/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Glasfilt kvalitet
Fra : olarsen
Vist : 3371 gange
100 point
Dato : 14-02-11 10:23

Jeg skal bruge noget glasfilt og kan konstatere ar de findes i mange forskellige priser, der er grundet og ugrundet, men hvad med tykkelsen/styrken. Normalt følges pris og kvalitet, gælder det også her? JEM&FIX og Bilka tager kr. 4,- /m for '1.sortering', et andet sted er det set til kr. 21,- /m

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-02-11 11:06

Hejsa.
Alle de gange vi har sat op har vi købt enten i Bilka eller Jem og Fix.
Altid har vi købt det man selv skal grunde.
Jeg vil ikke betale en sådan merpris fordi det er forgrundet.
Det er langt billigere at købe det og selv grunde.
Men ok .. ekstra arbejde er det da.
Kvaliteten er helt ok begge steder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-11 11:12

Jeg har for nylig brugt billig glasfilt fra jem og fix , uden grunder.
Den er tynd så underlaget skal være spartlet og slebet ført for at ujævnheder ikke skal ses.
Der går alligevel meget maling til at fylde den.
Bedste råd efter min erfaring:

Brug ikke glasfilt for at dække ujævnheder , Der skal du bruge noget savsmuldsttapet eller lignende med kraftigt papir.
Brug forankringsgrunder eller en meget billig maling af flere gange inden slutmalingen. For tynd første maligen for at få den nemmere kørt ud over filten.

Overvej om der overhovedet er værd at bruge filt. Det er ikke arbejdsbesparende, men kan hjælpe til at holde sammen på en væg med meget løst tapet eller dårlig overflade. .

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 14-02-11 22:28

Hej.

Jeg brugte ugrundet fra Jem og Fix.

spartlede og sleb MEGET grundigt inden.

gav det "blåvand" (Jem og Fix) inden lim (Jem og Fix), filt for igen at give lim.

Herefter gav jeg vævfylder (Jem og Fix) og 2 x maling (Flügger).

Perfekt resultat med flotte glatte vægge!

Peder

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-02-11 10:18

Jeg trækker lige det centrale frem i mit spørgsmål, da der er nogle velmente men misforståede svar.
Er der forskel på tykkelsen/kvaliteten af glasfilt? Med så store prisudsving skulle man tro at man fik en bedre kvalitet ved at betale 5x så høj en pris . . . eller hyr?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-02-11 21:47

Jeg annullerer spørgsmålet da det er besvaret fra anden side, og det jeg fik her var mest velmenende råd, og det var jo ikke det jeg ville.

Annuller spørgsmålet
Fra : olarsen

Dato : 17-02-11 21:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål