/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sølvstænk i dit gyldne hår
Fra : Fattig
Vist : 4373 gange
200 point
Dato : 14-02-11 18:49

Jeg hørte forleden i radioen nummeret "Sølvstænk i dit gyldne hår" fra 1965, med Benny Holst & Povl Dissing.
Kan desværre ikke finde hverken LP eller CD hvor nummeret er indspillet. kan nogen her på Kandu hjælpe?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-11 20:13

Der er en del der har indsunget den sang, så du kan gå ned i en musikforretning og se efter en CD med melodien. Du har jo hjælp i en forretning.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 14-02-11 20:37

granner01.
Jeg er klar over at den er indspillet med flere, men mit spørgsmål går helt komkret på:
"Sølvstænk i dit gyldne hår" fra 1965, med Benny Holst & Povl Dissing.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-11 21:30
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-11 21:33

Jeg tror ikke sangen lligger på nettet med Dissing og Benny Andersen.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 14-02-11 22:05

Sikkert ikke - men prøv dit lokale bibliotek. Det må da være en ganske almindelig pladeindspilning, som måske er genudgivet på cd.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-02-11 22:10

Tror du må have fat i Mylle.
http://www.dr.dk/P4/Programmer/Eldorado/Eldorado.htm
Selv de danske biblioteker har den ikke.
Beefeaters var også med på indspilningen

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 15-02-11 08:34

Nej, den findes ikke på bibliotek.dk, så det er altså ikke en almindelig pladeindspilning. Pladeselskaberne har nemlig afleveringspligt til Statsbiblioteket, og så ville den jo være der. Det er vel et klip fra en radioudsendelse, du har hørt. DR's P5 sender mange gamle radioudsendelser. Det er sikkert der, du har hørt den.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-02-11 16:52

granner01.
Der er ikke tale om nogen sang med Povl Dissing og Bennu Andersen.

PrivateDK.
Du har fat i noget, Beefeaters var vist med.
Jeg opgiver ikke endnu, lader mit spørgsmål stå lidt endnu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-11 17:08

Nej jeg skrev forkert, Poul Dissing og Benny Holst. Den kan ikke købes men måske lånes på et bibliotek.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-02-11 19:46

Nu har jeg lavet en forespørgelse hos DR, men lader mit spørgsmål her på Kandu være åbent lidt endnu.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-11 20:36

Citat
Pladeselskaberne har nemlig afleveringspligt til Statsbiblioteket, og så ville den jo være der.

Er du helt sikker på DET, er det ikke kun KUNSTNERE på Statsstøtte.
Der findes mange Danske, du ikke kan finde på BIB,
men mange andre steder (LOVLIGT) = men uden støtte
fra Staten_ DK, men desværre understøttet af ? Sony/ og andre griske producenter, der ikke ligefrem går ind for fildeling = Øhhh
Noget må gerne deles = andet får du en sag på hovedet, for bare at snuse til,
Jo_dak og de store brokker sig = sgu ikke for den enkelte person
men for deres egne sagsomkostninger, når de taber STORT, i lille DK

Men bortset fra DET, har du tænkt på at henvende dig personlig til _ kunstnerne,
det kunne JO være du fik et meget PÆNT svar + et signeret ? et eller andet.
Det er set før, og kender jeg Dissing, så er det bare OK.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 15-02-11 22:56

Det ser ud til her
http://www.bennyholst.dk/ombenny.htm
At de indspillede den sammetidig med Lille sommefugl.
Den kan du høre her
http://www.youtube.com/watch?v=ADJRbfZw0_c
Du kan jo skrive til bustervovsen om han har begge.
Måske er de på hver side af en plade.
Da du skrev til DR, skrev du da til Eldorado(Mylle)?
Han gør en del ud af at svare på disse spørgsmål i Eldorado mellem 18-19 hver dag!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-11 23:30
Kommentar
Fra : js270630

Dato : 16-02-11 00:12

Til nomore! Det er pladeselskabet, som har afleveringspligt til Statsbiblioteket (iflg. gældende lov), ikke kunstneren. Det gælder alle danske udgivelser, idet Statsbiblioteket har en komplet samling af alt dansk. Jeg har selv medvirket på en del som musiker - og det var ikke de multinationale, vi indspillede for! Og jeg har aldrig været på finansloven! -- Spar lidt på krudtet!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-02-11 07:23

Jeg har en CD, hvor nummeret er på. Den kaldes godt nok for "Tak for gode som for onde år", men det må være den samme. Den ovenfor omtalte "Lille sommerfugl" + flere andre af de store, tidlige hits, er includeret.
CDén hedder "Jeg er en tosset spillemand", er udgivet af Universal Music Denmark. På CDéns ryg står

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-11 07:43

Citat
ikke kunstneren.

Nej_de bliver JO for fanden BLOKKERET af alle de selskaber,
der forsøger at UDGIVE en enkelt eller 2 kunstnere/ eller omvendt
---
Citat
Spar lidt på krudtet!

HVORFOR fanden_____skulle jeg DET

Jeg er IKKE på STATEN`S FINE finanser_ og pisser PÅ SAMTLIGE, JEG SKAL BETALE FOR.
Hvis man BARE pisser på ? (DIG) eller en ANDEN klat_maler, der kan lave
et eller andet/ efterligning af en børnetegning,

SÅ FÅR MAN MED DET SAMME EN SKIDE REGNING/ KRAV FRA EN ELLER ANDEN
SKIDE FORENING/ piratgruppe...........

Men, IKKE alle KUNSTNERE er MED på den __skammel og står frem og PISSER '
på samtlige tiltag der kommer fra de ___VELMENENENDE/// og SKIDE hellige
mennesker af musik og andet.....

DONT pis på mig = pis på Danmark/ gæt resten selv.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-11 07:53

Citat
Jeg har selv medvirket på en del som musiker - og det var ikke de multinationale, vi indspillede for! Og jeg har aldrig været på finansloven!

Jodle BØRGE/ eller bare private optageler/ behind the scene....
MEGET STOR FORSKEL...

Ellers LÆS det sidste TIP
Skal IKKE sige om det LIGEFREM er gældende for dig.....
Men er noget først GJORT offentligt, kan en RET eller andre IKKE sige,
det er PRIVAT, da det er offentlig-gjort engang for alle
ELLERS LUK ALT HVAD DER HEDDER INTERNET/ OG YUTUBE

Men hvem GØR dog det_SONY / ???__________J_ØRN eller andre herinde?

http://www.kandu.dk/tip21509.aspx

Smutter_ da intet af hvad jeg har lagt, kan BRUGES

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 16-02-11 09:34

Sølvstænk i dit gyldne hår og Tak for gode som for onde år er den samme sang. Amerikansk melodi (Silver Threads Among The Gold) med dansk tekst af Sigfred Pedersen - så Reset har ret.

Til Nomore: Iflg. lov om pligtaflevering af offentliggjort materiale skal udgiverne aflevere et par eksemplarer af bøger, aviser, cd'er, film, osv. - og jeg kan ikke se, at nogen kan tage skade af, at det bliver bevaret for eftertiden. Den omtalte plade findes med garanti osse i Statsbiblioteket i Århus - og det har Dissing og Holst sikkert ikke det mindste imod. Hvorfor skulle de dog have det? Og heller ikke udgiveren. ----- Men Nomore - det drejer sig om offentliggjort materiale, og naturligvis ikke, hvis nogen sidder helt privat og bikser noget lort sammen, som ingen gider at udgive eller købe, fordi det lyder ad helvede til!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-11 11:37

Du kan købe albummet her for 59,- eller Tak for gode som... for 10,-
og hvis du har TDC Play kan du hente det GRATIS

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewalbum&albumid=89041573

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 16-02-11 13:12

Ok, så var den der jo, men skal bare vide hvad den hedder.
Det bør være reset der scorer disse point!
Her kan du se hvilke biblioteker der har den.

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field4=forfatter&term4=dissing&term2=Tak+For+Gode+Som+For+Onde+%C5r&field2=titel&term3=&field3=emne&field1=fritekst&term1=&mat_text=%22%22&mat_ccl=&term_mat%5B%5D=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar%5B%5D=

Den nederste er originalen, men den står kun i Århus og udlånes ikke.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 16-02-11 14:14

Originalen er sikkert den oprindelige lp. Og den udlåner de så ikke - men skidt med det, når den kan skaffes som cd andre steder. Godt, at det lykkedes. "Sølvtråde i dit gyldne hår" er egentlig den rigtige titel på sangen. Men da linien "Tak for gode som for onde år" indgår i teksten som "omkvæd", er det som regel den, der benyttes. Derfor disse besværligheder. -- Hilsen fra en gammel "Mosækker".

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-02-11 16:39
Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 19-02-11 21:31

Tak for svaret Klaudi.
Ja, det er den rigtige. Men hedder altså her "Tak for gode som for unde år". Jeg havde hørt at den skulle hedde "Sølvstænk i dit gyldne hår".

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 20-02-11 21:26

Haha. Tillykke med de billige point Klaudi

Nå, de point betyder jo ingenting.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-11 10:25

Citat
Haha. Tillykke med de billige point Klaudi
Nå, de point betyder jo ingenting.

Tak for det, jeg kan jo li'som ikke gøre for at jeg fik dem og jeg kan egentlig heller ikke købe noget for de point, og jeg kom jo med et link der hvor den kunne hentes..

Men hvis du har ondt i røven over det må du da gerne få dem!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-02-11 18:33

Ok Klaudi.
Nu skriver jeg jo, at de point betyder ingenting. Jeg siger jo heller ikke, at du kan gøre for det.
Det kan jeg sku da heller ikke. Men du vælger, at blive sur, og fred være med det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-11 18:42

Det var nu mest denne jeg blev sur over, jeg har ikke "tyvet" noget