/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tid hos ørelæge.
Fra : ebg_888
Vist : 4753 gange
200 point
Dato : 14-02-11 00:32

Jeg har ikke været til læge i mange år, men har nu brug for at komme til en øre/næse/halslæge.

Hvad er mest almindeligt nu til dags - at går til sin alm. praktiserende læge og få en henvisning eller at kontakte speciallægen direkte?

Hvordan får man mon hurtigst en tid?

Kan man frit vælge hvilken specialist, man ønsker?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 14-02-11 01:13

du ringer bare til den øre/næse/halslæge du ønsker at bruge og bestiller tid. det er mange år siden, at man skulle have henvisning ørelæge og øjenlæge.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 14-02-11 01:18

P.S. om man får en hurtig tid, er afhængig af hvor mange patienter ørelægen har. Hvis du synes ventetiden er lang hos den ørelæge du har bestilt tid hos, kan du ringe til en anden. og hvis det lykkes at få en hurtigere tid, kan du bare afbestille den første tid.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-02-11 09:32

Citat
Hvad er mest almindeligt nu til dags - at går til sin alm. praktiserende læge og få en henvisning eller at kontakte speciallægen direkte?

Du kan gøre som du vil men det går ofte hurtigere med en henvisning fra egen læge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-11 10:20

Piaskov..... hvorfor tror du det??? Ens læge udskriver da ikke en henvisning når det ikke er nødvendigt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-02-11 11:07

Citat
Ens læge udskriver da ikke en henvisning når det ikke er nødvendigt

Rigtigt ,men der er vel også noget i vejen hvis man har brug for en ørelæge.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-11 11:08

Misforstod dig Nordsted.
Jeg VED det går hurtigere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-11 11:12

Hos vores ørelæge kommer man til efter tur!!! Er det akut som f.eks mellemørebetændelse kan man selvfølgelig blive "puttet ind" men der går man jo heller ikke til sin læge for at få en henvisning først

Det behøver jo ikke være alvorligt fordi man opsøger en ørelæge, bl.a nedsat hørelse, og der vil det være meget forkert at komme forrest i køen, da det ikke er akut

Så nej almindeligvis kommer man ikke hurtigere til fordi man har en lægeerklæring

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-02-11 12:12

Ring du bare direkte til øre/næse/halslæge. De kan godt vurdere om du skal akut igennem til en tid. Deruodver sparer du ventetid ved din egen læge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-11 12:14

ebg_888

Nu skriver du ikke, hvorfor du vil til en ørelæge. I mange tilfælde kan egen læge klare problemet.

Du har frit valg m.h.t. ørelæge

Citat
Dog skal du ikke have henvisning hos følgende speciallæger:
•Øre-næse-halslæge
•Øjenlæge

http://www.sundhedsmagasinet.dk/aid/747/Valg-af-speciall%C3%A6ge.htm

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 14-02-11 12:14

Piaskov - at man selv skal bestille tid hos øre- og øjenlæge er fordi man skal spare samfundet for at betale for 2 konsultationer og det oftest er nemt at regne ud om øjne og ører fejler noget. uanset hvilken speciallæge der skal henvisning til, er det alligevel patienten selv der skal ringe til lægen og forhandle sig til en tid. Jeg har lige fået en henvisning til en speciallæge, hvor der kræves henvisning og jeg skal selv bestille tid. hvilket jeg har skullet i mange år. Og det er kun hvis man er politiker eller har en læge i familien at man komer før andre.

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 21-02-11 15:09

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-11 15:13

ebg_888... det var altså skytten49 der havde den rigtige besvarelse

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 22-02-11 01:20

Jamen, så skal skytten49 da også have sine point, det er der heldigvis råd for!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-02-11 02:08

Point betyder ikke så meget for mig. Det vil være mere interessant at høre om du kommer først i køen ved at følge piaskovs råd. Jeg tvivler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-11 07:03

Det gør man ikke... ville man så også komme først til hos tandlægen med en henvisning