/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvilken type salgmetode
Fra : nosunshine5
Vist : 978 gange
50 point
Dato : 13-02-11 19:30

Vi har et hus der gerne skulle sættes til salg. Jeg ved godt det ikke er det bedste tidspunkt. Men sådan er det så.

Spørgsmålet er bare. Hvilken type mælger er bedst.
Vi har haft 4 ude, fra hver af de nærmeste mælgere.
Dem med både internetadviscering og med annonce i aviser og i deres butiks vindue.
Og så en fra Robin Hus. Som jo er ren net-orinteret.

Hvilken kan betale sig? Dem der er netbaseret, eller er det bedst med både en avis og butiks annonce og net?
Da der jo en pæn forskel i deres regning.
Huset der skal sælges er på midtfyn, nær svendborg motorvejen og Ringe. Så hvis nogen kender en, de kan anbefale i det område. Tager jeg gerne mod råd.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-02-11 19:39

Salgsmetoder basseres på kundes adfærd...

Så hvis din kommende "køber" er én der søger via nettet, er det jo her du skal have en annonce.

Hvis det er gamle mennesker i lokalområdet, der er din næste "køber", skal du nok have en annonce i avisen og et skilt ved vejen....

Men som tiden er nu skal der vist reklameres mange steder, før der kommer en køber frem...
vh Ben

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 13-02-11 20:43

Det er ihvertfald ikke ældre mennesker . Da huset sikkert er for stort. Så vidt jeg forstår så køber de mindre hus når de skal købe i den alder. Ikke samme antal eller opaf i kvm.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 13-02-11 20:46

fuldstændig væDu skal kun have internet som "sælger"(90% finder huset på nettet).... avisen er "kun" for,at få kunder i butikken,din annonce bliver k imellem 1000' vis af huse,sig til din mægler du kun betaler for internet,(BOLIGSIDEN) koster 85 kr. for 3 mdr..Jeg har oplevet mægler tager salær for BOLIGA,pas på,forhandl prisen ned,held og lykke

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 13-02-11 21:35

Hej Nord47
Hvad er Boligsiden?

Når du siger avisen kun er for at få kunder i butikken. Er det så at vi som sælger af hus skal få øje på mælger. Og at de fleste hus findes via nettet?

Jeg kender godt boliga. Jeg har også planlagt at se hvordan det kan komme der på også.
Jeg hælder til Robin Hus da de er billigere og jeg egentligt også tror de fleste finder hus via net. Jeg er bare ikke klar over om det er korrekt antaget.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 13-02-11 22:21

hi igen
Ja,mægler vil have kunderne til,at betale for,at synliggøre deres butik,da alle finder deres hus over nettet,og kommer når det rigtige hus er fundet,der kan man sidder og se husene igennem,ind/udvendig PÅ NETTET
That all mr.sunshine

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-11 23:10

Bare husk at bruge en ejendomsmægler, og ikke en ejendomshandler.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-02-11 18:19

Hvem der skal sælge ens hus? Hvor skal der annonceres? Ja, der skal jo kun én køber til, så i realiteten burde det ikke være så svært, at få øje på en "annonce".

Problemet her er ikke hvilken ejendomsmægler du skal bruge - det er for så vit "underordnet".

Sæt dig hellere ind købers sted! Hvis du som kunde skulle købe et hus, hvor ville du så søge/lede efter en hus? Det er det der er interessant!

Nogle ser aviser/ugeavisen/lokalt, fordi de ønsker et hus i nærheden. Andre skal flytte til en anden landsdel. Så de forskellige mulige køber(er) søger inden for de ´muligheder der byder sig.

Man kan undre sig over, at der (tilsyneladende) ikke er nogen der har lavet en marketingundersøgelse på dette.

Alle der har noget at sælge - i dette tilfælde ejendomsmæglere - har som oftest en markedsundersøgelse for at se, om der er behov for lige "deres produkter". De som formidler hussalg, har nu nok en idé om, hvor der annonceres bedst, selv om nogle har tendens til blot at annoncere så få og billigst som muligt, med dårligt salg til følge.

Der er jo intet til hinder for, at man selv lægger ejendommen på nettet, med henvisning til mægler - eller for den sags skyl til en selv, som så ken kontakte mægler, Hvis du selv medvirker til at finde kunden, er der noget at handle med mægleren om!!!Go' fornøjelse.

Accepteret svar
Fra : nord47

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-11 15:56

her er en god site til fri annoncering og 15 billeder

http://www.boligkontakten.dk/news.html#news10

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 23-02-11 21:10

Tak for svaret nord47.