/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Automatisk ur-opdatering
Fra : bluesky
Vist : 857 gange
200 point
Dato : 15-02-11 12:10

Hejsa,

Jeg har en ældre Win2000 server som kører min Exchange.
Den har nu tabt den automatiske opdatering af klokken, hvilket giver problemer på mailserveren.

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg får den til at synkronisere med eksternt ur og hvilket ?

Pft.
Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-11 12:36

Prøv lige først at tjekke om det ikke er batteriet der skal skiftes

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 210 point
Dato : 15-02-11 13:06

du kan se det her: http://support.microsoft.com/kb/816042

ang. tidsserver, jeg vælger altid europe.pool.ntp.org
Du kan også begrænse dig til danske servere (pt er der 36 i poolen) dk.pool.ntp.org

@Nordsted1: Det er kun når maskinen er slukket batteriet bruges, så det har nok ingen betydning her

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-02-11 13:09

Jeg ved ik præcist hvordan man gør i win 2000 men har lige gjort det i win vista og der gik jeg ind i Kontrolpanel\Klokkeslæt, sprog og region\Dato og klokkeslæt og internettid så kan man vælge nogen servere at synkronisere med.

Det sikkert ikke præcist sådan i win 2000 men prøv og kig om du ikke kan finde det i kontrolpanelet.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-02-11 14:15

Hej igen,

@EXTERMINATOR - takker jeg prøver lige din anbefaling

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 02-03-11 11:37

Tak for svaret EXTERMINATOR.