/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PNG transparent område klikbar
Fra : NoName7620
Vist : 985 gange
450 point
Dato : 13-02-11 14:45

Jeg oplever at der er forskel på måden som en gennemsigtig png-billede opfører sig på, er det opsætning af server hos udbyder der er problemet ?

På min test side http://www.lemvig.info/test7/ er png billedernes gennemsigtige område også kilkbare, men dækker jo så for link der ligger under.

På anden side http://www.kbc78.dk virker det som det skal, det gennemsigtige område er ikke klikbar og man kan derfor tilgå linkende under

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 13-02-11 14:56

Kan du uddybe lidt nærmere, hvilke billeder det er, som du har spørgsmål angående?

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 13-02-11 15:05

F.eks. keglerne øverst til venstre på min test side dækker over linkene i den vandrette menu "Forside | Nyheder" hen til "er" i enden af nyheder.

Troede først det var noget jeg lavede forkert i billedefilen, men den virker jo hos kbc78.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-11 15:24

du har "POSITION: absolute; på test

og position:relative; på kbc78

Accepteret svar
Fra : Bjerner

Modtaget 460 point
Dato : 13-02-11 15:25

Det har ikke noget med serverne at gøre....
Så vidt jeg kan se, er det fordi der ikke er inkluderet samme "jscript.js" på de to forskellige sider....

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-11 15:29

Glem det jeg skrev, så forkert

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-11 15:37

Prøv at åbne kbc78 i Firefox, der gør den li'som i din test!

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 13-02-11 15:39

@Klaudi jep det var jeg klar over for det er samme tema-fil der bliver kørt. så der er de ens

Godkendelse af svar
Fra : NoName7620

Dato : 13-02-11 15:40

Tak for svaret Bjerner.

Det var lige det der skulle til, hentede js-fil og så kører det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-11 15:40

nu virker det da meget godt

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 13-02-11 15:58

@Klaudi mange tak for input, det er naturligvis ikke optimalt når de to nok mest udbredte browsere ikke kan vise det ens, Idéer modtages gerne hvis nogen har forslag til løsning af Firefox problemet.