/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opsætning af glasfilt
Fra : århushansen
Vist : 2561 gange
100 point
Dato : 14-02-11 21:19

Et par spørgsmål om opsætning af glasfilt:
Spm 1: Jeg skal til at opsætte ugrundet glasfilt på nogle nyopsatte gipsvægge og er kommet lidt i tvivl om det er nødvendigt, at grunde væggen først med "blå" vand?
Spm 2: Jeg har læst at jeg kan spare den efterfølgende filtgrunder hvis jeg overruller filten med lim straks efter opsætning? Altså først påføre lim på væggen, derefter opsætte filt og så overrulle filten med lim.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-02-11 21:45

Du sparer dig selv for en masse besvær ved at grunde med microdispenser (forankringsgrunder) og det koster ikke alverden

Accepteret svar
Fra : Peder99

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-11 22:13

Korrekt hvad Kortoververden siger, men har selv prøvet det og du skal også overrulle med lim efter, da dette dels sparer lidt fylder, men også sikre at filten sidder ordentligt.

Du slipper nok ikke for fylder, med mindre du vil bruge masser af dyr maling.

Jeg gjorde følgende:

1) spartlede/slibede "ordentligt" = ingen ujævnheder!
2) blåvand (forankringsgrunder)
3) lim - filt - lim
4) Vævfylder
5) 2 x maling

Jeg brugte ugrundet filt da dette skulle være lettere at sætte op, men har selv ikke prøvet grundet filt!

Det var ikke spor svært!

Peder

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-02-11 22:38

Hvis du grunder lige efter du har sat op, mens filten stadig ikke er tør, så suger det ikke nær så meget fylder

Godkendelse af svar
Fra : århushansen

Dato : 16-02-11 11:15

Tak for svaret Peder99.