/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt home cinema system
Fra : Fijala
Vist : 723 gange
300 point
Dato : 13-02-11 19:31

Jeg har fjernet min gamle mediacenter pga for dårlig og for støjende, (siger min kone om ikke andet) og ville så bruge mit Samsung Home Cinema 5:1 system, til at vise en film idag. Det gamle lort virkede ikke så efter at have bøvlet og adskilt og renset det uden det kom til at virke, er jeg blevet så arrig at jeg vil have et nyt.
Max pris er 4000,-

Men hold da kæft hvor er det svært. Der er jo alt for maget at tage stilling til.

Har fundet dette
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=605772
men er godt nok i tvivl om det er ok. Hvem kan hjælpe en stakkel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-11 20:38

Hvis jeg skulle have nyt, så vil jeg selv købe det. Det ser fint ud.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-02-11 23:23

Den slags systemer er i mine øjne totalt spild af penge, total crap.
Hvis prisrammen er 4000,- så tag på dba.dk og find en god stereo forstærker/receiver og et par gode fronthøjtalere. Glem alt om Surround og 5.1

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-02-11 06:46

Det ser meget fornuftigt ud, det jeg savner er DAB+, som det er vedtaget, radioen gradvist vil overgå til. Men med lidt "held" er anlægget sikkert forældet inden de lukker FM-båndet, eller man kan til en "fornuftig" pris købe en DAB+ tuner, der kan kobles på anlægget.

http://kum.dk/Documents/Nyheder%20og%20Presse/Pressemeddelelser/2010/Maj/Aftaletekst_Medieaftale_2011-2014.pdf

I øvrigt har jeg købt såvel hjemmebio som TV hos Komplett, måtte have byttet TV, ingen problemer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-11 17:22

Tak for meninger, men BertelBrander, hvad der i dine øjne er spild af penge er i mine øjne ikke for jeg er ikke så voldsom fokuceres på den super kvalitet der følger med det helt grove udstyr man kan købe. Nu har jeg alligevel haft det gamle surround 5.1 system fra Samsung og det har da i mine ører spillet true Surround. Hvad begrunder du det med at jeg skal glemme alt om Surround og 5.1

Vagnr

Kommer ikke til at bruge DAB da jeg bor i område med dårlig dækning (helt ude på landet). Men jeg har parabol og har masser af Radio kanaler den vej, der er lidt ala DAB. Lyden fra parabolen bliver selvfølgelig sendt igennem Surround anlægget så den side er ok.
Men nu er det jo sådan at FM radioen jo er med i pakken, så det tager jeg bare med.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-02-11 17:45

Hvis denne artikel står til troende, skulle der i løbet af i år være dækning med DAB over hele landet, jeg har indtryk af (ligesom med digitalt TV) at dækningen er bedre end med de analoge signaler.

http://ing.dk/artikel/102115-dr-sluk-for-fm-baandet-og-tving-alle-radiolyttere-over-paa-dab

Men hvis de samme kanaler (eller i hvert fald dem du har lyst til) kan lyttes med parabol, er det jo fint.

Så god fornøjelse med anlægget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-11 17:57

Har lige bestilt sættet. Kan jo ikke få det gamle lort til og virke og kan så ikke se de film jeg skal have set. :DD så jeg var nødt til at handle nu.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-02-11 19:53

Når jeg skriver at du skal glemme alt om surround er det fordi det ikke er muligt at købe et surround anlæg til 4000,- der er i stand til at gengive lyd realistisk. Det er heller ikke muligt at få fornuftig lyd ud af højtalere i den størrelse, og det de kalder en "subwoofer" er en vits. Det mest morsomme er dog at de skriver at forstærkeren til sorround er på 180 watt, hvis man pumper noget der ligner 180 watt ud i de små æsker, går de i stykker. Sorround er sådan set ok, hvis man er villig til at ofre det det koster.

Men smag og behag er som bekendt forskellig, du har købt anlægget, og det er næppe meget anderledes end andre anlæg i den kategori, så tillykke med købet.