til et skaffedyr og avlstyr for kvinden.
Alt inden for husets fire vægge, bestemmes suverænt af kvinden - og hvorfor.? Fordi manden er blevet et skvat, et pjok, en hængemule, der ikke tør sige kællingen imod.

Det værste eksempel jeg kan hive frem, er følgende scenario.

Jeg ringede til en bekendt - lad os kalde ham Ole.

"goddag Ole, vil du med på jagt på lørdag. Vi mødes i jagthytten kl. 8.00"
Ved I hvad pjokket svarede.?
"Jeg skal lige høre konen af"
Jeg replicerede, "at det behøvede han ikke, da hun ikke blev inviteret".

Kvinder vil styres, beskyttes og beundres af manden. Evner pjokket ikke det, ja, så må kvinden jo overtage rollen som husets overhoved. Og det er lige netop det, der er ved at ske.

De fleste pjokkerøve af hankønnet, er degraderet til at gå med forklæde og passe børn, imens mutter går på jagt og skaffer kødet.

HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-11 21:00

HØRT !!! HØRT !!!
Lige i øjet - Heidi-Ho.

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-02-11 09:29

Heidi-Ho

Naturligvis skal vi ikke opgive ævred blot for at gøre kvinderne glade og bestyrke dem i, at de er fuldt på niveau med os mænd, for dét er de ikke !!!!
Men derfor kan vi skam da godt hygge os med dem på jagter - derudover mener jeg, at du skal have dresseret din hustru til at barbere dig, hvis det er så vigtigt for hende !!??
Din gode ven "Ole" burde nu være din forhåndværende ven, medmindre han smider striglen ud og tager sig sammen !!

Øjenvidnet4
Vesterbrogade 48
K

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-11 15:50

Hej Øjenvidne, med al respekt for dit indlæg - men jeg tror, du misforstod hvad jeg skrev.
Det handler ikke om at dressere kvinderne.

"Ole" er stadig min ven. Jeg bruger ham som et typisk eksempel på et skvat.

HH.
I dne sydlige del af det nordligste danmark

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-02-11 19:16

Øv4