/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor røde kryds i billeder ?
Fra : bennymanden
Vist : 3843 gange
200 point
Dato : 14-02-11 15:35

Hej.
Hvad er det jeg mangler når der vises en lille firkant med et lille rødt kryds nede i venstre hjørne der hvor der normalt skulle vises et billede ?
Det er på forskellige sider f.eks. Facebook o.l. at det optræder.
Er der noget jeg mangler, eller noget som skal opdateres for at løse dette lille problem ?
Håber i forstår hvad jeg mener, og at nogen kender løsningen.
Tak på forhånd.
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-11 16:07

Det røde kryds viser at du har fat i en hjemmeside med kode for plads til et billede, men at selve billedet ikke er downloadet eller ikke placeret.
En hyppig grund er at din browser sikkerhed er sat højt og billedet så ikke placeres, fordi det kan indeholde skadelig kode. I så fald kan man højrekikke (eller på anden måde) vælge at få billedet på trods af risikoen.

Det kan også være en fejl på den pågældende hjemmeside så billeddata mangler.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-11 16:33

Sommetider er det en klovn der har programmeret siden.

Men computeren kan også være proppet med cookies, hvilket kan afhjælpes med Ccleaner.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-11 17:25

Visse servere kender forskel på store og små bogstaver. - Hvis så denne hjemmesidesnedker har blandet bogstaverne sammen, så er det problemerne kan opstå.
Man bør derfor altid holde sig til små bogstaver, både i filenavnet og i linknavnet, for ikke at få dette problem.
Det er især LINUX servere der er slemme til at skelne så kraftigt, men også andre kan finde på det.

Du kan eksperimentere lidt med det, ved at hente kildeskriften fra siden og lege lidt med linket direkte i browseren, så kan du konstantere om det er her den går galt!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-02-11 18:40

Nogle gange når det har drillet for mig, har jeg ordnet det ved at klikke på kompalitetsvisningen, som findes for enden i adresselinien, et icon som et iturevet ark.

Det kommer en gang imellem men ikke konsekvent-.

Hvis det altid er der så er der en forklaring her:

http://support.microsoft.com/kb/283807/da

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-02-11 21:36

Det kommer kun engang imellem og er ofte kun et enkelt eller to billeder ud af flere, hvor så resten er gode nok.
Jeg har prøvet at klikke på kompalitetsvisningen, det ændrer ikke sagen.
Et billedes egenskaber kan f.eks. se sådan ud:
Citat
profile_72CB3B00-528A-4910-9A07-FCD9B402533D_tn.jpg

jeg kan ikke få den til at gøre som jeg gerne vil, men nu vil jeg prøve at udskrive forklaringen fra dit link smuller54 og så prøve at gå de muligheder igennem og se om det hjælper.
Foreløbig tak for alle input - jeg vender tilbage når jeg har prøvet disse muligheder, men er stadig åben for forslag.
Bennymanden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-11 07:36

Det kunne jo tænkes, at du uforsætligt har ændret i din browser's opsætning?

I Internet Explorer tjekker du om der er sat 'flueben' i browsermenu'en ved:

Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; Avanceret -> underpunktet; Multimedier -> "Vis billeder"

Hvis ikke? ..så kan du nemlig ikke få vist billeder på websider!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-11 07:41

Hmm..... næppe sandsynligt, da du jo ka' se nogen af billederne

Måske rod i din registreringsdatabase? Prøv at rense den med f.eks. Ccleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner/download

..vælg linket: http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

..eller klik blot på ovenstående URL.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-11 07:55

Fejlmulighederne er, som du kan læse af de andres indlæg; utallige.

Hvis de specifikke billeder ikke vises efter du f.eks. har opdateret siden (Tryk på 'knappen' med de 2 pile; op & ned til højre for adresselinjen), Så taler sandsynligheden for, at det er en fejl på selve siden (= manglende billedefil, forkert stavet filnavn, forkert billedefil henvisning/reference, ol.)
Dette kan du intet gøre ved.

Hvis billederne vises EFTER en opdatering/genindlæsning af siden kan der være flere årsager:

Ustabil internetforbindelse. (..kan medføre et decideret 'timeout' på HTTP forspørgelsen)
Manglende eller for lidt plads sat af til: Midlertidige internetfiler ..i din browser.
Manglende eller for lidt plads sat af til: Sidefilen ..også kaldet swapfilen ..i dit operativsystem.
Fejl i selve browser programmet (...løsning; Fjern og geninstaller det!)
Rod i registreringsdatabasen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 15-02-11 19:35

Hej Molo -
tak for forslagene - jeg har downloadet og kørt Ccleaner - uden at det hjalp.

Så har jeg sat midlertidige internetfiler i min browser (IE8) til 1024 MB - der står den skal
være mellem 8 og 1024 og at det anbefales den er mellem 50 og 250 MB.

Desuden har jeg via Kontrolpanel --> System --> Egenskaber --> Ydeevne o.s.v. sat
den virtuelle hukommelse (sidefil) til at være 3072 med max som 4096 - der står at den
til samtlige drev skal være mindst 3070 MB

Det har stadig ikke hjulpet - selvom det dog ikke ser ud til at være så ofte forekommende
som før.

Det hjælper ikke at opdatere siden når jeg er inde på den og et billede har det røde kryds -
dog er det sådan, at det ikke er sikkert den har det røde kryds hvis jeg lukker siden helt ned
og senere vender tilbage.

Hvis jeg har fejl i min browser, som lige nu er IE8, så skriver du, at jeg skal fjerne den helt og
så geninstallere ! - er det rigtigt forstået ?

Hvis jeg har rod i registreringsdatabasen, hvad kan jeg så gøre ? Kan jeg f.eks. køre en R
fra min CD med XPHome, eller er der andre muligheder. Gendannelse fra forleden dag
hjælper ikke.
Hvis jeg sætter den til at boote fra CD-drev med XP-cd´en isat så kan jeg vel vælge at reparere
i stedet for at nyinstallere - kan det hjælpe ?
på forhånd tak
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-02-11 21:13

Prøver lige en sidste gang med dette link:

http://www.fnsupport.dk/art-plugin.php

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-11 07:31

Køb et kryds

'eller bare opdater dine Adobe/
Flash og ?
Nu omdage, hedder det sikkert noget helt andet + fyldt af LORT
fra Adobe/ JAVA, _ men SØG eventuelt på OLD VERSION`s af samme.

Har aldrig haft problemer, med de gamle UDGAVER af samme:___

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-02-11 10:27

Det sker også for mig af og til, - så derfor har jeg installeret MozilaFirefox Browseren, - og i langt de fleste tilfælde får jeg så alt med, - når jeg lukker siden op i denne browser.
Jeg er dog ikke så glad for opsætningen i Firefox, - og bruger derfor helst Internet Explorer.
Men trods alt en nødløsning.
Ammitz

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 11:36

Tja - det kan åbenbart ikke løses - mærkeligt (det har squ ikke været der hele tiden)

jeg har fulgt rådene fra </MOLOKYLE> uden virkning - jeg har opdateret alle mulige mærkelige
drivere og Adobe og Java og Flash af enhver art .... installeret nye playere og jeg ved snart ikke hvad - altsammen uden virkning ......

brugt alle de gode råd fra bl.a. smuller54 og benyttet mig af hans link - uden virkning .....

jeg har prøvet at gemme præcis sådan en side med 3 - 4 billeder med det røde kryds og åbnet den i andre browsere - Crome - Firefox - Opera ...... samme resultat

der er snart kun at prøve en formatering og installere browsere og styresystem forfra og se om det kunne hjælpe - det er sikkert noget med registreringsdatabasen som </MOLOKYLE> jo også er inde på, jeg har ikke forstand på om jeg kan reparere den

nå - nu får jeg se - det irriterer mig grrrrrusomt, selvom det egentlig ikke betyder så pokkers meget
- men det har virket, og det SKAL det squ kunne igen ........

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 11:46

Prøv med en SFC, måske det kan hjælpe

er det en XP åbner du boksen Kør og skriver sfc /scannow det kan være du bliver bedt om at sætte XP cd'en i, det gør du så, så tjekker den alle systemfilerne

Fandt os lige dette
http://www.kandu.dk/Tip13074.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 11:47
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 11:51

OK Klaudi - det er XP - så skal jeg åbne kør og skrive sfc/scannow - har du mellemrum noget sted, eller er det sammenhængende ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 11:56

mellemrum mellem sfc og /scannow

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 11:57

OK - tak, jeg prøver det engang og ser hvad der sker, jeg har lagt CD´en klar

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 12:26

så kørte den igennem og bad også om CD´en adskillige gange - der skete noget mærkeligt -
jeg skriver lige til dig Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 12:26

Du kunne os prøve at nulstille IE,
menuen Funktioner > Internetindstillinger,
fanen Avanceret,
knappen Nulstil nederst i vinduet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 12:35

OK - det vil jeg prøve, skal jeg så også slette personlige indstillinger ?
Det kan jeg jo krydse af !
Det er jo også een af de muligheder </MOLOKYLE> skriver om .......

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 12:37

Jeg kan godt se det også fjerner adgangskoder o.l. - men det er ligemeget dem har jeg alle skrevet ned så de kan bare skrives igen ......

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 12:56

Tja, så blev IE også nulstillet og det hele slettet !!!

........ men det hjalp heller ingen ting

ØV ØV ØV

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 12:59

Ja det er godt nok noget mystisk noget, kender en der har samme problem med røde krydser og sider der ikke kan åbnes, det er så en firma pc, så bad ham om at kontakte deres it afd.

Der er jo lige kommet opdateringer fra MS, måske det er en af dem der driller, så har du mulighed for at lave en systemgendannelse til før de opdateringer kan du jo os prøve det!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 12:59

Det er vel ikke slettet det hele, det er da bare indstillingerne...

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 13:07

jo jo - det var bare fordi jeg krydsede af ved at slette personlige indstillinger - men det er bare forskellige passwords og den slags - dem har jeg som nævnt skrevet op, så det er ikke noget problem.
Jeg har prøver med systemgendannelse - det hjalp heller ikke -
det var ellers en fin forklaring fra Spywarefri - jeg tror jeg prøver at udskrive den, og så lave de ændringer de taler om, så kan jeg køre den der sfc med den samme CD ilagt som jeg har installeret fra, og så skal jeg åbenbart også huske at genstarte, selvom den ikke beder om det.

Du får foreløbig tusind tak for din tid og din hjælp Klaudi - jeg vender tilbage senere på dagen når jeg ser hvad det medfører - jeg skal lige ind til byen en tur først.

mange tak
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 13:10

der skulle stå:

Citat
Jeg har prøvet med systemgendannelse - det hjalp heller ikke -

bare en lille slåfejl

Jeg vender tilbage senere ...........

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 13:10

Ja der er snart ikke mange muligheder tilbage, ikke nogen jeg lige kan komme i tanke om

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-11 13:13

Nej OK - nu får vi se ....... jeg mener faktisk ikke jeg genstartede da jeg lige før kørte den sfc - det skal sikkert til for at ændringerne træder i kraft - det skal i alt fald prøves .....

men nu råber "mor" snart højt, så jeg må afsted

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 13:15

ja så er det med at indfinde sig, inden hun kommer med kødhammeren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-11 13:16

Mystisk...

Der er altså også denne mulighed:

Du har ALT for mange tjenester/services kørende i din opstarts-menu.

Begræns hva' du har liggende at køre i 'baggrunden' ved, at gå ind i Startmenu'en:

Kør... -> skriv; msconfig -> vælg; fanen; Start -> ..og FJERN fluebenet fra al udnødvendig kørsel. PAS PÅ ..du ikke fjerner f.eks. anti-virus-program, Firewall mm.

Genstart !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-11 13:21

Ps. Hvis du har 'mærkelige' POP-UP/-AD blokkere fra 3. part udbydere? Så FJERN skidtet!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 15:10

Prøv at starte IE uden addon's, der er vist en genvej i Tilbehør,
ellers kan du i Start > Kør, skrive iexplore.exe -extoff

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 01:59

Har ikke læst hele tråden, men har du kørt en windows update, så du er helt opdateret?

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-02-11 02:31

OK lidt sært, men jeg var netop ude for dit problem.
Jeg har installeret et lille program der skal beskytte min PS. Det hedder 'Spybot'.
Da jeg slukkede det løste det mit problem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-11 08:48

Prøv nu lige CCleaner som vi er flere der har anbefalet dig. Husk når du vælger; den første menu 'Rens' at vælge fanen; 'programmer' og sætte de relevante flueben. Jeg har selv sat ALLE.
Når du har renset, så vælger og kører du; 'Register' menuen (..også med alle flueben sat.)

Hvis SPYBOT, som er en SPY-/AD blocker, virker for PrivateDK? Så skyldes problemet SNAVS.

SPYBOT S&D fjerner ikke skidtet, men blokerer for, at det ka' komme ind på pc'en:

http://www.spywarefri.dk/software/spybot-search-and-destroy/

Der findes iøvrigt bedre programmer end SPYBOT til dette. F.eks. :

http://www.spywarefri.dk/software/spyware-terminator/

VIGTIGT:

Først ska' maskinen renses. Det bedste gratis program til dette hedder SuperAntiSpyware (SAS) og ken hentes her:

http://www.spywarefri.dk/software/superantispyware-free/

Der skér i hvert fald intet ved at prøve.

Når du nu har samme problem med andre browsere end IE kunne det jo tænkes, at det virkelig ér siden/siderne du besøger,som er årsagen. Du kunne jo linke hér i spørgsmålet til 'problembørnene', så ka' vi andre trjekke dem ud

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-11 09:02

Hmmm.... jeg huskede liiiige forkert omkring SPYBOT.

SPYBOT ka' dog fjerne noget snavs, men det er et rimeligt 'forældet' program.

...jeg tænkte på ADblocker programmet: Spywareblaster:

http://www.spywarefri.dk/software/spywareblaster/

...som heller ikke er det bedste, men dog brugbart. (..for nogen ka' det dog virke irriterende, at det også blokerer for visse pornosider )
Dette kan dog rettes i sikkerhedsmenuen for IE (Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; Sikkerhed->vælg ikonet; 'Usikre websteder')-> klik knappen; [Websteder] ..og fjern henvisninger til websider du gerne vil klunne se.)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-02-11 00:13

Hej igen allesammen !
Først og fremmest mange tak for hjælpen til jer alle - uanset hvad pokker jeg har gjort, så er det ikke lykkedes mig at se visse billeder endnu - de optræder stadig med det lille røde kryds.
Jeg har lyttet til alle jeres forskellige forslag og prøvet snart alt hvad der er blevet foreslået -
om ikke andet så må jeg snart have Nordeuropa´s mest gennemrensede computer

Jeg har installeret den der SuperAntiSpyware fra </MOLOKYLE>´s link - den ser ud til at virke rigtig fint - jeg har efterfølgende kørst CCleaner igen, igen ...
Jeg har kørt sfc /scannow med CD´en lagt i - den er også kørt igennem - genstartet o.s.v. - den viser stadig røde krydser visse steder.
Jeg er efterhånden ret sikker på det er noget som kommer fra de sider, som ikke er lavet rigtigt.
Her til aften var jeg ude i byen og købe en meget nyere PC (kun 11 mdr. gammel) med Windows 7
som styresystem - nu har jeg fået den tilsluttet og installeret diverse - nå jeg åbner de samme sider på den viser den også de røde kryds, så nu gider jeg ikke bruge mere tid på det.
Jeg vedlægger lige et link her:
http://www.perfspot.com/profile.asp?uid=E71E251A-6F9C-4BBD-9A4F-7EED749D39B2
det er en profil på en russisk kvinde på PerfSpot - hvis i kikker i hendes "Albummer" og åbner det
første album som hedder "squirrels (5)" - 5-tallet indikerer at albummet indeholder 5 billeder - det er billeder af egern. Her kan jeg ikke se det femte billede, det er med et rødt kryds, jeg sendte linket til mig selv og prøvede at åbne det på min "nye" maskine - samme resultat.
Derfor
nu kan i se om der er nogen her der kan se alle 5 billeder ???
---------------------------------------------------
ellers deler jeg poængerne ud som tak for hjælpen og alle de gode links og lukker spørgsmålet ....
---------------------------------------------------
nu kan i lige kikke og sige hvad i mener
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-11 08:32

Ha' der mangler os et billede her

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-11 08:33

Men som du skriver, så kan du da prale med at have Nordeuropa's mest rensede pc

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-02-11 10:46

Hvis det på nogen måde kan trøste, så er det femte billede også et kryds her

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-02-11 11:02

Tak skal du have smuller54 - jo, det trøster da en smule, men løser jo ikke problemet -
skide være med det, det er deres eget problem for de sider som hotlinker til andre siders billeder,
de kan jo altid få en kommentar til deres webmaster at tænke over.
Jeg fik en gennemrenset PC ud af problemet, og oveni købet anskaffet er betydeligt nyere model i går, så det var da godt for noget .....

Du var tidligt på banen med gode forslag, så jeg åbner lige et spørgsmål til dig med tak for hjælpen
god week-end og tak for din medvirken
Bennymanden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-11 11:14

En lille animation, fjern røde kryds
http://peecee.dk/upload/view/291193/full

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 19-02-11 12:25

Intet 5. billede på: http://www.perfspot.com/pics/viewpublic.asp?a=13913695

Hvorfor?

Fordi:

Billedet FØR hedder:

http://imgsrv4.perfspot.com/thumbs/f/da/ad/e089ebcd-1cb2-4793-ba8c-45f9032fc3ac_t.jpg

..det næste billede hedder:

http://imgsrv2.perfspot.com/thumbs/f/cd/ac/6025f74b-b123-447a-b60c-2db4ac2424d1_t.jpg

øeh.... det er vist gå'et skuddermudder i det, for ENDNU en 'webmaster', som burde have holdt sig til kærestebreve med sneglepost i stedet for, at kaste sig uvidende & sneblind ud i :

TNAOWP = The Noble Art Of Web Programming

Lærdom?

Hvad ku' man ellers forvente af et fremadstormende wannabe firma som f.eks.:

http://www.perfspot.com/

Pointe:

Der burde udstedes 'kørekort' til at oprette hjemmesider ...JA: DER SKU' SGU SÅ !!!
Et; der som minimum certificere bruegere/'folk' på nettet ...til; som minimum, at overholde webstandarderne, anbefalet af www.w3.org

Så undgår man også, at folk som f.eks. bennymanden, sidder og spekulere sig til døde ...når 'noget' ikke virker. ...og man spare en masse af vore "EKPERTERS" tid, med at sidde og pin-point'e årsagen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-11 12:30

Hør .... er der nogen som har en go' stavekontrol ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-02-11 13:17

- Godt nok </MOLOKYLE> du får squ poængerne for din dejlige engagerede deltagelse, og så for alle de fine links til de gode folk på spywarefri.dk - de har også været mig til stor hjælp for et par år siden, hvor den kære Anette brugte et par sene nattetimer på at rense min PC -
det er nogle utroligt gode værktøjer de henviser til -
jeg har nu kørt med SuperAntiSpyware et par gange, og det vil jeg fortsat gøre fremover - den opdaterer jo dagligt med de sidste nye trusler og er både hurtig og nem at bruge -
Ccleaner er også et fint værktøj - så jeg siger tusind tak for hjælpen og for din deltagelse.
Jeg har en superrenset PC og fik en ny fin en med Win 7 oven i købet - så der er sandelig sket lidt de sidste par dage ...........
kan du nu have en fortsat rigtig god week-end Molo -
mange hilsener fra Sydfyn
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 19-02-11 13:23

Tak for svaret </MOLOKYLE> - og fortsat god week-end -

PS: Hvorfor kan jeg ikke længere hæve pointtallet ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-11 22:32

Velbekommelse bennymanden

..men jeg ryster stadig på hovedet af en teknisk assistent, som benytter en webservice der med fine webapplikationer er i stand til, at generere ikke færre end: 848 fejl og 87 advarsler !!!
..ved oprettelse af en ganske simpel hjemmeside

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.perfspot.com%2Fprofile.asp%3Fuid%3DE71E251A-6F9C-4BBD-9A4F-7EED749D39B2&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

</MOLOKYLE>